Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har gjort en tabbe og begynt på et studie som rett og slett har vist seg å være for tungt for meg. Nå har jeg bestemt meg for å satse lavere for å kunne ta vare på min egen helse, og ønsker å sikte meg inn på en bachelor. Med andre ord ønsker jeg å finne en bachelor som gir "garantert" jobb da det ikke er aktuelt for meg med master/profesjonsstudier. 

Hvilke bachelorer er det der ute som kan betegnes som "mindre harde"/ikke krever ekstremt mye arbeid og som gir dagjobb og lønn på minimum rundt 500 000 på sikt? Ønsker i tillegg som nevnt at det skal være gode jobbmuligheter.

Selv har jeg tenkt på barnehagelærer da jeg bor i Osloområdet og har inntrykk av at det er gode jobbmuligheter her. Sykepleier er ikke aktuelt, og jeg har ikke fysikk så kan ikke velge ingeniørfag. IT er heller ikke noe jeg har talent innen. Vurderer bioingeniør og fysioterapaut, men har inntrykk av at fagene er vanskelige og at arbeidsmulighetene ikke er så gode. Setter pris på alle forslag og tips:)

Anonymkode: 0f5f3...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er sykepleien uaktuelt? Jeg tjener rundt 650.000 i året med over 10 års ansinitet. Har ikke videreutdanning 

Anonymkode: bb8be...ae9

• Liker 1
Skrevet

Ikke politi hvertfall... 

Anonymkode: 354cf...ddd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er sykepleien uaktuelt? Jeg tjener rundt 650.000 i året med over 10 års ansinitet. Har ikke videreutdanning 

Fordi jeg som nevnt ønsker meg dagjobb og ikke er interessert i turnus. Kunne evt vært mulig med turnus dag/kveld, men er vel vanskelig å få det.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg som nevnt ønsker meg dagjobb og ikke er interessert i turnus. Kunne evt vært mulig med turnus dag/kveld, men er vel vanskelig å få det.

Turnuslivet er deilig og befriende!!! Sykepleien gir deg et haaaav av muligheter 

• Liker 3
Skrevet

Økonomi/revisjon

Anonymkode: 019c2...2fb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Turnuslivet er deilig og befriende!!! Sykepleien gir deg et haaaav av muligheter 

Kommer vel an på hva man liker. Personlig kunne jeg jobbet til alle tider. Men ser det blir en del problemer, spesielt for folk med barn.

Vil heller ikke si at sykepleien gir deg et hav av muligheter. 

Anonymkode: f265c...50c

• Liker 1
Skrevet

Sykepleie er ikke for alle, vi er mange som omskolerer oss. Det «havet» av muligheter du nevner; er muligheter (krevende jobber) mange ikke vil ha. 

Ville satset på noe pedagogisk, evt. Barnehagelærer som du sier. Med pedagogikk kan du også få jobb som veileder/rådgiver/saksbehandler eller evt innen Bufdir. 

Anonymkode: 9e819...e88

Skrevet

Sosionom/bvpedagog! 

Anonymkode: f0a81...d5f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel an på hva man liker. Personlig kunne jeg jobbet til alle tider. Men ser det blir en del problemer, spesielt for folk med barn.

Vil heller ikke si at sykepleien gir deg et hav av muligheter. 

Anonymkode: f265c...50c

Kommer helt an på, jeg kjenner flere sykepleiere som elsker å gå i turnus, siden det gir dem noen fridager på dagtid, med mulighet for egentid/korte dager i barnehagen/levere sent etc. Det er nok veldig individuelt om man trives med turnus eller ikke. 

Hva med å ta fysikk slik at du kan ta et ingeniør-studium? Mange av forslagene her vil du slite med å få jobb til 500k i året med.

Anonymkode: ad62c...cb9

Skrevet

Sosialt arbeid 🙌🏼 Du kan jobbe med så sinnsykt mye forskjellig! 

Anonymkode: 235a2...ada

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på, jeg kjenner flere sykepleiere som elsker å gå i turnus, siden det gir dem noen fridager på dagtid, med mulighet for egentid/korte dager i barnehagen/levere sent etc. Det er nok veldig individuelt om man trives med turnus eller ikke. 

Hva med å ta fysikk slik at du kan ta et ingeniør-studium? Mange av forslagene her vil du slite med å få jobb til 500k i året med.

Tror at selv om jeg får til fysikk 1 på vgs-nivå så vil jeg slite voldsomt med fysikk og matte på et ingeniørstudium. De fagene har aldri vært min styrke og har lite interesse for de også.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror at selv om jeg får til fysikk 1 på vgs-nivå så vil jeg slite voldsomt med fysikk og matte på et ingeniørstudium. De fagene har aldri vært min styrke og har lite interesse for de også.

(Jeg mangler for så vidt R2 også)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, enig i at da er det ikke noen god idé. Hva er du interessert i, da? Hva kunne du tenke deg å jobbe med? 

Skrevet
På 18.12.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Neida, kommunehelsetjenesten kjører todelt turnus med dagvaktene og aftenvakter. Eneste minuset er jo å snu når man har vært på en kveldsvakt frem til kl.22.00 og på an igjen kl. 07.00 dagen derpå. Da blir det ikke mye søvn, gitt. 

På sykehuset er det vel mer i retning av tredelt turnus. Men også muligheter for 8 til 16 jobb. F.eks. dagkirurgen, poliklinikker, ambulante team osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...