Gå til innhold

Å koke middagspølser - hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest Pølsemaker
Skrevet

Har tenkt å ha noe så "simpelt" som middagspølser med potetmos til middag i dag. Har aldri før lagd det, så jeg vet rett og slett ikkje hvordan man gjør det... :oops:

Jeg men jeg las en gang at pølsene skal trekkes? Hva vil det si? Skal de ikke koke? Og evt hvor lenge skal de trekkes/ kokes?

Vil gjerne unngå at pølsene sprekker veldig mye. Hva er viktig for å forhindre det?

Bruker dere å ha salt og olje i vannet?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

For at pølsene ikke skal sprekke kan du stikkelitt i dem med en gaffel, vannet må ikke koke bare trekke, jeg bruker å koke opp vann og legge pølsene i og skru av plata. lar de stå ca 10 min.

Skrevet
For at pølsene ikke skal sprekke kan du stikkelitt i dem med en gaffel' date=' vannet må ikke koke bare trekke, jeg bruker å koke opp vann og legge pølsene i og skru av plata. lar de stå ca 10 min.[/quote']

Ah, det med å stikke i dem var jo et bra tips! Jeg har vokst opp med pølser som "ler seg i hjel" som vi kalte det (når de sprekker altså :tunge1: )!

:hoho:

Skrevet

Pølser skal alltid bare trekke; ikke koke!

For å få en ekstra god smak i pølsene kan du ha i en buljongterning!

GOD MIDDAG! :wink:

Skrevet

Pølser skal bare trekke, ikke koke. For å være på den sikre siden kan du ha litt vanlig eddik i kokevannet, da sprekker de ikke.

Skrevet

På pakken står det at pølsene skal trekke i 20 min, men det tror jeg fakrisk jeg aldri har gjort...

Blir det ikke smak på pølsene hvis du har edikk i vannet?

Synes egentlig det er best med stekte pølser jeg... :wink:

Skrevet
Blir det ikke smak på pølsene hvis du har edikk i vannet?

Nei, heldigvis ikke.

Gjest LoisLane
Skrevet

* heier på stekte pølser*

Skrevet
* heier på stekte pølser*

Jeg også. Etter min mening er det kun wienerpølser som skal kokes.... Det aller ekleste er kokte grillpølser :kvalm:

Skrevet
Etter min mening er det kun wienerpølser som skal kokes.... Det aller ekleste er kokte grillpølser :kvalm:

Jeg klarer bare ikke wienerpølser, husker med gru tilbake på barneselskapene hvor det de serverte det! :grine: Sliter veldig med skinnet...!!!

Synes ikke kokte grillpølser er særlig godt heller, men mye heller det enn wienerpølser. Men smaken er jo som baken... :flekke:

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Jeg synes også at middagspølser bør stekes i panne eller gratineres i ovn med ost og tomatsaus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...