Gjest Pølsemaker Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Har tenkt å ha noe så "simpelt" som middagspølser med potetmos til middag i dag. Har aldri før lagd det, så jeg vet rett og slett ikkje hvordan man gjør det... :oops: Jeg men jeg las en gang at pølsene skal trekkes? Hva vil det si? Skal de ikke koke? Og evt hvor lenge skal de trekkes/ kokes? Vil gjerne unngå at pølsene sprekker veldig mye. Hva er viktig for å forhindre det? Bruker dere å ha salt og olje i vannet?
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 For at pølsene ikke skal sprekke kan du stikkelitt i dem med en gaffel, vannet må ikke koke bare trekke, jeg bruker å koke opp vann og legge pølsene i og skru av plata. lar de stå ca 10 min.
Sniglå Skrevet 31. mai 2005 #3 Skrevet 31. mai 2005 For at pølsene ikke skal sprekke kan du stikkelitt i dem med en gaffel' date=' vannet må ikke koke bare trekke, jeg bruker å koke opp vann og legge pølsene i og skru av plata. lar de stå ca 10 min.[/quote'] Ah, det med å stikke i dem var jo et bra tips! Jeg har vokst opp med pølser som "ler seg i hjel" som vi kalte det (når de sprekker altså )!
Væren Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Pølser skal alltid bare trekke; ikke koke! For å få en ekstra god smak i pølsene kan du ha i en buljongterning! GOD MIDDAG!
Arkana Skrevet 31. mai 2005 #5 Skrevet 31. mai 2005 Pølser skal bare trekke, ikke koke. For å være på den sikre siden kan du ha litt vanlig eddik i kokevannet, da sprekker de ikke.
Totalya Skrevet 31. mai 2005 #6 Skrevet 31. mai 2005 På pakken står det at pølsene skal trekke i 20 min, men det tror jeg fakrisk jeg aldri har gjort... Blir det ikke smak på pølsene hvis du har edikk i vannet? Synes egentlig det er best med stekte pølser jeg...
Arkana Skrevet 31. mai 2005 #7 Skrevet 31. mai 2005 Blir det ikke smak på pølsene hvis du har edikk i vannet? Nei, heldigvis ikke.
hilli Skrevet 31. mai 2005 #9 Skrevet 31. mai 2005 * heier på stekte pølser* Jeg også. Etter min mening er det kun wienerpølser som skal kokes.... Det aller ekleste er kokte grillpølser
Totalya Skrevet 31. mai 2005 #10 Skrevet 31. mai 2005 Etter min mening er det kun wienerpølser som skal kokes.... Det aller ekleste er kokte grillpølser Jeg klarer bare ikke wienerpølser, husker med gru tilbake på barneselskapene hvor det de serverte det! Sliter veldig med skinnet...!!! Synes ikke kokte grillpølser er særlig godt heller, men mye heller det enn wienerpølser. Men smaken er jo som baken...
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 31. mai 2005 #11 Skrevet 31. mai 2005 Jeg synes også at middagspølser bør stekes i panne eller gratineres i ovn med ost og tomatsaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå