AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Jeg og en venninne hadde en diskusjon om at jeg snakker litt for mye om eksen fortsatt etter lang tid. Den skjønner jeg og respekterer det. Men så begynner hun inni diskusjonen å si at hun er eldre enn meg og er gift og at jeg bør høre på henne siden hun liksom har mer liverfaring enn meg... altså hun er 1 år eldre og religiøs, derfor er hun gift. Så blir jeg sur på henne og sier at jeg sier jo at jeg respekterer at du ikke vil høre mer om det. Men jeg respkterer IKKE at jevnaldrene mennesker snakker til meg som om jeg var en 5 åring. Hadde hun vært 70 år så hadde det vært lov å snakke til meg på den måten, men ikke når du er (nesten) et år eldre. Og at du er gift har ingenting med livserfaring å gjøre. Jeg har vært sammen med flere enn deg, du har bare denne ene. Jeg har hatt samboer og har opplevd mye mer i livet generelt enn deg også. Jeg har vokst opp med rusmissbrukere, bodd hos hundre famiier og klart meg selv helt utrolig bra tross alt. Jeg eier bolig og har utdanning og fast jobb og alt sånn. Hun har ikke utdanning og hadde heller ikke bodd der hun bor uten mannen sin(som er den eneste mannen hun har erfaring med). Hun mener altså at hun er den "voksne" i vår venskaps relasjon fordi hun er nesten 1 år eldre og er gift, kun det. 🤪 og står stanhaftig på det. Altså... jeg blir irritert! Syns det er merkelig og frekt. Hun har dratt opp det "jeg er gift" kortet i flere settinger. Som om det skulle hatt noe å si. Skjønner ikke at man kan bry seg oppriktig om en kjæreste om man ikke er gift osv. Akkurat som at det skjer noe magisk i det man blir gift. Hva hadde dere følt ? (Plis ikke begynn å diskuter det med eksen min, det er ikke det jeg lurer på, men kjenner kg) Anonymkode: 12b94...536 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Jeg skal være dønn ærlig, får inntrykk av at du er umoden basert på det du skriver og måten du skriver på 😬 Med mindre du er en tenåring da? Anonymkode: 7351f...c6f 22
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal være dønn ærlig, får inntrykk av at du er umoden basert på det du skriver og måten du skriver på 😬 Med mindre du er en tenåring da? Anonymkode: 7351f...c6f Forklar. Anonymkode: 12b94...536
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal være dønn ærlig, får inntrykk av at du er umoden basert på det du skriver og måten du skriver på 😬 Med mindre du er en tenåring da? Anonymkode: 7351f...c6f Ja, for man har utdanning og fast jobb når man er tenåring. Denne kommentaren ble for dum. Anonymkode: 12b94...536 11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 Hadde blitt irritert på dere begge 🤣 Anonymkode: 274e7...099 15
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde blitt irritert på dere begge 🤣 Anonymkode: 274e7...099 Hvorfor hadde du blitt irritert på meg? Greia er at du skal sette deg inn i min situasjon. Ikke sett utenifra. Anonymkode: 12b94...536
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 Gifte folk, spesielt damer, mener de har mer erfaring uansett hvor mye erfaring den ugifte har. Ja jeg hadde blitt irritert. Anonymkode: 83d22...dc0 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor hadde du blitt irritert på meg? Greia er at du skal sette deg inn i min situasjon. Ikke sett utenifra. Anonymkode: 12b94...536 Fordi du snakker om eksen din. Og ville blitt lei av hun venninna di som skal hevde seg. Anonymkode: 274e7...099 3
I Grosny Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og en venninne hadde en diskusjon om at jeg snakker litt for mye om eksen fortsatt etter lang tid. Den skjønner jeg og respekterer det. Men så begynner hun inni diskusjonen å si at hun er eldre enn meg og er gift og at jeg bør høre på henne siden hun liksom har mer liverfaring enn meg... altså hun er 1 år eldre og religiøs, derfor er hun gift. Så blir jeg sur på henne og sier at jeg sier jo at jeg respekterer at du ikke vil høre mer om det. Men jeg respkterer IKKE at jevnaldrene mennesker snakker til meg som om jeg var en 5 åring. Hadde hun vært 70 år så hadde det vært lov å snakke til meg på den måten, men ikke når du er (nesten) et år eldre. Og at du er gift har ingenting med livserfaring å gjøre. Jeg har vært sammen med flere enn deg, du har bare denne ene. Jeg har hatt samboer og har opplevd mye mer i livet generelt enn deg også. Jeg har vokst opp med rusmissbrukere, bodd hos hundre famiier og klart meg selv helt utrolig bra tross alt. Jeg eier bolig og har utdanning og fast jobb og alt sånn. Hun har ikke utdanning og hadde heller ikke bodd der hun bor uten mannen sin(som er den eneste mannen hun har erfaring med). Hun mener altså at hun er den "voksne" i vår venskaps relasjon fordi hun er nesten 1 år eldre og er gift, kun det. 🤪 og står stanhaftig på det. Altså... jeg blir irritert! Syns det er merkelig og frekt. Hun har dratt opp det "jeg er gift" kortet i flere settinger. Som om det skulle hatt noe å si. Skjønner ikke at man kan bry seg oppriktig om en kjæreste om man ikke er gift osv. Akkurat som at det skjer noe magisk i det man blir gift. Hva hadde dere følt ? (Plis ikke begynn å diskuter det med eksen min, det er ikke det jeg lurer på, men kjenner kg) Anonymkode: 12b94...536 Hun forsøker bare å posisjonere seg over deg i et slags diskusjonshierarki, og da drar hun giftkortet. Ta det som et kompliment. Hun føler seg litt under, og sier noe rart for å føle seg litt over. Alle folk har gode og irriterende småidiotiske sider. Prøv å se forbi slike dumme bagateller og nyt samtalen med henne helst i andre temaer. 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #10 Skrevet 18. desember 2019 Jeg er enig med venninnen din. Det virker som om du har ungdommens rotløshet og overreagering. Det er ikke voksent. Alle kan ha utdanning og jobb, men det er ikke det som definerer modenhet, men hvordan man takler og lever livet. Anonymkode: cdc14...fff 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #11 Skrevet 18. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du snakker om eksen din. Og ville blitt lei av hun venninna di som skal hevde seg. Anonymkode: 274e7...099 Ja men dette handler ikke om eksen min. Jeg spurte om dere kunne la vær å dra inn det med eksen min. Jeg respekterer jo det uansett. Jeg kommer ikke til å nevne han noe mer til henne. Jeg er jo over han, men han har gjort mye som har gitt meg store konsekvenser. Det er det jeg snakker med henne om. Det jeg lurte på var hva folk hadde følt om noen skal heve seg over deg bare fordi de er noen måneder eldre og gift. Anonymkode: 12b94...536
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #12 Skrevet 18. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med venninnen din. Det virker som om du har ungdommens rotløshet og overreagering. Det er ikke voksent. Alle kan ha utdanning og jobb, men det er ikke det som definerer modenhet, men hvordan man takler og lever livet. Anonymkode: cdc14...fff ? Uansett hvor gammel man er kan man ha kjærlighetssorg, eller problemer med en eks. Det har ikke hun opplevd. Hun har opplevd serdeles lite vondt. Anonymkode: 12b94...536
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #13 Skrevet 18. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men dette handler ikke om eksen min. Jeg spurte om dere kunne la vær å dra inn det med eksen min. Jeg respekterer jo det uansett. Jeg kommer ikke til å nevne han noe mer til henne. Jeg er jo over han, men han har gjort mye som har gitt meg store konsekvenser. Det er det jeg snakker med henne om. Det jeg lurte på var hva folk hadde følt om noen skal heve seg over deg bare fordi de er noen måneder eldre og gift. Anonymkode: 12b94...536 Vet ikke om du ser dette selv, men du forsøker jo å heve deg over henne tilbake, ved å påstå at du har mer erfaring enn henne fordi har hatt flere partnere, du har utdanning og ikke hun osv. Dere syns begge at dere har mer «erfaring» enn den andre. Eneste forskjellen er at hun sa det først, og at dere har forskjellige argumenter for hvem som har mest livserfaring. Høres ut som en knallgod oppskrift på et sunt vennskap, dette. Anonymkode: d1269...e1a 21
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #14 Skrevet 18. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om du ser dette selv, men du forsøker jo å heve deg over henne tilbake, ved å påstå at du har mer erfaring enn henne fordi har hatt flere partnere, du har utdanning og ikke hun osv. Dere syns begge at dere har mer «erfaring» enn den andre. Eneste forskjellen er at hun sa det først, og at dere har forskjellige argumenter for hvem som har mest livserfaring. Høres ut som en knallgod oppskrift på et sunt vennskap, dette. Anonymkode: d1269...e1a Jeg har ikke nevt det til henne. Jeg tenkte det bare selv og skriver her. Hun vet jo det, trenger ikke fortelle henne om mine erfaringer. Eneste jeg sa til henne var det at jeg ikke respekterer å bli snakket til som om jeg er 5 år bare fordi hun er gift og er noen måneder eldre som var hennes argunent. Anonymkode: 12b94...536
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #15 Skrevet 18. desember 2019 ^ eneste jeg sa om mine erfaringer var at at hun er gift er ingen høyere erfaring enn at jeg har vært samboer og hatt flere patnere. Nevnte ikke noe om utdanning og oppveksten og resten av livserfaringene mine til henne. Det er bare det jeg tenker, som hun vet veldig godt. Anonymkode: 12b94...536
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #16 Skrevet 18. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og en venninne hadde en diskusjon om at jeg snakker litt for mye om eksen fortsatt etter lang tid. Den skjønner jeg og respekterer det. Men så begynner hun inni diskusjonen å si at hun er eldre enn meg og er gift og at jeg bør høre på henne siden hun liksom har mer liverfaring enn meg... altså hun er 1 år eldre og religiøs, derfor er hun gift. Så blir jeg sur på henne og sier at jeg sier jo at jeg respekterer at du ikke vil høre mer om det. Men jeg respkterer IKKE at jevnaldrene mennesker snakker til meg som om jeg var en 5 åring. Hadde hun vært 70 år så hadde det vært lov å snakke til meg på den måten, men ikke når du er (nesten) et år eldre. Og at du er gift har ingenting med livserfaring å gjøre. Jeg har vært sammen med flere enn deg, du har bare denne ene. Jeg har hatt samboer og har opplevd mye mer i livet generelt enn deg også. Jeg har vokst opp med rusmissbrukere, bodd hos hundre famiier og klart meg selv helt utrolig bra tross alt. Jeg eier bolig og har utdanning og fast jobb og alt sånn. Hun har ikke utdanning og hadde heller ikke bodd der hun bor uten mannen sin(som er den eneste mannen hun har erfaring med). Hun mener altså at hun er den "voksne" i vår venskaps relasjon fordi hun er nesten 1 år eldre og er gift, kun det. 🤪 og står stanhaftig på det. Altså... jeg blir irritert! Syns det er merkelig og frekt. Hun har dratt opp det "jeg er gift" kortet i flere settinger. Som om det skulle hatt noe å si. Skjønner ikke at man kan bry seg oppriktig om en kjæreste om man ikke er gift osv. Akkurat som at det skjer noe magisk i det man blir gift. Hva hadde dere følt ? (Plis ikke begynn å diskuter det med eksen min, det er ikke det jeg lurer på, men kjenner kg) Anonymkode: 12b94...536 Jeg hadde blitt irritert, ja. Orker ikke besservissere. Anonymkode: 51773...37a 3
Knirke Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 Dere høres akkurat like slitsomme ut begge to. 13
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke nevt det til henne. Jeg tenkte det bare selv og skriver her. Hun vet jo det, trenger ikke fortelle henne om mine erfaringer. Eneste jeg sa til henne var det at jeg ikke respekterer å bli snakket til som om jeg er 5 år bare fordi hun er gift og er noen måneder eldre som var hennes argunent. Anonymkode: 12b94...536 Du mener, på akkurat samme måte som henne, at du har mer livserfaring fordi du har opplevd ditten og datten. Om du så ikke sa det høyt til henne. Men du mener det sterkt nok til at du skrev det i HI, så det er tydeligvis ting du tenker på. Ergo er dere akkurat likedan. Uansett, så er dette et temmelig barnslig tema å diskutere eller irritere seg over. Anonymkode: d1269...e1a 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #19 Skrevet 18. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener, på akkurat samme måte som henne, at du har mer livserfaring fordi du har opplevd ditten og datten. Om du så ikke sa det høyt til henne. Men du mener det sterkt nok til at du skrev det i HI, så det er tydeligvis ting du tenker på. Ergo er dere akkurat likedan. Uansett, så er dette et temmelig barnslig tema å diskutere eller irritere seg over. Anonymkode: d1269...e1a Jeg hadde aldri sagt til noen jevnaldrene at: du må høre på meg fordi jeg er eldre enn deg og er tross alt gift. Jeg prøver aldri å heve meg over noen, men når noen begynner å skal heve seg over meg, da blir jeg skikkelig irritert. Det er helt merkelig å gjøre det. Hadde hun vært 70 år så skulle hun fått lov. Anonymkode: 12b94...536 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #20 Skrevet 18. desember 2019 Jeg kunne hørt på deg i timesvis mens fu hadde snakket om x’en. Det er det man har gode venner for. Man skal få snakke seg lei, til man selv føler man er ferdig å snakke om det. Sånn skal venner være. Neste gang kan det være hennes tur. Hadde du vært min venn så hadde det vært slik. Bearbeiding. Først snakke det ihjel, så komme seg videre 😊 Anonymkode: f6966...44d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå