Gå til innhold

Så glad jeg kutta jula, for et mas og stress. Folk krangler om hvor de skal feire....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir sjokkert når jeg leser alt her inne, konflikter over hvor man skal feire Jul. Lager problemer ut av ingenting, kaller ting "julestria". Stresser mer enn de må, løper rundt i butikker å kjøper ting man ikke trenger. Tilfredstiller forbrukersamfunnet, butikkene har fyllt opp mer varer som dumme kunder skal kjøpe. Kaste bort pengene på, når man står på utsiden av livet å ser hvor ille det er. Hvor galt vi lever, matvarer presses ned i latterlig lave priser.

Folk later som de bryr seg pga det er Jul, enslige skal tvinges til å feire Jul. Er tabu å være alene på juleaften.

Pjuk, for en gal verden vi lever i. At dere kan forsvare å feire Jul på denne måten.

Anonymkode: efd05...5fc

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her leser du jo bare de verste historiene. 

Jeg opplever bare jula som kos. Noe jeg gleder meg stort til. Alle gavene ble sendt i posten i november, alle andre gaver handlet inn i god tid. Mandler og annet var i skapet før priskrigen startet. Alle dagligvarer og polvarer for to uker ble kjøpt inn mandag morgen (helt stille i butikkene). Huset blir fullt - men alt er under kontroll. Alle klarer å begrense alkoholinntaket. Det er ingen blant familie eller bekjentskapskrets som ikke respekterer en invitasjon, eller som ikke spiser maten som blir servert. 

Kunne jo bare droppet alt. Sløvet med Netflix og sovet lenge. 

Men det ville gjort livet veldig kjedelig. 

Anonymkode: 4248c...0a9

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her leser du jo bare de verste historiene. 

Jeg opplever bare jula som kos. Noe jeg gleder meg stort til. Alle gavene ble sendt i posten i november, alle andre gaver handlet inn i god tid. Mandler og annet var i skapet før priskrigen startet. Alle dagligvarer og polvarer for to uker ble kjøpt inn mandag morgen (helt stille i butikkene). Huset blir fullt - men alt er under kontroll. Alle klarer å begrense alkoholinntaket. Det er ingen blant familie eller bekjentskapskrets som ikke respekterer en invitasjon, eller som ikke spiser maten som blir servert. 

Kunne jo bare droppet alt. Sløvet med Netflix og sovet lenge. 

Men det ville gjort livet veldig kjedelig. 

Anonymkode: 4248c...0a9

Det går jo ann å bare lage mat da og møtes 🙂 Er alt det andre rundt dette som dreper jula.

Dette jeg foreslo til min familie, søsken, foreldre etc. Men de ville ha med alt det falske, gavene var det viktigste. Etter denne episoden stoppet jeg alt.

Anonymkode: efd05...5fc

• Liker 2
Skrevet

Her inne skriver gjerne alle dem som har problemer med julen. Vi andre koser oss glugg i hjel allerede. ❤️ 

Anonymkode: b3995...237

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsker hele desember, vi bare koser oss og baker og lager julepynt og pepperkakehus og ser julefilmer og hører på julemusikk og spiller brettspill! 😍 Har ikke julegaver, feirer med de vi vil feire med, og det eneste som må gjøres er å se Tre Nøtter til Askepott og få ribba i ovnen. :)

Huset er like rent som det pleier å være, hverken mer eller mindre, og ingen stresser med noe som helst. Takknemlige og glade barn og blide voksne. ❤️

Anonymkode: bcd28...6ff

• Liker 3
Skrevet

Matvarene presses ikke latterlig lave nei. Kun et lite utvalg, presses ned til mer fornuftige helårspriser. Altså priser de kunne hatt hele året. Matvarekjedene, har alt for stor profitt, på bekostning av oss alle. Spesielt de av oss som har minst. Burde ikke vært lov.

Anonymkode: 3931f...a95

• Liker 4
Skrevet

Det er fullt mulig å kose seg med å feire jul uten å kaste seg på bølgen av mas, stress og vanvittige innkjøp. Det må ikke være enten/eller.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...