Gå til innhold

Skal du spise vegisterkaker denne julen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det! Om jeg gidder å lage noen, så 😛  Vi har alltid pleid å ha nøttestek og soyaribbe til jul, så blir uansett det. Men hadde vært godt med vegisterkaker også! 😄 

Skrevet

Ja. Jeg spiser kjøtt, men det er det ikke alle i familien som gjør, derfor lager vi både vegisterkaker og nøttestek, og jeg pleier å ta litt av begge deler i tillegg til kjøttmaten. Vegisterkaker er godt! 

Anonymkode: 0bc1e...c20

• Liker 3
Skrevet

Jeg tåler ikke svinekjøtt noe særlig godt, så kanskje! ;)

Gjest Villfisker
Skrevet

Nei, de er sikkert enda vondere eller like vonde som kjøttvarianten. Ser ingen grunn til å spise en etterligning av noe jeg ikke liker.

Skrevet

Hadde spist om jeg fikk servert. Men jeg sliter med å lage vegetarkaker generelt. De sitter ikke sammen og blir bare en masse som ofte går i oppløsning når jeg snur i stekepanna

• Liker 2
Skrevet

Hadde gjerne spist det om jeg fikk det servert! Men de vi skal tilbringe julen hos kommer nok til å holde seg til tradisjonell julemat, så det blir nok antakelig ikke noen vegisterkaker på meg. Det er også helt greit, selv om jeg ikke er kjempeglad i tradisjonell julemat. 

Bare glad vi blir invitert til familie jeg! 

Anonymkode: 65ab1...d14

• Liker 1
Skrevet

Et ruvende nei fra denne kanten, jeg får servert Porchetta med tilbehør. 

Anonymkode: bd1e4...711

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ett sterkt nei fra meg

• Liker 1
Skrevet

Nope, røykt julepølse står på min meny 😍

Anonymkode: 1a913...221

Skrevet
2 timer siden, kaleidoskop skrev:

Hadde spist om jeg fikk servert. Men jeg sliter med å lage vegetarkaker generelt. De sitter ikke sammen og blir bare en masse som ofte går i oppløsning når jeg snur i stekepanna

Samme her! Så her blir det soyaribbe😍

Anonymkode: 4f62d...ff8

Skrevet

Nei, liker det ikke

Men blir endel vegansk og vegetariansk i tillegg til kjøtt og fisk 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her! Så her blir det soyaribbe😍

Anonymkode: 4f62d...ff8

Har ikke smakt soyaribbe. Men soya generelt synes jeg ikke er så godt. Nå er ikke jeg vegetarianer. Men spiser det når det blir servert, og kan godt velge det på kafe/restaurant 

• Liker 1
Skrevet

God ide! Jeg er ikke veggis, men jeg kan ikke fordra medisterkaker og spiser det aldri, så kanskje vegisterkaker ville vært noe. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, liker ikke smaken og det er veldig bearbeidet så det er vel ikke sunt heller.

Anonymkode: 4c6c0...dd2

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, liker ikke smaken og det er veldig bearbeidet så det er vel ikke sunt heller.

Anonymkode: 4c6c0...dd2

Vegisterkaker er ikke bearbeidet, det er det fine med dem. De består av kokt basmatiris, blomkål, havregryn, muskat og ingefær, og man lager det etter Veganmisjonens oppskrift, enkelt og greit fra bunnen.

Industrielle veganske erstatningsprodukter er noe annet, men dette er altså et supert alternativ for dem som vil spise skikkelig mat på julaften, også kjøttfri.

Anonymkode: 36d45...f64

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...