AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #21 Skrevet 18. desember 2019 Jeg ville kontaktet forbrukerrådet. De kan fortelle deg om du har en sak eller ikke. Ikke gi deg med det første 🙌🏻 Anonymkode: cc826...326
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #22 Skrevet 18. desember 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men her er det santander som ts skulle finansiere kjøpet mellom som problemet. ikke power. Anonymkode: 088c2...561 TS skal forholde seg til Power. Det er Power som er selger og TS som er kjøper. Kjøper skal kun forholde seg til Selger. Hvem selger velger å involvere i kjøpet er egentlig irrelevant for TS. TS har kjøpt et produkt fra Power og skal kun forholde seg til Power. At Power opplever et problem med Santander skal de orde opp i da Santander er en tredjepart Power har valgt å inkludere. Det står ingenting om hvordan tingen skal leveres. Så jeg antar at det er hjemmelevering. Ved hjemmelevering er det Power som har ansvar for tingen, og all kommunikasjon med involverte tredjeparter (som Santander og transportselskap) er det Power som er ansvarlige for. Dersom det da oppstår et problem med Santander er det Power som skal kontakte TS da dette er utenfor TS sin kontroll, og Power fortsatt har ansvar for tingen. Anonymkode: 044d9...eaf 2
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #23 Skrevet 18. desember 2019 Jeg har pratet med Santander nå. Alt var ok fra deres side. De har bare fått en henvendelse fra Power om å kansellere ordren min. Han kunne ikke se hvorfor dette ble gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #24 Skrevet 18. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS skal forholde seg til Power. Det er Power som er selger og TS som er kjøper. Kjøper skal kun forholde seg til Selger. Hvem selger velger å involvere i kjøpet er egentlig irrelevant for TS. TS har kjøpt et produkt fra Power og skal kun forholde seg til Power. At Power opplever et problem med Santander skal de orde opp i da Santander er en tredjepart Power har valgt å inkludere. Det står ingenting om hvordan tingen skal leveres. Så jeg antar at det er hjemmelevering. Ved hjemmelevering er det Power som har ansvar for tingen, og all kommunikasjon med involverte tredjeparter (som Santander og transportselskap) er det Power som er ansvarlige for. Dersom det da oppstår et problem med Santander er det Power som skal kontakte TS da dette er utenfor TS sin kontroll, og Power fortsatt har ansvar for tingen. Anonymkode: 044d9...eaf Akkurat dette som er poenget mitt. Vanskelige kunder i butikk / nett er dem samme du finner på nav som ikke får viljen sin Anonymkode: 088c2...561 1
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #25 Skrevet 18. desember 2019 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis du valgte betalingsutsettelse, hvilke penger er det du mener da? Hva er det som er trukket og så tilbakeført igjen? Anonymkode: 98bee...2fe Når du velger betalingsutsettelse oppretter Santander en "Handlekonto" med en viss kredittgrense. Beløpet blir så trukket fra handle kontoen din og må betales tilbake i forhold til den avtalen man inngikk. I mitt tilfelle kunne jeg betale alt innen 12 måneder uten renter og gebyrer, men jeg var klar til å betale alt når jeg mottok varen. Jeg liker ikke å betale ting kontant når jeg handler på nett. Føler det er tryggere å velge faktura eller liknende etter å ha blitt forsøkt svindlet tidligere. Jeg handler alt med faktura og liknende og betaler hver gang jeg får lønning. Har aldri hatt problemer med å betale for meg. Her var xxxx kroner trukket fra handlekontoen min helt til i går. Dette er penger jeg måtte ha betalt tilbake om de ikke hadde blitt tilbakeført. Endret 18. desember 2019 av Samsung 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #26 Skrevet 18. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat dette som er poenget mitt. Vanskelige kunder i butikk / nett er dem samme du finner på nav som ikke får viljen sin Anonymkode: 088c2...561 Du høres ut som en naver. Anonymkode: b8b5f...1c5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #27 Skrevet 18. desember 2019 Jeg tror det er kreditten det handler om. Ts forteller ikke hele historien. Anonymkode: fec40...42e
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #28 Skrevet 18. desember 2019 (endret) Nei, alt er ok. Santander vet ikke hvorfor Power har bedt dem om å tilbakeføre pengene. Power skylder på santander at noe er galt hos dem. Det virker som power har kansellert bestillingen med en feil og skylder på santander. Det er lett å være anonymt nett troll Jeg spør ikke hva folk tror. Jeg vil vite hvilke rettigheter man har dersom det man har bestilt bare blir kansellert uten en grunn. Power skriver at kjøp er bindene for begge parter. Endret 18. desember 2019 av Samsung 9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #29 Skrevet 18. desember 2019 5 minutter siden, Samsung skrev: Nei, alt er ok. Santander vet ikke hvorfor Power har bedt dem om å tilbakeføre pengene. Power skylder på santander at noe er galt hos dem. Det virker som power har kansellert bestillingen med en feil og skylder på santander. Det er lett å være anonymt nett troll Ifølge forbrukerkjøpsloven har du rett til å kreve tingen levert etter den avtale som ble inngått på Black Friday Sitat § 21.Rett til oppfyllelse Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse. Forbrukeren taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet. Dersom så klart årsaken til at det stoppet hos Santander ikke er av slik art at Power kan nekte å levere tingen. Dette i følge: Sitat § 9.Selgerens tilbakeholdsrett Selgeren har ikke plikt til å overgi tingen, overlevere dokument, eller på annen måte overføre rådigheten over tingen, uten at kjøpesummen betales samtidig. Dette gjelder likevel ikke hvis selgeren har gitt forbrukeren kreditt. Her er altså da problemet hva som skjer hos Santander. Ta kontakt med Power og forlang en forklaring på hvorfor ting er stanset opp. Så må denne årsaken veies opp mot disse paragrafene. Hele lovteksten finner du her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_10 Anonymkode: 044d9...eaf 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #30 Skrevet 18. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som en naver. Anonymkode: b8b5f...1c5 Vis det var det du fikk ut av dette så er vel du mer i målgruppen nav klient? Anonymkode: 088c2...561
Chizue Skrevet 18. desember 2019 #31 Skrevet 18. desember 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som en naver. Anonymkode: b8b5f...1c5 Nå ja, finnes mange slike kunder.. Svigerdragen (hun er egentlig kjempesnill) Men, om vi er ute å handler, så fyrer hun seg opp for hver minste ting, litt sånn "rett skal være rett" om hun er neste i kø og en ansatt får en bestilling levert som de skal signere på, så roper hun rett og slett ut "hallo? Jeg står her, du skal ta meg først før du gjør noe annet!" Og hun har høy utdannelse og god jobb, men manerer og høflighet, det eier hun ikke ute i offentligheten 😅 Hun hadde kjøpt en dings til tvbord og fyrte seg opp mot kundeservice fordi det manglet en ting og hun dro til butikken og kjeftet de ansatte huden full, de kunne jo ikke selge denne dingsen uten feste... Og jeg titter på pakke og dulter borti svigermor og sier "ahem... Har du lest det som står på pakken? Det står at feste selges separat..." og hun fyrte seg opp enda mer og mente at de måtte merke pakkene sine bedre og hun kom til å gå videre med saken....🙄 Det er ikke bare navere som er ræva kunder, du finner de i alle lønnsgrupper 🤣 Og jeg har sluttet å handle med svigermor fordi jeg blir så ufattelig flau... 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #32 Skrevet 18. desember 2019 1 hour ago, Samsung said: Jeg har pratet med Santander nå. Alt var ok fra deres side. De har bare fått en henvendelse fra Power om å kansellere ordren min. Han kunne ikke se hvorfor dette ble gjort. Det er fordi bl.a. Power og Elkjøp selger ting så billig at de taper masse penger på BF, så de bruker alle unnskyldninger og triks for å sørge for at det blir færrest mulig reelle salg. Det er det samme med køordningen til Elkjøp. Den er der for at kundene skal gå lei eller ikke merke at lageret ville blitt utsolgt på 2 minutter hvis alle slapp til med en gang. Anonymkode: c96c5...372 2
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #33 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ifølge forbrukerkjøpsloven har du rett til å kreve tingen levert etter den avtale som ble inngått på Black Friday Dersom så klart årsaken til at det stoppet hos Santander ikke er av slik art at Power kan nekte å levere tingen. Dette i følge: Her er altså da problemet hva som skjer hos Santander. Ta kontakt med Power og forlang en forklaring på hvorfor ting er stanset opp. Så må denne årsaken veies opp mot disse paragrafene. Hele lovteksten finner du her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_10 Anonymkode: 044d9...eaf Takk for utfyllende svar
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #34 Skrevet 18. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi bl.a. Power og Elkjøp selger ting så billig at de taper masse penger på BF, så de bruker alle unnskyldninger og triks for å sørge for at det blir færrest mulig reelle salg. Det er det samme med køordningen til Elkjøp. Den er der for at kundene skal gå lei eller ikke merke at lageret ville blitt utsolgt på 2 minutter hvis alle slapp til med en gang. Anonymkode: c96c5...372 Det kan godt være en forklaring. Servicen er også veldig dårlig. De viste ikke forståelse for meg, og når jeg kontaktet kundeservice via nett og mobil mente de at jeg kanskje ikke hadde blitt godkjent hos santander. Det er bare tull for det er jeg, og jeg har en godt betalt jobb. De trakk sannsynligvis konklusjonen ut i fra at mange med dårlig råd handler på kreditt. Jeg handlet på kreditt fordi jeg ikke liker å betale med kort på nettet, også liker jeg å samle opp alle regninger og betale de samtidig, De var også så frekke at de lå på røret og avsluttet chat når de ikke klarte å svare på det jeg spurte om. Jeg var ikke sint, frekk, eller noe. Føler meg veldig provosert av Power. I butikken kunne jeg få kjøpe varen til noe redusert pris når jeg var innom å klaget, men ikke like billig som det jeg bestilte. Selgeren mente det var et godt tilbud. De kunne også ordne med santander slik at jeg slapp å betale den nå, hvis jeg hadde penger til å betale gebyr lurte han på. Skikkelig frekk selger... Jeg sa at jeg foretrekker å betale den i sin helehet i butikken, men at jeg ville ha samme pris som jeg betalte først. Det fikk jeg ikke. Han sa at dette var det beste tilbudet jeg kunne få og bla, bla.. Jeg gikk og sa at jeg kjøper heller noe hos konkurrenten.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #35 Skrevet 18. desember 2019 Power og Elkjøp har og problemer med å få levert ut alle varer før jul, så mulig det er derfor varen din ble kansellert. Jeg opplevde noe lignende idag. De kunne ikke levere varen allikevel. Anonymkode: b181e...b67 1
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #36 Skrevet 18. desember 2019 De kan i hvert fall være ærlig i stedet for å først si at den er på vei et par uker, for å så indirekte beskylde meg for at jeg kanskje ikke er kredittverdig - uten å ha noe grunnlag for å si det. 1
Herix Skrevet 19. desember 2019 #37 Skrevet 19. desember 2019 Ville ikke gitt meg på dette hvis jeg var deg. Forøvrig kan jeg anbefale å handle på Komplett og NetOnNet, kun gode erfaringer og har fått veldig god hjelp av kundeservice! 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #38 Skrevet 19. desember 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis du valgte betalingsutsettelse, hvilke penger er det du mener da? Hva er det som er trukket og så tilbakeført igjen? Anonymkode: 98bee...2fe Ja, det lurer jeg på og Ts? Anonymkode: 17158...ef9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #39 Skrevet 19. desember 2019 14 timer siden, Samsung skrev: Eneste som står på power sin side er: Avtalen er bindende ved kjøp av varer på power.no og i butikk, for kunder og Power Norge AS, herunder også Power sine franchisetakere og gjelder fra din bestilling er mottatt, med mindre det er feil i produktinformasjonen, priser, bilder, eller i din bestilling, og kunden innså, eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Det står også: Sitat Delbetaling/betalingsutsettelse forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering. og dersom du har søkt studentfinansiering: Sitat Power.no forbeholder seg retten til å kansellere søknad og ordre dersom det er gått en periode på 14 dager fra ordre og finansieringssøknad ble opprettet. Ta kontakt med kundeservice dersom du etter denne periode allikevel ønsker å gjennomføre ordren. Dersom dette ikke er relevant for deg og alt er fint fra din side så kan du ha rett på erstatning for kontraktsbrudd fra Power. Du kan kreve erstatning for utlegg, prisforskjell og tapt fortjeneste som du er påført som følge av avtalebruddet. Erstatningskravet må dokumenteres. Forhåpentligvis har du ordrebekreftelse som dokumentasjon for avtalen som er inngått. Anonymkode: 8bafb...e0c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #40 Skrevet 19. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det lurer jeg på og Ts? Anonymkode: 17158...ef9 Når en kunde kjøper et produkt med betalingsutsettelse, betaler kredittselskapet ordren i sin helhet til butikken, og så betaler kunden tilbake til kredittselskapet. Når ordren blir kansellert blir betalingen for produktet tilbakeført fra butikk til kredittselskap. Anonymkode: 9c126...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå