Samsung Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 (endret) Jeg bestilte en vare i forbindelse med black fridag på nettet. Jeg valgte også å betale med 12 måneders betalingsutsettelse siden jeg ikke hadde fått lønning ennå. Planen var å betale tilbake når jeg fikk lønn i desember, så det er ikke diskusjonen her. Problemet er at det varte å gikk uten at noe skjedde. Etter noen dager kontaktet jeg kundeservice som sa at det tok litt lengre tid på grunn av jul og Black friday, men alt var ok. Ventet derfor litt til før jeg tok kontakt igjen. Når jeg pratet med de i går sa de at ordren var blitt kansellert pga noe feil med santander. Pengene var imidlertid trukket fra kontoen min. Jeg sa dette og henviste til kontoutskrift. Kundeservice trodde ikke på meg. Jeg dro innom en power butikk i dag og klaget. Fikk lite sympati. De kunne selge meg produktet men da til høyere pris. Spørsmålet er hvilke rettigheter jeg har? Har opplevd nesten det samme en gang tidligere. Hvilke rettigheter har jeg egentlig? Ble irritert og gikk av det "gode tilbudet" jeg fikk. Forsøkte å kontakte kundeservice igjen men de bare avslutter samtalen. Pengene har tilfeldigvis kommet tilbake på konto og de mener at pengene aldri har var ute, men det er feil. Jeg fikk faktura som viser noe annet. Endret 18. desember 2019 av Samsung 1
Herix Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 La vær å handle der neste gang så du ikke belønner dårlig kundeservice 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Jeg handler ikke på power mer, pga dårlig kundeservice. Anonymkode: 9b1f8...9c8 6
random12345667775 Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Jeg handler aldri på power, elendig kundeservice på nettsiden og ekte. Nettsiden er veldig treg. Handler på Elkjøp og komplett, 1000 ganger bedre 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 Power er elendig på kundeservice! Handler ikke der etter meget dårlig erfaring Kontakt Forbrukerrådet Anonymkode: be273...915 1
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2019 Jeg har vel ikke så stor sak hos Forbrukerrådet siden jeg har fått tilbake pengene. Men kan jeg kreve å få varen likevel til samme pris som jeg opprinnelig betalte eller kan de bare kansellere ordren uten grunn etter flere uker?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 Power har ikke dårlig kundeservice, det er dere som er vanskelige kunder som mangler bakkekontakt og ikke kjenner lovverket eller leser betingelser når dere bestiller på nett Anonymkode: 088c2...561 9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Power har ikke dårlig kundeservice, det er dere som er vanskelige kunder som mangler bakkekontakt og ikke kjenner lovverket eller leser betingelser når dere bestiller på nett Anonymkode: 088c2...561 TS her er jo åpenbart ute etter å finne ut av lovverket. Kanskje du kunne vært så vennlig å linke til noe slikt istedenfor å spre dårlig stemning?:) Anonymkode: e7975...bef 25
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her er jo åpenbart ute etter å finne ut av lovverket. Kanskje du kunne vært så vennlig å linke til noe slikt istedenfor å spre dårlig stemning?:) Anonymkode: e7975...bef Er ikke være enn at ts leser vilkår på avtale Anonymkode: 088c2...561 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #10 Skrevet 18. desember 2019 Handler aldri dyre varer på power. Drar dit for batterier og billige høretelefoner når det trengs. Ræva kundeservice og inkompetente folk i butikk. Anonymkode: 3c38b...d6f 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #11 Skrevet 18. desember 2019 Helt enig ,power er dårlig på kundeservice. Bestilte oppvaskmaskin hos Power ,sånn hent i butikk etter 2 timer. Får beskjed at ordre er klar for henting. Kommer til butikken ,snakker med de ansatte og de ber meg vente foran lager så kommer de ut. Venter 15min så kommer en ut for å si fra at det har skjedd feil noen sted ,de har ikke maskin på lager hos dem ,faktisk så denne butikken selger ikke hvitevarer i det hele tatt men siden det er dems feil så kan de bestille den maskin fra sentral lager så kan jeg komme igjen om 1 uke får å hente den. Dust sjappa den Power ,tidl. Expert. Kjøpte oppvaskmaskin på Elkjøp dagen etter. Anonymkode: a40d0...334 1
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #12 Skrevet 18. desember 2019 Eneste som står på power sin side er: Avtalen er bindende ved kjøp av varer på power.no og i butikk, for kunder og Power Norge AS, herunder også Power sine franchisetakere og gjelder fra din bestilling er mottatt, med mindre det er feil i produktinformasjonen, priser, bilder, eller i din bestilling, og kunden innså, eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #13 Skrevet 18. desember 2019 2 minutter siden, Samsung skrev: Eneste som står på power sin side er: Avtalen er bindende ved kjøp av varer på power.no og i butikk, for kunder og Power Norge AS, herunder også Power sine franchisetakere og gjelder fra din bestilling er mottatt, med mindre det er feil i produktinformasjonen, priser, bilder, eller i din bestilling, og kunden innså, eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Men her er det santander som ts skulle finansiere kjøpet mellom som problemet. ikke power. Anonymkode: 088c2...561 2
Nokia Skrevet 18. desember 2019 #14 Skrevet 18. desember 2019 Jeg er i samme sak med Ice.net nå - kjøpte telefon til min datter i bursdagsgave på Black Friday til kr 5.500,- (hun hadde bursdag en uke etterpå, sendetiden skulle ta 2-4 virkedager) Ingen telefon kom, og jeg begynte å etterlyse den. Det viser seg at det er noe krøll med at jeg står som eier av min datters abbonement, og at jeg ikke kan ha ungdomsabbonement. Men den beskjeden får ikke jeg av Ice før jeg etterlyser telefonen. Saken er nå sendt videre i kundeservicen med "høy" prioritet, men likevel er det nå 6 dager med purringer fra meg og intet svar. Snakket med en fyr i dag som kunne legge inn ny bestilling til meg, men da måtte jeg altså betale for ny telefon.... Hva da med de 5.500 som jeg allerede HAR betalt?? Im furious. 6
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #15 Skrevet 18. desember 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men her er det santander som ts skulle finansiere kjøpet mellom som problemet. ikke power. Anonymkode: 088c2...561 Power bekreftet at alt var ok i første kontakt etter 1 1/2 uke. De skylder på santander nå, ikke da. Endret 18. desember 2019 av Samsung 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #16 Skrevet 18. desember 2019 Akkurat nå, Samsung skrev: Power bekreftet at alt var ok i første kontakt. De skylder på santander. Mest sannsynlig så bekrefter power at orderen er under behandling men så aviser santander ts pga dårlige betalingsevne hos ts så blir denne beskjeden sendt til power og orderen kansellert. her må jo ts kontakte santander og ikke power, er ikke power sin skyld at ts ikke er betalingsdyktig Anonymkode: 088c2...561 3
Samsung Skrevet 18. desember 2019 Forfatter #17 Skrevet 18. desember 2019 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig så bekrefter power at orderen er under behandling men så aviser santander ts pga dårlige betalingsevne hos ts så blir denne beskjeden sendt til power og orderen kansellert. her må jo ts kontakte santander og ikke power, er ikke power sin skyld at ts ikke er betalingsdyktig Anonymkode: 088c2...561 Det skal ikke jeg kommentere annet enn at det ikke noe galt med økonomien. Ordren ble kansellert først også ble pengene tilbakeført dagen etter. Det gikk 3 uker før alt dette skjedde. Endret 18. desember 2019 av Samsung 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 Send inn offisiell klage på mail og send saken videre til forbrukerrådet. Hadde ikke gitt meg! Anonymkode: 262d3...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #19 Skrevet 18. desember 2019 20 minutter siden, Samsung skrev: Det skal ikke jeg kommentere annet enn at det ikke noe galt med økonomien. Ordren ble kansellert først også ble pengene tilbakeført dagen etter. Det gikk 3 uker før alt dette skjedde. Hva sa santander da? Anonymkode: 088c2...561
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #20 Skrevet 18. desember 2019 Men hvis du valgte betalingsutsettelse, hvilke penger er det du mener da? Hva er det som er trukket og så tilbakeført igjen? Anonymkode: 98bee...2fe 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå