Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Vi har nylig startet prøvingen, og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal leve frem til evt. positiv test.

Levde dere som ellers før dere fant ut dere var gravid? Jeg tar selvfølgelig folat og holder på å kutte snusen. Men ellers?

Drar dere på fest i romjulen/nyttår? Spiser dere spekemat osv? Eller bør jeg kutte ut alt som om jeg skulle vært gravid? :)

Anonymkode: bae56...f10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg prøvd begge deler siden det tok lang tid for meg å bli gravid. I starten levde jeg som om jeg var gravid fra eggløsning til forventet mens, men etter en stund ble det veldig slitsomt og skuffende de månedene jeg ikke var blitt gravid likevel. Etterhvert begynte jeg å leve som normalt igjen, noe jeg syns var mye lettere og bedre for meg. Hadde det vært meg som skulle prøve igjen hadde levd som normalt frem til jeg fikk positiv graviditetstest, man vet aldri hvor lang tid man bruker på å bli gravid. Noen foretrekker så klart å leve som gravid selv om man ikke er det, men selv syns jeg det bare blir ekstra styr. Her tror jeg du må gjøre det som føles riktig for deg! Jeg erfarte selv at jeg slappet mer av da jeg levde som normalt.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. :)

Vi har nylig startet prøvingen, og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal leve frem til evt. positiv test.

Levde dere som ellers før dere fant ut dere var gravid? Jeg tar selvfølgelig folat og holder på å kutte snusen. Men ellers?

Drar dere på fest i romjulen/nyttår? Spiser dere spekemat osv? Eller bør jeg kutte ut alt som om jeg skulle vært gravid? :)

Anonymkode: bae56...f10

Kutt all alkohol og snus/røyk.

Dette er noe man egentlig burde kutte ut 3 mnd før man starter prøvingen da eggene kan bli påvirket.

Ellers ha ett normalt sunt kosthold og hold deg i god fysisk form

Lykke til

Anonymkode: 875ab...241

• Liker 2
Skrevet

Jeg droppet. Man er jo like utsatt for toxo, alkohol, og så videre de 14 dagene som går før man får positiv test. 

Og for de fleste går dette veldig raskt, så det er få dager av livet det er snakk om. 

Det går jo som regel helt fint selv om man har en glipp i løpet av svangerskapet. Men for meg var valget enkelt. Om jeg dropper alkohol og spekemat slipper jeg den lille tanken i bakhodet om "hva hvis...." 

Anonymkode: 8e946...a12

Skrevet

Hei 😊 vi har nettopp startet prøvingen, men jeg har valgt å leve som normalt fram til positiv test. Røyker og snuser ikke, men kan gjerne ta meg et glass vin i helgene.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg droppet. Man er jo like utsatt for toxo, alkohol, og så videre de 14 dagene som går før man får positiv test. 

Og for de fleste går dette veldig raskt, så det er få dager av livet det er snakk om. 

Det går jo som regel helt fint selv om man har en glipp i løpet av svangerskapet. Men for meg var valget enkelt. Om jeg dropper alkohol og spekemat slipper jeg den lille tanken i bakhodet om "hva hvis...." 

Spekemat er det ikke vits i å droppe før positiv test. 

I starten deler man ikke blodbanen eller noe med embryo. 

TS: Lev som normalt. Ikke drikk mye, dropp røyk og snus. Spis hva du vil. 

Anonymkode: 40a22...d3c

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spekemat er det ikke vits i å droppe før positiv test. 

I starten deler man ikke blodbanen eller noe med embryo. 

TS: Lev som normalt. Ikke drikk mye, dropp røyk og snus. Spis hva du vil. 

Dette med blodomløp er en myte. Alkohol og smitte påvirker enhver celle og går inn i alt vev i kroppen. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette med blodomløp er en myte. Alkohol og smitte påvirker enhver celle og går inn i alt vev i kroppen. 

Sikkert 😉

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert 😉

Yes. Helt sikker :)

Skrevet

Kutt nå snusen iallefall, og la det gå litt tid så kroppen rekker få den giften ut av kroppen før du blir gravid. Spis multivitaminer og tran. Beveg deg. Spis sunt, nok søvn. Husker ikke når jeg kuttet alkohol selv.

Anonymkode: 45aae...177

Skrevet

Jeg levde som normalt. Har 3 friske unger. 

Anonymkode: 26a90...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...