AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Familiemedlem har en tispe som er veldig gammel nå, rundt 12 år, og hun er en fascinerende hund. Fra hun var valp til hun var rundt 8 år, var hun en ensom ulv som ikke var spesielt interessert i å kose eller leke med mennesker. Hun var omringet av mennesker som inviterte til kos og gav omsorg, men det var uinteressamt. Stilte seg alltid på sin høye topp og så ut vinduet, som tibber gjør, og bjeffet enormt mye. Etter 8årsalderen har det snudd helt om, og hun vil alltid ligge inntil eller oppi fanget til noen. Bjeffer mye mindre, men sitter ofte på samme toppen sin. Hun lager mange snakkelyder som er så morsomt! Fantastisk hund. Hun fikk et valpekull for flere år siden, og hadde et flott morsinstinkt, det var så rørende. Det kom en ukjent hund og klorte på ytterdøra og da var hu rett i forsvar inni stua, selv om det var 2 lukkede dører mellom "trusselen". Etter dette har jeg sett mye av det samme når valper er på besøk, hun holder liksom øye med valpen. Har lært henne flere kommandoer, men noen ganger virker det som hun prøver å grave fram "hva var "sitt" nå igjen?", Og så gir hun en labb eller high five før hun bare "aaaah, sitt ja *setter seg*". Er dette vanlig for tibber, eller er hun kanskje bare mer stresset rundt å få kommandoer? Fortell meg om tibbene du kjenner😍 Anonymkode: 7dc9b...46c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Har bare kjent en, det var bestevennen til min hund. Tibben jeg kjente var bedagelig, bjeffete, litt engstelig for å være alene, hadde noe helseutfordringer.. Han var en trivelig hund, gjorde egentlig ikke noe særlig ut av seg. Uproblematisk å passe. Krevde ikke så mye stimuli og var stort sett fornøyd så lenge han hadde selskap. Veldig knyttet til eieren sin, snill og god med andre dyr - katter som hund. Litt underdanig. Det er det jeg husker (er en del år siden). Anonymkode: 0bd32...4e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå