AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Jeg fullførte en ingeniørutdanning i fjor, men har ikke vært i relevant jobb ennå. Jeg har alltid tenkt jeg skulle ta master, men pga psykiske utfordringer (spiseforstyrrelser, angst mm) vet jeg rett og slett ikke om jeg klarer det. Samtidig føler jeg at jeg gjemmer meg bak den unnskyldningen, at jeg bare må klare det og gjøre den innsatsen og de ofringene som kreves, men jeg blir jo helt dårlig ved tanken. Men jeg vil så gjerne ha den graden. Hvor tøff er egentlig en master på NTNU? Hvordan ser typisk dagene ut? Jeg er livredd for hvor krevende det kommer til å bli og er redd jeg kommer til å la det være.. Det er altså et toårig masterprogram innen ingeniørfag jeg tenker på Anonymkode: 43483...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Jeg studerer ikke ingeniør retning men kan ta valgfag innen bygg. Men ja NTNU på Gløshaugen er hardt, selv de fagene som ikke er ingeniør emner. Det er ofte flere innleveringer pr fag og prosjekter over hele semestre. Man må gjøre mye for fag som bare er 7,5 studiepoeng. Anonymkode: 607c6...83d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 Jeg har selv gått på ingeniørutdanning før jeg fortsatte utdanningen på NTNU Gløshaugen. Emnene var betydelig mer krevde i forhold til høgskoleutdanningen. Dette er noe man blir vant til etter hvert. Anonymkode: 6a9a7...c9b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #4 Skrevet 19. desember 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv gått på ingeniørutdanning før jeg fortsatte utdanningen på NTNU Gløshaugen. Emnene var betydelig mer krevde i forhold til høgskoleutdanningen. Dette er noe man blir vant til etter hvert. Anonymkode: 6a9a7...c9b På hvilken måte opplevde du emnene mer krevende? Stort pensum, mye obligatorisk..? Hvordan var det ifht forkunnskaper? Bygget alt videre på ting det var forutsatt at du kunne fra bachelorstudiet? Følte du at du hadde god nok bakgrunn? Anonymkode: 43483...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå