AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Hva tenker du om folk, stort sett eldre folk, som tar druer og dadler i fruktdisken, uten å gjøre mine til å kjøpe noe, og som går og spiser på dette mens de (i hovedsak kona) handler? Anonymkode: a25c8...745
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Mangel på folkeskikk, skjønner ikke at folk gidder å gjøre seg til kjeltringer for sånt småtteri. Om man tar en drue eller en daddel så er fremdeles tyveri, hvis alle kundene hadde gjort det samme så hadde det blitt rimelig tomt i frukthyllene. Butikkene taper masse penger på sånne mennesker hvert år og det er vi andre som må betale for det i form av høyere priser for butikkene må få inn pengene igjen på en eller en annen måte. Anonymkode: f5cf4...75e 17
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Nei, det er selvfølgelig ikke lov. Jeg føler ikke noe behov for å tenke over hva jeg synes om fremmede random mennesker som ikke har plass i livet mitt. Jeg har mer enn nok med mitt eget liv til å skulle ha tid til å tenke på, og bekymre meg for, fremmede mennesker. Anonymkode: b795f...02e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Møkkafolk! Den lokale Rema-butikken (i Oslo) har satt opp flere skilt hvor de opplyser om at de anmelder alle som eks. spiser smågodt uten å betale. Bra tiltak. Anonymkode: f262c...609 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 Det er veldig frekt. Sett det flere ganger. De gjør det, fordi de er gjerrige. Jeg fikk en helt ny uåpnet eske, og forsynte posen godt med dadler, fordi ingen hadde rørt oppi dem enda. Så kom den frekke gamle mannen, tok en med de ekle fingrene sine, og spurte om kg pris. Jeg sa prisen og han snudde seg med et tåpelig smil. Jeg fjernet esken, og sladret til personalet som hadde funnet esken til meg. Burde være unødvendig å skrive det, men enkelte butikker skulle vært merket med store bokstaver. »Smaksprøver på varer som ikke er merket med smaksprøver, regnes som tyveri, og vil bli behandlet som det» Folk er veldig frekke. Anonymkode: eefec...32a 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møkkafolk! Den lokale Rema-butikken (i Oslo) har satt opp flere skilt hvor de opplyser om at de anmelder alle som eks. spiser smågodt uten å betale. Bra tiltak. Anonymkode: f262c...609 Helt enig. Om noen utlyser en stilling til å slå smaksprøvetyver på fingrene med pekestokk, søker jeg den med glede. Slike stillinger trengs for å skremme folk som ikke vasker hendene på offentlige toaletter også. Anonymkode: eefec...32a 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 På 18.12.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev: Helt enig. Om noen utlyser en stilling til å slå smaksprøvetyver på fingrene med pekestokk, søker jeg den med glede. Slike stillinger trengs for å skremme folk som ikke vasker hendene på offentlige toaletter også. Anonymkode: eefec...32a Enig Anonymkode: 82f69...4a2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 Svaret på spørsmålet om det er lov å ta druer og dadler i butikken er nei. Så finnes det ett unntak; Når butikken har satt opp et brett med smaksprøve på druer eller dadler eller noe annet. Anonymkode: e518f...d07 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Skrevet 4. januar 2020 På 18.12.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev: Burde være unødvendig å skrive det, men enkelte butikker skulle vært merket med store bokstaver. »Smaksprøver på varer som ikke er merket med smaksprøver, regnes som tyveri, og vil bli behandlet som det» Folk er veldig frekke. Anonymkode: eefec...32a Eller "Spiser du det, må du betale for det. Unntak fra denne regelen vil være tydelig merket med smaksprøve". Tror faktisk aldri jeg har observert noen som har gjort dette i butikk her omkring. Anonymkode: 27d6a...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #11 Skrevet 4. januar 2020 Har aldri sett noen gjøre det. Har sett foreldre gi barn for eksempel en bolle eller en juicekartong, men da tar jeg det for gitt at foreldrene betaler for det når de kommer til kassa. Synes likevel det er en uting da - man betaler for ting FØR man spiser det (i matbutikken altså) Anonymkode: 32858...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #12 Skrevet 4. januar 2020 Nei stæling er ikke lov eller greit. Anonymkode: 488e6...91d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #13 Skrevet 5. januar 2020 Jeg gjør ikke dette, fordi jeg bare ikke gjør det, men det er da ikke stjeling! Om druene er gode, så får de nok solgt litt druer, og avvik til er ikke druene spes gode, og da skipper kunden unns å ha et kg med smakløse druer. Butikkene må kaste kilovis med frukt og grønt. Om en kunde tar fire druer, mens de handler for et par tusen, går ikke butikken konkurs! Anonymkode: 0476a...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #14 Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gjør ikke dette, fordi jeg bare ikke gjør det, men det er da ikke stjeling! Om druene er gode, så får de nok solgt litt druer, og avvik til er ikke druene spes gode, og da skipper kunden unns å ha et kg med smakløse druer. Butikkene må kaste kilovis med frukt og grønt. Om en kunde tar fire druer, mens de handler for et par tusen, går ikke butikken konkurs! Anonymkode: 0476a...c8f Hvordan er det ikke stjeling? Du tar noe du ikke har betalt for. Hvorfor er druer anderledes enn andre varer? Jeg kjøper ikke en drueklase om jeg ser at noen har forsynt seg av den. Anonymkode: 29d7b...80f 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #15 Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: men det er da ikke stjeling! Å ta noe i en butikk uten å betale for det er definisjonen på stjeling. Til info, siden du virker litt forvirret. Anonymkode: 333d8...384 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #16 Skrevet 5. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør ikke dette, fordi jeg bare ikke gjør det, men det er da ikke stjeling! Om druene er gode, så får de nok solgt litt druer, og avvik til er ikke druene spes gode, og da skipper kunden unns å ha et kg med smakløse druer. Butikkene må kaste kilovis med frukt og grønt. Om en kunde tar fire druer, mens de handler for et par tusen, går ikke butikken konkurs! Anonymkode: 0476a...c8f Men om 200 kunder tar fire druer hver, da forsvinner det plutselig 800 druer. Er det fortsatt greit? Anonymkode: 2484e...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #17 Skrevet 5. januar 2020 Jeg ser det ofte. Og hver eneste gang er det eldre mennesker. Sist var det ei dame som plukket smågodt, hun forsynte seg med en ting fra hver boks. Vi får nytt smågodt her i landet ca. hvert 7. år, så ser ingen grunn til å «prøvesmake». Og skal man teste ferskheten på godteri i løs vekt holder det å pirke med skjeen for å se om det er hardt. Anonymkode: 50f3b...85d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #18 Skrevet 5. januar 2020 Blir som om man skulle tatt en banan og spist den uten å betale for den. Bare fordi det er en liten frukt så blir ikke handlingen mer greit av den grunn. Anonymkode: 3b754...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #19 Skrevet 20. januar 2020 På 5.1.2020 den 12.26, AnonymBruker skrev: Jeg ser det ofte. Og hver eneste gang er det eldre mennesker. Sist var det ei dame som plukket smågodt, hun forsynte seg med en ting fra hver boks. Vi får nytt smågodt her i landet ca. hvert 7. år, så ser ingen grunn til å «prøvesmake». Og skal man teste ferskheten på godteri i løs vekt holder det å pirke med skjeen for å se om det er hardt. Anonymkode: 50f3b...85d jeg derimot har kun sett foreldre gjøre dette, til barna sine. Råfrekt. Anonymkode: e5a28...2a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå