AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Jeg har bestilt en pakke som i følge PostNord har forventet ankomst den 19.desember på postkontoret. Men saken har seg slik at den ble sendt fra Oslo med transport klokken 13.15 i dag, og den skal sendes til Stavanger (her jeg bor). Det vel en mulighet for at den ankommer i kveld ettersom at reisetiden gjør det mulig teoretisk sett? Dersom den ankommer det lokale postkontoret mitt i kveld, vil da de ansatte gjøre den klar for uthenting? (Postkontoret er en del av et kjøpesenter, og det stenger kl 24). Eller tror dere ikke de vil legge pakken klar for uthenting så seint om kvelden, og at jeg må vente til i morgen?😊 Anonymkode: 3fae6...71b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Får du hentemelding kan du hente den i kveld! Anonymkode: 0646e...ddc 1
Gjest theTitanic Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Jeg tror du er altfor opptimistisk til post nords leveringsevner. Dessuten skal det scannes inn og gjøres klart for utlevering. Jeg ventet på en pakke som lå på "videresendt til terminal" i halvannen uke".. totalt 2 uker tok det. Sist gang ventet jeg 17 dager. Både posten og PostNord er fullstendig udugelige.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Det tviler jeg sterkt på. Den ankommer muligens Stavanger seint i kveld sammen med tusenvis av annen post, de skal sorteres og sendes videre. Du får sikkert hentemelding tidligst i morgen, om pakka har ankommet det postkontoret, Anonymkode: 6efd8...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får du hentemelding kan du hente den i kveld! Anonymkode: 0646e...ddc Takk for svar! Jeg var kanskje litt utydelig i hovedinnlegget. Men det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaring med om de ansatte legger varer på plass i hyllene seint om kvelden. Eventuelt også om leverandøren leverer dem inn så seint, eller om de har faste tidspunkt for dette?😊 Anonymkode: 3fae6...71b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 2 minutter siden, theTitanic skrev: Jeg tror du er altfor opptimistisk til post nords leveringsevner. Dessuten skal det scannes inn og gjøres klart for utlevering. Jeg ventet på en pakke som lå på "videresendt til terminal" i halvannen uke".. totalt 2 uker tok det. Sist gang ventet jeg 17 dager. Både posten og PostNord er fullstendig udugelige. Okei takk. Jeg glemte å utdype, men det står i appen at pakken skal kunne hentes ut den 19 😊 jeg har selv erfart at hentemelding sendes ut mye senere en pakken kan hentes. (Men har fått hentet den ut med diverse nummere og ID) Anonymkode: 3fae6...71b
Gjest theTitanic Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei takk. Jeg glemte å utdype, men det står i appen at pakken skal kunne hentes ut den 19 😊 jeg har selv erfart at hentemelding sendes ut mye senere en pakken kan hentes. (Men har fått hentet den ut med diverse nummere og ID) Anonymkode: 3fae6...71b På posten her er de ganske vanskelige. Ingen hentemelding= ingen pakke. Og det er dumt. Hvertfall når pakken faktisk er der.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 Du får nok beskjed senere pakken kan hentes ut i løpet av dagen. Opplevd det før flere ganger. Anonymkode: 9fa77...d1c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 Jeg fikk hentemelding på en pakke i dag, dom jeg hentet ut i går😊 Så det går nok fint. Hun som sendte den så på sporingen at den var ankommet post i butikk, men selve meldingen fikk jeg ikke før i dag, da var pakken allerede hentet av meg i går Anonymkode: 85afd...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #10 Skrevet 18. desember 2019 Får ofte meldinger på ettermiddagen/kveld når pakken ankommer. Da kan jeg hente. Vent å se. Anonymkode: 82e89...820
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #11 Skrevet 18. desember 2019 Jeg venter på pakke send med postnord..Foventet ankomst var i går(den er feilsendt både øst og vest; og tilbakesendt til Oslo..). Om du får melding kan du hente den i kveld, men ikke sats på at den er hos deg til forventet tid. Anonymkode: 0b11f...a67
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #12 Skrevet 18. desember 2019 Det tar postnord en hel arbeidsdag for å sende en pakke fra Sandens til Klepp, så jeg tviler litt på at pakken klarer å komme seg fra Oslo til Stavanger i dag. Men alltid kjempekjekt når man får hentemelding og kan hente litt før. Altså det er jo også for deres beste, at folk henter så fort som mulig Anonymkode: ed828...4ab
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #13 Skrevet 18. desember 2019 Venter alltid 1 dag etter hentemelding. Pakkene sendes tilhovedpostkontoret i byen. Blir så sendt videre. Tar derfra litt tid til de blir registrert inn. Så har hatt et-par bomturer når jeg drar i det melding er mottatt. Anonymkode: ecbd6...37b
ToveM Skrevet 18. desember 2019 #14 Skrevet 18. desember 2019 Postnord har ingen postkontor. Heller ikke et hovedpostkontor. De har en terminal på Sandnes der sikkert pakkene kommer inn. Du henter pakker på en butikk som har utlevering av postnord pakker. Posten derimot har noen postkontor igjen eller PIB (post i butikk).
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #15 Skrevet 18. desember 2019 Det er ikke slik at de sender en og en pakke med bil fra hvert innleveringssted til hvert utleveringssted. De samler opp på innleveringsstedet, sender det til en sentral ei gang i døgnet (og kanskje videre til en annen sentral), før de til slutt kjører ut til utleveringsstedene ei gang i døgnet. Det vil vanligvis være i normal arbeidstid. Anonymkode: 7496f...a34 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #16 Skrevet 18. desember 2019 Kort svart; du vil ikke kunne hente den i kveld hvis den er sendt fra Oslo så sent. Anonymkode: 3de30...799
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 Hvis dette gjelder Kvadrat så får de ikke levering før imorgen formiddag tidligst. Anonymkode: 1a4bf...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #18 Skrevet 19. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tar postnord en hel arbeidsdag for å sende en pakke fra Sandens til Klepp, så jeg tviler litt på at pakken klarer å komme seg fra Oslo til Stavanger i dag. Men alltid kjempekjekt når man får hentemelding og kan hente litt før. Altså det er jo også for deres beste, at folk henter så fort som mulig Anonymkode: ed828...4ab Men herregud, tror du de løper ut i bilen med pakken og freser til Klepp når du leverer den i Sandnes? Tranportørene kjører ruter. De forandrer ikke på rutene fordi kjøpesenteret har åpent til kl 24. De sorterer også kommer bilen og henter kl X, kl Y stopper den der og klokken Z stopper den der. Så er det glatt vei eller en ulykke el og da blir det forsinkelser Hilsen en som har kjørt for diverse transportører inkl posten. Anonymkode: 93f2e...3e9 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #19 Skrevet 19. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men herregud, tror du de løper ut i bilen med pakken og freser til Klepp når du leverer den i Sandnes? Tranportørene kjører ruter. De forandrer ikke på rutene fordi kjøpesenteret har åpent til kl 24. De sorterer også kommer bilen og henter kl X, kl Y stopper den der og klokken Z stopper den der. Så er det glatt vei eller en ulykke el og da blir det forsinkelser Hilsen en som har kjørt for diverse transportører inkl posten. Anonymkode: 93f2e...3e9 Når en pakke har ankommet Sandnes 06.00 på morgenen, så forventer jeg nesten at det går litt fortere ja, men pakken klarer ikke komme til Klepp før 17.00... Det synes jeg faktisk er litt dårlig. Men enda «bedre» er jo den pakken som brukte 1 uke på å komme seg fra Stavanger til Klepp 🤪 Anonymkode: ed828...4ab
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #20 Skrevet 19. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Når en pakke har ankommet Sandnes 06.00 på morgenen, så forventer jeg nesten at det går litt fortere ja, men pakken klarer ikke komme til Klepp før 17.00... Det synes jeg faktisk er litt dårlig. Men enda «bedre» er jo den pakken som brukte 1 uke på å komme seg fra Stavanger til Klepp 🤪 Anonymkode: ed828...4ab Det er faktisk en prosess som ikke er gjort i en fei. Jeg synes og at posten faktisk er tregere nå enn for noen år siden. Ser jo bare når det blir sendt brev fra en instans i samme kommune jeg bor, det tok nesten 2 uker fra de sendte til jeg fikk det. ting tar tid Anonymkode: 1a4bf...e2c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå