Gå til innhold

Kritikk og konfrontasjon med engang jeg kommer inn døra, mannen sitter å oveebpkee hva jeg handler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den som er hjemme i permisjon nå, jeg ordner alt av julegaver, handling og absolutt alt! Mannen jobber tilfeldig hjemme idag, og kommer løpende ned i gangen å overhøvler meg med hvorfor jeg har brukt 200 kroner på Nille ,hva som kostet 170 på apoteket osv.

Jeg får helt avsmak. Her ordner jeg alt av gaver og ting også sitter han hjemme å kontrollere og kritiserer at jeg har brukt for mye penger . Det var halv pris på julevarer og jeg kjøpte en julegenser der til 100 kroner! Jeg har ønsket meg julegenser lenge. 

Jeg synes dette er ekstremt slitsomt.

Anonymkode: 08955...268

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: fd63d...398

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

Anonymkode: fd63d...398

Trenger ikke svare når du ikke har noe å si vet du 

• Liker 20
Skrevet

Noe sier meg at dette ikke er det eneste problemet deres.. Er det første gang dette er et problem? Har dere dårlig økonomi? Har dere avtalt julegavehandelen, hvem dere skal kjøpe til osv? Kanskje han synes du sløser veldig. 

Anonymkode: c8c22...065

• Liker 4
Skrevet

Min erfaring er at noen menn ikke aner hva ting koster. Overlat julehandelen til ham neste gang, så får han se selv. 

Min mann har en merkelig holdning til priser, om han ønsker å kjøpe noe så slår han veldig av prisen. Om jeg foreslår noe han ikke er så ivrig på så legger han på prisen han tror det koster. Har gjort ham oppmerksom på det og han ble ganske flau :fnise:

Anonymkode: 982f9...f63

• Liker 11
Skrevet

Jeg forstår mannen din godt. Å bruke mer penger på en vare enn nødvendig er en dårlig vane.

Anonymkode: c1bf4...e6a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår mannen din godt. Å bruke mer penger på en vare enn nødvendig er en dårlig vane.

Anonymkode: c1bf4...e6a

Ja okei 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er den som er hjemme i permisjon nå, jeg ordner alt av julegaver, handling og absolutt alt! Mannen jobber tilfeldig hjemme idag, og kommer løpende ned i gangen å overhøvler meg med hvorfor jeg har brukt 200 kroner på Nille ,hva som kostet 170 på apoteket osv.

Jeg får helt avsmak. Her ordner jeg alt av gaver og ting også sitter han hjemme å kontrollere og kritiserer at jeg har brukt for mye penger . Det var halv pris på julevarer og jeg kjøpte en julegenser der til 100 kroner! Jeg har ønsket meg julegenser lenge. 

Er det et spørsmål i dette innlegget?

• Liker 4
Skrevet

Sitter han hjemme og sjekker nettbanken mens du shopper for å holde rede på pengebruken??? 
det er i beste fall en kraftig utrygg kontrollfreak...

• Liker 21
Skrevet

Jeg er også en gjerrig type og hadde ikke likt om min mann brukte penger på unødvendige ting, men selv om vi snakker om hva ting koster og hva vi egentlig trenger, så betyr det ikke at jeg forhører han for å overvåke. Vi ønsker bare å være sammen om prioriteringer. Vi skriver regnskap da, og vi diskuterer budsjett. Dersom vi ikke bruker penger på oppussing, sparer vi ca 100 000 per år, og det kan vi bruke på det vi blir enige om. Jeg vet at andre er mer avhengig enn meg av å shoppe, og de hadde sikkert ikke likt å bli spurt om hva ting kostet eller om de egentlig hadde trengt det, men jeg synes det er vanskelig å forstå deres prioriteringer siden jeg ikke er sånn selv. Jeg som er veldig bevisst på pengebruk føler ingen ubehag om jeg blir spurt om hva ting koster. Jeg blir bare fornøyd med at han interesserer seg og at jeg kan fortelle om ting jeg har gjort og valg jeg har tatt. 

(Jeg er også usikker på hva spørsmålet egentlig var.)

Anonymkode: 1fb0c...0f2

Skrevet

Av en eller annen grunn syns visst noen det er tøft å svare slik, alltid anonymt så klart.

Eget bankkort, nå.

Anonymkode: 8a3d3...2ee

• Liker 6
Skrevet

Ok

Anonymkode: a185b...a2f

• Liker 1
Skrevet

Min er så glad for å slippe alt styret at jeg kan bruke så mye jeg vil. Toppen av lykke for han er at jeg kjøper julegaver til meg selv, i år blir det iPhone 11 😂

Men snakk med han. Hør hva han mener du bruker for mye på. Hvordan dere skal løse dette. Ikke kjekt å grue seg til anklager hver gang du unner deg noe. 

Hvorfor har han innsyn, forresten? Jeg og mannen har vært gift i 10 år, og har felles økonomi, men snoker da ikke på hverandres bankkonto. 

Anonymkode: 93248...b41

• Liker 4
Skrevet

Hva betyr oveebpkee

Anonymkode: c351d...3ee

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr oveebpkee

Anonymkode: c351d...3ee

Den der klarer du helt selv eller hvis du ser ned på tastaturet ditt og ser hvilke bokstaver som står ved siden av de i oveebpkee😂

• Liker 2
Skrevet

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er også en gjerrig type og hadde ikke likt om min mann brukte penger på unødvendige ting, men selv om vi snakker om hva ting koster og hva vi egentlig trenger, så betyr det ikke at jeg forhører han for å overvåke. Vi ønsker bare å være sammen om prioriteringer. Vi skriver regnskap da, og vi diskuterer budsjett. Dersom vi ikke bruker penger på oppussing, sparer vi ca 100 000 per år, og det kan vi bruke på det vi blir enige om. Jeg vet at andre er mer avhengig enn meg av å shoppe, og de hadde sikkert ikke likt å bli spurt om hva ting kostet eller om de egentlig hadde trengt det, men jeg synes det er vanskelig å forstå deres prioriteringer siden jeg ikke er sånn selv. Jeg som er veldig bevisst på pengebruk føler ingen ubehag om jeg blir spurt om hva ting koster. Jeg blir bare fornøyd med at han interesserer seg og at jeg kan fortelle om ting jeg har gjort og valg jeg har tatt. 

(Jeg er også usikker på hva spørsmålet egentlig var.)

Anonymkode: 1fb0c...0f2

Stakkars mann- må være utrolig slitsomt å bo sammen med en som stiller spørsmål på hver eneste ting mann kjøper.  

Anonymkode: d1988...a97

• Liker 1
Skrevet
På 18.12.2019 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Hva søren.. Jeg handler det jeg vil når jeg vil og han det han vil når han vil.Vi hr felles økonomi.Men siden det stortsett er jeg som handler så handler jeg det som jeg handlet.Om han er misfornøyd med det så kan han handle selv.Hehe. 

En ting er om du feks shopper mye hele tiden og dere skulle hatt pengene til viktigere ting.

Snakk sammen! Dette er ikke greit!

Anonymkode: 2fd9f...dd7

Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbanna! 

Anonymkode: 5f836...c1e

Skrevet

For en tufs.

Anonymkode: 01e1c...184

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...