Gå til innhold

Familiemedlem av samboer som leste meg fra et møte, ble litt skremt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et kort møte med noen i familien til samboeren min så fikk han denne "hvordan var oppveksten hennes?" 

Jeg brukte største deler av min barndom på å skjule hva slags hjem jeg bodde i. Jeg deler lite med folk på alt som skjedde og kan vel kalles et løvetannbarn. At noen utenforstående leser meg etter et møte føles så veldig rart. Jeg tenker veldig mye over det samboeren min da kom med. Han fikk spørsmålet og han svarte som det var, bare ikke i noen flere detaljer. Han har jo fått liv til å bare si det som det er også, jeg holder ikke det mot han. Det bare føles så rart at noen leser meg sånn fra et kort møte. 

Noen andre som klarer å lese at den og den har vokst opp i et dårlig hjem? Min samboer fikk flere råd om ting som passer meg så veldig bra også. Så er det fordi en av de har opplevd det samme at de klarte å lese meg sånn?

Anonymkode: 2fb73...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter et kort møte med noen i familien til samboeren min så fikk han denne "hvordan var oppveksten hennes?" 

Jeg brukte største deler av min barndom på å skjule hva slags hjem jeg bodde i. Jeg deler lite med folk på alt som skjedde og kan vel kalles et løvetannbarn. At noen utenforstående leser meg etter et møte føles så veldig rart. Jeg tenker veldig mye over det samboeren min da kom med. Han fikk spørsmålet og han svarte som det var, bare ikke i noen flere detaljer. Han har jo fått liv til å bare si det som det er også, jeg holder ikke det mot han. Det bare føles så rart at noen leser meg sånn fra et kort møte. 

Noen andre som klarer å lese at den og den har vokst opp i et dårlig hjem? Min samboer fikk flere råd om ting som passer meg så veldig bra også. Så er det fordi en av de har opplevd det samme at de klarte å lese meg sånn?

Det virker mer som et generelt spørsmål som du legger veldig mye i...

• Liker 20
Skrevet

Du overtenker. 

Anonymkode: 408e6...5f8

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, The Kitten skrev:

Det virker mer som et generelt spørsmål som du legger veldig mye i...

Man kan vel ikke kalle det for et generelt spørsmål hvis noen plutselig spør om noe sånt etter et kort møte uten noen grunn/foranledning. 

Hvis du møter, la oss si kjæresten til søskenbarnet ditt sånn kort i forbifarten, du hiver deg ikke over telefonen som det første du gjør etterpå for å spørre om hvordan oppveksten hans/hennes var?

Til TS, enten kjenner personen deg igjen fra noe, kanskje har vedkommende jobbet med folk i lignende situasjon som deg (men da burde han/hun vite at det er uproft å spørre) eller kanskje er personen bare en som plukker opp ting om folk. Det finnes jo noen sånne.

Skrevet

Utrolig rart spørsmål å stille om deg, synes nå jeg da. Ellers er det vel ting som kan lyse gjennom uten at man ser det selv. Feks lite øyekontakt osv. 

Anonymkode: 9187b...6b8

• Liker 5
Skrevet

jeg husker en gang min samboer forsto intuitivt om en person vi møtte, at hun hadde hatt en vanskelig barndom. Han visste ingenting om denne personen, men jeg visste at hun var vokst opp med foreldre som var alkoholikere. Han slo det bort med at han har en egen radar for folk som har litt mer bagasje, antagelig fordi han har med seg vonde opplevelser selv fra oppveksten. Jeg tenker TS ar møtt noen som har en erfaring som gjør at de fanger opp små signaler vi andre ikke ser.

Anonymkode: 62ac1...4cf

• Liker 11
Skrevet

Tja, og jobber man med mennesker i vanskelige situasjoner av ulike slag vet man jo og litt om hva man skal se etter og gjør det ofte automatisk. Men det er rart å spørre slik ut av det blå, litt lite folkeskikk kanskje? 

Anonymkode: e1603...4c8

• Liker 8
Skrevet

Det kan jo være så mye, kanskje er denne personen veldig intuitivt, eller er det et tilfelle av "takes one to know one...

Uansett så er det utrolig merkelig å skrive noe slikt til samboeren din, hadde aldri tenkt at jeg skulle kommentert noe slikt på en sånn måte. Merkverdig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er høysensitiv og får fort en følelse av andre mennesker. Noen er veldig trygge, andre mer utrygge selvom de er gode mennesker. Jeg senser ofte dette. I tillegg senser jeg dårlige mennesker, mennesker med personlighetsforstyrrelse, de man ikke kan stole på osv. Jeg skjønner ikke alltid hva det er, bare at det er «noe».

Jeg er til å stole på, en god venn, empatisk, omsorgsfull osv,  men er noe «plaget» pga høysensitiv, traumer etter hendelser osv, osv. Jeg regner med at andre høysensitive senser dette. . 

Anonymkode: c4f5d...19d

Skrevet

Utrolig frekt dette familiemedlemmet!! Det er ofte ikke så vanskelig å se at noen har hatt det tøft, men det hører ingen steder hjemme å spørre slik.

Anonymkode: c4fa9...b92

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig frekt dette familiemedlemmet!! Det er ofte ikke så vanskelig å se at noen har hatt det tøft, men det hører ingen steder hjemme å spørre slik.

Anonymkode: c4fa9...b92

er det så utenkelig at spørsmålet er stilt i bekymring eller omsorg?

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

er det så utenkelig at spørsmålet er stilt i bekymring eller omsorg?

Tenker jeg også.

Anonymkode: 1a62a...d35

Skrevet

Jeg leser folk ganske raskt, og det stemmer som regel. Ikke nødvendigvis om hvilke oppvekst de har hatt, men litt. 

Jeg tar faktisk sjelden feil. 

Men synes det er uhørt å spørre deg om dette, det er å gå langt over grensen. Det er ditt privatliv på det sterkeste 

Anonymkode: 93ae8...e50

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, ti10 skrev:

Man kan vel ikke kalle det for et generelt spørsmål hvis noen plutselig spør om noe sånt etter et kort møte uten noen grunn/foranledning. 

Hvis du møter, la oss si kjæresten til søskenbarnet ditt sånn kort i forbifarten, du hiver deg ikke over telefonen som det første du gjør etterpå for å spørre om hvordan oppveksten hans/hennes var?

Til TS, enten kjenner personen deg igjen fra noe, kanskje har vedkommende jobbet med folk i lignende situasjon som deg (men da burde han/hun vite at det er uproft å spørre) eller kanskje er personen bare en som plukker opp ting om folk. Det finnes jo noen sånne.

Da ville jeg nok svart: "Vokst opp i xxxx. Bodd der stort sett hele oppveksten."

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

synsk ? eller psykolog

Anonymkode: 72778...c54

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er høysensitiv og får fort en følelse av andre mennesker. Noen er veldig trygge, andre mer utrygge selvom de er gode mennesker. Jeg senser ofte dette. I tillegg senser jeg dårlige mennesker, mennesker med personlighetsforstyrrelse, de man ikke kan stole på osv. Jeg skjønner ikke alltid hva det er, bare at det er «noe».

Jeg er til å stole på, en god venn, empatisk, omsorgsfull osv,  men er noe «plaget» pga høysensitiv, traumer etter hendelser osv, osv. Jeg regner med at andre høysensitive senser dette. . 

Jeg kunne fått en «følelse» med deg, men hadde selvsagt aldri spurt deg eller din kjære. Vedkommende må enten mangle noen sosiale antenner, eller fått en veldig sterk følelse med deg. Det kan feks være at hn senser en usikkerhet, utrygghet, depresjon, lavt selvbilde osv. Jeg senser f.eks at noen har fødselsdepresjon uten at de kanskje vet det selv engang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...