AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Jeg har vært i utlandet og i forbindelse med ønskelister til jul ble jeg mast høl i hodet av svigerinnem min som ville jeg skulle kjøpe en spesifikk gave til hennes barn i julegave fra meg. Dyr, original. Jeg har stresset rundt som en gal og fant endelig denne leken og var storfornøyd med det. Tenkte at barnet ville bli utrolig glad for gaven i og med at han ønsket seg det. Så var jeg der på stor familiemiddag i helga og ser da at barnet fløy rundt med nettopp denne leken, samme modell og samme farge, viste seg at svigerinnen min hadde kjøpt den tidligere i uka. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, blir for dumt å gi barnet nøyaktig samme tingen og synes samtidig det var dårlig gjort av henne å piske meg rundt på let på min egen ferie når hun endte opp med å kjøpe den selv FØR julaften. Hva gjør jeg? Har ikke veldig god kontakt/kjemi med denne svigerinnen Anonymkode: 648c3...bae 4
Gjest O.G. Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Denne svigerinnen har nok mast på hele familien om akkurat denne gaven.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Hadde spurt hvorfor hun maste på meg om det når hun allerede har kjøpt. Dårlig gjort... Anonymkode: c6973...034 29
Gullik Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg? Har ikke veldig god kontakt/kjemi med denne svigerinnen Du sier det til henne. 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 18. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde spurt hvorfor hun maste på meg om det når hun allerede har kjøpt. Dårlig gjort... Anonymkode: c6973...034 Dette! Og selg gaven på nettet og kjøp en julegave unger elsker men foreldre hater. For eksempel tromme, trompet eller noe annet som lager lyd. 🙈 Anonymkode: 46eed...c18 57
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 Jeg ville spurt henne om hun hadde mulighet til å bytte inn gaven hun har gitt barnet, da du har kjøpt i utlandet etter påtrykk fra henne. (ikke bry deg om at den sannsynligvis ikke kan byttes - det er beskjeden som er viktig) Så ville jeg gitt gaven til noen andre, eller solgt. Om den er kjøpt i utlandet er den mulig vanskelig å få tak i enn i Norge, eller rimeligere, så mulig du får solgt den til nesten fullpris til for eksempel en kollega eller venninne med barn i samme alder når du forklarer situasjonen. Anonymkode: 16858...cce 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 Jeg ville latet som ingenting og gitt det jeg hadde kjøpt. Og hvis Du vil kan du jo si at du brukte mye av tiden din på reisen du hadde for å finne den tingen siden det var det mammaen hans sa han ønsket seg til jul. Hvis han sier han allerede har samme så sier du bare «det gjør jo ingenting! Da har du To gøye leker! Så slipper du å dele når du har venner på besøk!» hender ofre barn våre får like leker til jul. Av og til bytter vi de, av og til beholder vi de. Er ikke noe stort problem. At svigerinnen din gjorde som hun gjorde skal ikke gå ut over deg Ts. Anonymkode: 5a5fd...669 16
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 Jeg hadde ikke sagt noe og gitt gaven likevel. Anonymkode: 49e73...e35 5
Sensi Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 Jeg hadde heller ikke sagt noe og gitt gaven. Hvis ungen sier noe så si, jammen da har du jo to. Det er gøy. 3
Gjest Warrior Skrevet 18. desember 2019 #10 Skrevet 18. desember 2019 Snakk til denne svigerinnen å spør hva slags tull denne kjerringa holder på med! Så gir du ungen det du har kjøpt og gir faen. Så får svigerinnen bytte eller gjøre noe med det hvis ungen blir skuffa.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #11 Skrevet 18. desember 2019 Jeg hadde også latet som ingenting og gitt gaven. Så hadde jeg spilt uvitende om ungen sier den har tingen allerede og sagt at det var det mammaen hadde sagt han ønsket seg. Anonymkode: 371eb...4af 8
wintergirl Skrevet 18. desember 2019 #12 Skrevet 18. desember 2019 Gi ungen gaven. Du brukte nok tid i din egen ferie for å tenke på hennes barn. Nå har du kjøpt gaven hun ba om. Sett deg godt til rette og slapp av, bruk tiden på deg og dine nå, så får hun ta «problemet» på seg selv hvis det skulle bli noe. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #13 Skrevet 18. desember 2019 Har egentlig mest lyst til å bare gi den uten å si noe ja, men da blir jeg vel hu kjipe tanta som gir han kjedelige ting han allerede har... Han stakkars aner jo ikke at mora skulle ha meg til å kjøpe dette for 1 mnd siden. Blir jo ikke noe glede over denne presangen da siden hun bare ga han den før jul. Tenker jeg ringer broren min i kveld å forteller han problemet. Hun har vel glemt det eller noe sånt, men dårlig gjort!! Anonymkode: 648c3...bae 2
Sessan_ Skrevet 18. desember 2019 #14 Skrevet 18. desember 2019 Regner med at du informerte henne om at du hadde funnet og kjøpt leken når du kjøpte den?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #15 Skrevet 18. desember 2019 Just now, Sessan_ said: Regner med at du informerte henne om at du hadde funnet og kjøpt leken når du kjøpte den? Ja, sendte bilde på snap om det var riktig farge og modell, og hun ble veldig glad for at jeg hadde kjøpt og takket pent Anonymkode: 648c3...bae 4
Gjest Warrior Skrevet 18. desember 2019 #16 Skrevet 18. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har egentlig mest lyst til å bare gi den uten å si noe ja, men da blir jeg vel hu kjipe tanta som gir han kjedelige ting han allerede har... Han stakkars aner jo ikke at mora skulle ha meg til å kjøpe dette for 1 mnd siden. Blir jo ikke noe glede over denne presangen da siden hun bare ga han den før jul. Tenker jeg ringer broren min i kveld å forteller han problemet. Hun har vel glemt det eller noe sånt, men dårlig gjort!! Anonymkode: 648c3...bae Du må si noe til henne! Du må ikke godta sånn oppførsel.
Sessan_ Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sendte bilde på snap om det var riktig farge og modell, og hun ble veldig glad for at jeg hadde kjøpt og takket pent Anonymkode: 648c3...bae Da er hun enten dust eller bare ekstremt surrete. Syns det høres greit ut å ta en prat med broren din. Men egentlig ville jeg nok heller sendt henne en melding direkte og sagt at du så at barnet allerede hadde fått denne leken når du var der, og at du syns det var leit med tanke på at du hadde brukt mye tid og energi på å lete frem denne leken når du var på ferie. Og at du syns det er litt kjedelig å måtte gi en gave som barnet nå allerede har, men sånn får det bare bli. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 Hvilken type leke er det, er det noe som det kan være gøy å ha flere av? (Sønnen min ønsker seg f.eks. to sett med laserpistoler, så han kan spille med 3 venner samtidig.) Anonymkode: 0f61c...eee 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #19 Skrevet 18. desember 2019 Jeg hadde nok også bare gitt gaven, og latet som ingenting. Hvis det blir et tema sier du bare «mamma sa det var det du ønsket deg». Også får de løse floken sin selv. Kanskje selge din leke på Finn.no eller noe slikt. Ellers får han få to. Man er jo helt dust i hodet når man gir ønskeliste til folk, for så å gå ut å kjøpe de tingene selv. Da ber man jo om at barn får to av samme. Synd for barnet, men ærlig talt. Det får være grenser for hvor mye man skal strekke seg! Anonymkode: 59764...200 2
wintergirl Skrevet 18. desember 2019 #20 Skrevet 18. desember 2019 Du må ikke la henne slippe unna Ts. Da lærer hun aldri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå