Gå til innhold

Gnagere på besøk og skadedyrfirma kan ikke komme før på nyåret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget at vi har ubudne gjester i huset. Heftig gnaging/romstering i taket over ei lampe midt på natta. Har ellers ikke oppdaget noen spor etter hvem det nå er - mus eller rotter.

Bor i borettslag (rekkehus) som har avtale med et bestemt firma og de kan ikke komme før om to uker. Ser ikke spesielt fram til å tilbringe jula med mus eller rotter i huset. Hvor mye skade kan de rekke å gjøre på et par uker? Hvilke tiltak kan man sette i gang selv? 

Jeg er kjent med at andre beboere i borettslaget har hatt mus inne i leiligheter tidligere.

Er det noen som kan dele erfaring hva vi bør gjøre i påvente av besøk fra skadedyrfirma? 

Anonymkode: 2b9cb...7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpe noen musefeller og sette ut der du mener de har kommet inn i huset? 

Skrevet

Ei mus lager mye støy. Sett ut ei musefelle, f eks med en bit bacon eller grillpølse (forutsetter at du ikke er veganeraktivist) på loftet. Det går fort. Tøm fella, plasser på nytt.

• Liker 2
Skrevet

Skaff deg en katt. Vi hadde mus da vi flyttet inn i rekkehus. Med katt var problemet løst (bortsett fra de vi fikk som "gave" på dørstokken).

Anonymkode: af0c9...62a

• Liker 1
Skrevet

De enkle, gammeldagse musefellene er effektive. Vi bruker tørket mørpølse som åte på hytta, det liker de godt. 

Anonymkode: 11a78...ba2

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg en katt. Vi hadde mus da vi flyttet inn i rekkehus. Med katt var problemet løst (bortsett fra de vi fikk som "gave" på dørstokken).

Anonymkode: af0c9...62a

Man skaffer ikke katt kun for å bli kvitt mus. 

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Takk for svar. Jeg vet ikke om det er mus eller rotte. Men nå sitter jeg oppe kun for å høre etter lyder, og det er full aktivitet i taket. Det gnages, og sannsynligvis på ledninger i nedfora tak. Men høres kun lyd et sted om gangen - så jeg håper på et individ.

Men borettslaget har forsikring og de bruker selvsagt kun et selskap som ikke kan komme før om 2 uker. Jeg tenker på min egen forsikring og evt skader, jeg må vel melde fra nå? Og har egentlig lyst til å kontakte andre selskap for å høre om de kan komme tidligere.

Skrevet

TS igjen.

Når det gjelder katt så er det allergikere i huset og ikke veldig aktuelt.

Skrevet

Der det er en mus er det flere.  Sett ut musefeller og gift.  Det er for så vidt det samme som skadedyrfirmaet gjør.  Gift og feller er enkelt å få tak i.  Gjør det i dag.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

TS her.

Takk for svar. Jeg vet ikke om det er mus eller rotte. Men nå sitter jeg oppe kun for å høre etter lyder, og det er full aktivitet i taket. Det gnages, og sannsynligvis på ledninger i nedfora tak. Men høres kun lyd et sted om gangen - så jeg håper på et individ.

Men borettslaget har forsikring og de bruker selvsagt kun et selskap som ikke kan komme før om 2 uker. Jeg tenker på min egen forsikring og evt skader, jeg må vel melde fra nå? Og har egentlig lyst til å kontakte andre selskap for å høre om de kan komme tidligere.

Du kan jo selvfølgelig kontakte andre selskap. Men da kan det hende du må betale selv, om ikke du har egen forsikring som kan dekke det.

Anonymkode: 24166...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...