AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Vi maler nå siste strøk på veggene og skrur opp Ikea-møbler, og er veldig innflytningsklare rett over nyåret. Vi har bygget et ganske stort hus på en stor tomt i ei lita bygd. Og dere vet jo hvordan det er på bygda, alle vet alt eller de tror de vet alt, gjerne før vi selv vet det. Derfor har jeg opplevd å høre noen usannheter om vårt nye hjem. Ikke noe stygt eller dumt, bare veldig feil. Vi skal selvsagt ha innflytningsfest, kanskje vente litt til våren og bedre vær, men jeg lurer på, hvordan hadde det vært å invitere bygda? Altså ha et slags åpent hus, der naboer og kjente og bekjente kan stikke innom og ta en kikk hvis de vil? Servere noe grillmat og kose oss med venner, men også stifte nye bekjentskaper i bygda. Noen som har gjort lignende? Blir det feil? Anonymkode: b0790...cba
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Syns det høres ut som en veldig fin idé, kommer fra bygda selv og de gøyeste festene er de med åpent hus der alle er velkommen. Men forbered deg på mye folk og at festen kan bli voldsom, de drikker ofte hardt og mye i bygdene (ikke negativt ment, men blir rot, støy og kjempe gøy!) det vil nok alltid vere rykter og slikt på små plasser, men nye bekjentskaper og en hyggelig tone med folk du kommer til å treffe på ofte er aldri feil Anonymkode: b0f10...080 3
Gjest O.G. Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Du er virkelig interessert i å invitere til mer folkesnakk=?
_nubbenella Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Høres ut som ein interessant idè, men vær obs på at ordet vil spre seg slik at "alle" får høre om det, du vil få fremmede innom på festen og enkelte kan finne på å komme kun for å drikke seg drita, finne på jævelskap eller stjele ting.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #5 Skrevet 19. desember 2019 På 18.12.2019 den 10.48, AnonymBruker skrev: hvordan hadde det vært å invitere bygda? Slosskamper og fire nye løsunger! Anonymkode: c580e...82a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #6 Skrevet 19. desember 2019 Siden rykter fort skapes på bygden som ville jeg hatt to ulike fester. Ser for meg at kompisen "Per" plutselig buser ut med noe han ikke burde sagt eller noe som kan misforstås til nabokjerringen. Også har man det gående med sladder og mistolkninger. Jeg hadde invitert venner, evt. familie til en hyggelig kveld/fest med noe fingermat. F.eks på nyåret. Også hadde jeg til våren invitert naboene til grilling og "åpent" hus. Anonymkode: 2065a...219
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #7 Skrevet 20. desember 2019 Jeg må si du bryr deg mye om hva bygda sier om mottrekket ditt er å ha åpent hus! 😄 Men ikke dumt tenkt. Personlig ville jeg oversett hele greia. Det tar 14 dager før de har noe annet å snakke om. Særlig nå som julefestene nærmer seg. Sikkert noen som har hatt seg med naboen på et julebord, eller som hadde sex bak ei låvedør på en fest. For ikke å snakke om alle skilsmissene etter jul. Til våren er huset deres glemt. Men ha en fest for venner og familie! Anonymkode: c479f...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå