AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Musikere får penger hver gang noen bruker musikken deres. Fotografer får penger hver gang noen bruker bildene deres. Hvorfor får ikke kvinner penger hver gang menn runker til bildene deres? Bare fordi noen finner et bikinibilde av meg på Facebook betyr ikke det at de kan bruke det til å runke uten min tillatelse og kompensasjon. Hvorfor finnes det ikke en interesseorganisasjon for oss kvinner som passer på at menn betaler for bruk av våre bilder? Anonymkode: 5a5bc...f69
Bamseklemmer Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 (endret) Man kan runke på alle bilder som er offentlig, men det er ikke lov å runke offentlig😉 Endret 18. desember 2019 av Bamseklemmer 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Opprett den organisasjonen, det trengs! Jeg blir gledelig styremedlem. Anonymkode: 7de74...bf7
casanova 1 Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Hvor dust går det an å bli?? Det å tro at man som privatperson kan få penger for bilder av en selv lagt ut på sosiale medier som facebook, Instagram eller lignedenne, er det dummeste jeg har hørt. Private bilder lagt ut på nett, omfattes ikke av åndsverk loven. For å få betalt for bilder tatt av deg selv, må du selvsagt være en profesjonell fotomodell som er tilknyttet et foto/reklamebyrå ,å som vær gang de selger bildene gir deg den prosentandelen som på forhånd er avtalt. Hvis du, grunnet bilder som du frivillig har lagt ut, føler deg forulempet eller «misbrukt" er det bare én ting å gjøre: slutt med det!!
SinEater Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 14 minutter siden, casanova 1 skrev: Hvor dust går det an å bli?? Det å tro at man som privatperson kan få penger for bilder av en selv lagt ut på sosiale medier som facebook, Instagram eller lignedenne, er det dummeste jeg har hørt. Private bilder lagt ut på nett, omfattes ikke av åndsverk loven. For å få betalt for bilder tatt av deg selv, må du selvsagt være en profesjonell fotomodell som er tilknyttet et foto/reklamebyrå ,å som vær gang de selger bildene gir deg den prosentandelen som på forhånd er avtalt. Hvis du, grunnet bilder som du frivillig har lagt ut, føler deg forulempet eller «misbrukt" er det bare én ting å gjøre: slutt med det!! Oi oi, rolig i svingen her kompis. Tror (og håper) at det var ment sarkastisk. 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå