AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Vi har en unge, og samboer maser hele tiden om at han vil sove. "greit at jeg tar meg 10 minutter?" "jeg ligger her på sofaen å hviler litt jeg" "kan ikke alle bare gå å hvile?" "greit at jeg slapper av en halv time i senga?" Er så lei. Jeg må hele tiden se etter barnet, fordi far ligger på sofaen. Jeg må hele tiden si nei, når far sier han vil hvile (JEG ER OGSÅ TRØTT!) Noen med samme problem? Han spør sikkert 5 ganger for dagen. Utrolig slitsomt å være den som må si nei og ha kontroll på alt. Anonymkode: 827ef...46a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Når legger han seg om kvelden og når står han opp? Anonymkode: da3c0...e72 5 1
Outlander Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Han må slutte å game/tv/data til seint på kvelden og komme seg i sengen mye tidligere som de fleste oppegående småbarnsforeldrene gjør for å få overskudd. 18
Hjerte Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Men hva i all verden? Kan ikke han ta en halvtime mens du passer barnet og deretter omvendt? 18
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 1 minutt siden, ♥ skrev: Men hva i all verden? Kan ikke han ta en halvtime mens du passer barnet og deretter omvendt? Det er jo tydeligvis aldri omvendt da siden mannen til TS vil sove hele tiden. Anonymkode: 48b80...536 16
Hjerte Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo tydeligvis aldri omvendt da siden mannen til TS vil sove hele tiden. Anonymkode: 48b80...536 Faktorenes orden er likegyldig her, om TS får sin halvtime først spiller ingen rolle for meg om det var det du ville. 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 Sånn er det å ha ansvar for barn. Vær glad du ikke lever på 70 tallet der mødre hadde løpestreng mellom kjøkken og vaskerom hver dag. Mens "far" var på jobb. Anonymkode: 3f861...ffe 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 3 minutter siden, ♥ said: Faktorenes orden er likegyldig her, om TS får sin halvtime først spiller ingen rolle for meg om det var det du ville. Fått får lite søvn i natt ?🤣 Anonymkode: 421d2...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en unge, og samboer maser hele tiden om at han vil sove. "greit at jeg tar meg 10 minutter?" "jeg ligger her på sofaen å hviler litt jeg" "kan ikke alle bare gå å hvile?" "greit at jeg slapper av en halv time i senga?" Er så lei. Jeg må hele tiden se etter barnet, fordi far ligger på sofaen. Jeg må hele tiden si nei, når far sier han vil hvile (JEG ER OGSÅ TRØTT!) Noen med samme problem? Han spør sikkert 5 ganger for dagen. Utrolig slitsomt å være den som må si nei og ha kontroll på alt. Anonymkode: 827ef...46a Hvorfor må du si nei? Prøv dette: du: greit at jeg legger meg nedpå 1/2 time? Han: gir et svar, trolig "ja, så tar jeg en tur nedpå etterpå" Det er naturlig at to parter hviler på tørn. det er naturlig å spørre partner om det er ok. Det eneste her som ikke er naturlig er at du ikke kommuniserer eget behov klart og konsist. Det sagt: hvorfor må dere alltid "se etter" barnet? Babyer har sovetid, magetid, rolig "pludre med tær og hender"-tid, ny sovetid, tid der de kan sitte og vippe et kvarter i en gynge etc. Dersom dere kaver dere opp fordi dere holder baby hele tiden så er svaret å roe ned og legge baby fra dere. (er barnet så gammelt at det krabber/går så må dere starte tilvenning til og opplæring i egenlek. Starter dere ikke den reisen blir dere utslitt) Anonymkode: b3581...a05 8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #10 Skrevet 18. desember 2019 Svar konsekvent; ja, selvfølgelig, bare ta med deg baby, så rydder jeg over kjøkkenet/tar klesvasken/... i mens. Men seriøst. Ta det opp med han, rolig, hør hva han mener om dette, hvordan han ønsker å ha det. Få frem at dette for deg blir slitsomt mas. Om en liten hvil er viktig for han finner dere en åpning for det - og tilsvarende for deg. Fortsetter gnålet sier du bare rolig "dette har vi snakket om". Anonymkode: 1dfc3...cbd 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #11 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når legger han seg om kvelden og når står han opp? Anonymkode: da3c0...e72 Veldig relevant spørsmål! Jeg har hatt småbarn selv og har stor sympati med at man blir sliten, men dersom det er selvforskyldt krymper sympatien betraktelig. Anonymkode: ad704...d1e 11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #12 Skrevet 18. desember 2019 Hadde en sånn. Han ble bare trøttere og trøttere for hvert år. Etter ti år har han flyttet ut og jeg føler meg mer opplagt enn på lenge. Anonymkode: 88d06...e83 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #13 Skrevet 18. desember 2019 Jeg har også en slik, og vi har to barn under to år. Blir GAL av det maset! Min legger seg også sent om kvelden, så det er helt selvforskyldt at han er trøtt. I tillegg er han "på do" i 30min hver gang han går inn på badet. Jeg mister bare gnisten mer og mer, for det er ingenting som er mer usexy enn en slapp sofapotet som ikke orker å leke med barna sine engang. Anonymkode: b937f...adf 16
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #14 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo tydeligvis aldri omvendt da siden mannen til TS vil sove hele tiden. Anonymkode: 48b80...536 Når hun alltid sier nei, så sover han jo ikke så mye. Anonymkode: 118aa...f60 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #15 Skrevet 18. desember 2019 Kanskje han har lavt stoffskifte, eksmannen min sov hele tiden. I pausen på jobb og etter jobb i flere år. Fikk til slutt diagnostisert lavt stoffskifte og med medisin var det slutt på det ekstreme søvnbehovet Anonymkode: a8a43...90d 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #16 Skrevet 18. desember 2019 3 timer siden, ♥ skrev: Men hva i all verden? Kan ikke han ta en halvtime mens du passer barnet og deretter omvendt? Jeg lar han jo ofte sove til både 10 og 11. I dag har han fri, jeg og ungen har vært ute og han sover enda. Han tar det alltid som en selvfølge at han skal få sove. Jeg sa til han i dag at i dag var det min tur. Han tok bare meg seg dyna på gjesterommet og la seg til å sove igjen. Helt håpløst. Alltid blir alt ansvaret lagt på meg. TS Anonymkode: 827ef...46a 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 Ikke få to tette 😂 Lag avtaler på forhånd Anonymkode: 4f4f2...00a 2
Hjerte Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar han jo ofte sove til både 10 og 11. I dag har han fri, jeg og ungen har vært ute og han sover enda. Han tar det alltid som en selvfølge at han skal få sove. Jeg sa til han i dag at i dag var det min tur. Han tok bare meg seg dyna på gjesterommet og la seg til å sove igjen. Helt håpløst. Alltid blir alt ansvaret lagt på meg. TS Anonymkode: 827ef...46a Det blir jo noe fullstendig annet enn du gav uttrykk for i første innlegg. Har ingen andre råd enn å finne deg en mann som virker, trolig mye lettere enn å reparere et totalvrak. 8 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #19 Skrevet 18. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Sånn er det å ha ansvar for barn. Vær glad du ikke lever på 70 tallet der mødre hadde løpestreng mellom kjøkken og vaskerom hver dag. Mens "far" var på jobb. Anonymkode: 3f861...ffe Hva er dette for slags svar? Anonymkode: e9515...42f 10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #20 Skrevet 18. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du si nei? Prøv dette: du: greit at jeg legger meg nedpå 1/2 time? Han: gir et svar, trolig "ja, så tar jeg en tur nedpå etterpå" Det er naturlig at to parter hviler på tørn. det er naturlig å spørre partner om det er ok. Det eneste her som ikke er naturlig er at du ikke kommuniserer eget behov klart og konsist. Det sagt: hvorfor må dere alltid "se etter" barnet? Babyer har sovetid, magetid, rolig "pludre med tær og hender"-tid, ny sovetid, tid der de kan sitte og vippe et kvarter i en gynge etc. Dersom dere kaver dere opp fordi dere holder baby hele tiden så er svaret å roe ned og legge baby fra dere. (er barnet så gammelt at det krabber/går så må dere starte tilvenning til og opplæring i egenlek. Starter dere ikke den reisen blir dere utslitt) Anonymkode: b3581...a05 Selv om baby/barn ikke må ha tilsyn hele tiden kan man ikke akkurat legge seg til og sove heller. Anonymkode: d7c29...7ca 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå