AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Hun har et barn på 1,5- 2 år. Ser ikke noe annet til de, enn 1 sjelden gang i gårdsplassen. Hennes soverom og barnets er på hver sin side av huset, så hun hører ham ikke når han våkner og gråter. Jeg har soverom rett over barnets, og vinduet litt på gløtt, så jeg hører ham Hva bør jeg gjøre? Hva hadde du tenkt om naboen kom og ringte på og sa at jeg hører at barnet ditt gråter..? Anonymkode: 4b875...02f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Si fra, og at hun må ha babycall mellom rommene om hun ikke hører henne uten. Anonymkode: 9939b...06f 37
Helgeline Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Da hadde jeg skammet meg, men tatt meg sammen og endret på rutiner/sovesteder slik at jeg hadde hørt ungen. Vært glad for at du tok det opp direkte med meg i st for å fex melde til BV. 19
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Så det er faktisk innenfor å ringe på og si ifra...? Jeg er utleier, så litt redd for at hun skal føle at jeg «overvåker» hennes og sønnen hennes.. Anonymkode: 4b875...02f 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 ...når jeg skriver lenge, så er det snakk om 30- 45 min. Skjer ca 2-4 ganger i mnd. Er det innenfor å si ifra? Anonymkode: 4b875...02f 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så det er faktisk innenfor å ringe på og si ifra...? Jeg er utleier, så litt redd for at hun skal føle at jeg «overvåker» hennes og sønnen hennes.. Anonymkode: 4b875...02f Handler jo ikke om å overvåke, si det som det er, at du våkner av det og at det derfor er plagsomt. Anonymkode: 9939b...06f 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Handler jo ikke om å overvåke, si det som det er, at du våkner av det og at det derfor er plagsomt. Anonymkode: 9939b...06f Det er ikke snakk om at det er plagsomt jeh får bare vondt av barnet Anonymkode: 4b875...02f 9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om at det er plagsomt jeh får bare vondt av barnet Anonymkode: 4b875...02f Jeg ville sagt til henne at "Jeg anbefaler på det sterkeste at du anskaffer deg babycall, for den barnegråten i tre kvarter om morgenen er ikke bra å høre på." Anonymkode: 62d54...5a4 29
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 Gi henne babycall i julegave? Anonymkode: d8787...3cd 2
Blingblingtahei Skrevet 18. desember 2019 #10 Skrevet 18. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi henne babycall i julegave? Anonymkode: d8787...3cd Det er vel ikke akkurat meningen av ts skal holde leieboer med babycall.. Det burde mor selv klare å fikse, og egentlig tenke seg til selv spør du meg.. 20
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #11 Skrevet 18. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: ...når jeg skriver lenge, så er det snakk om 30- 45 min. Skjer ca 2-4 ganger i mnd. Er det innenfor å si ifra? Anonymkode: 4b875...02f Når på dagen er gråtinga? Jeg har småbarn som en sjelden gang i blant gråter såpass lenge, men da er det pga tenner, sykdom eller innstramminger på leggerutine. Har på det verste vært gråting i 2 timer. Jeg har vært inne hos ungen, eller ungen ligget inne hos meg, men det hører jo ikke naboen. Småbarn gråter endel i perioder, uten å ligge alene. Du kan jo bare si noe sånt som at "går det bra med ungen, det er ikke lett den småbarnsfasen" også ta det videre derfra, men å regne med at mor bare lar ungen ligge der er jo ikke nøvendigvis riktig. Anonymkode: ada0a...1ed 23
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #12 Skrevet 18. desember 2019 8 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Det er vel ikke akkurat meningen av ts skal holde leieboer med babycall.. Det burde mor selv klare å fikse, og egentlig tenke seg til selv spør du meg.. Åh Gud, jeg hører den småsure selvrettferdige tonen i svaret ditt som om du hadde stått ved siden av meg 😂 Hva er målet her? Å hjelpe barnet. Da er det best å si fra på en hyggelig måte til moren, ikke kritisere henne. Hun vet kanskje ikke at barnet gråter før hun til slutt våkner av det. Som utleier kan man jo si det hyggelig og med et smil at "jeg har tenkt på at soverommene ligger litt langt fra hverandre nede hos dere, og så så jeg denne da jeg var på julegavehandel - " noe sånt. Anonymkode: d8787...3cd 14
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #13 Skrevet 18. desember 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: ...når jeg skriver lenge, så er det snakk om 30- 45 min. Skjer ca 2-4 ganger i mnd. Er det innenfor å si ifra? Anonymkode: 4b875...02f Ja! Hvis barnet mitt skrek så lenge uten at jeg visste det, så ville jeg absolutt ha fått beskjed. Og hvis jeg hadde visst det, og var der med barnet, så hadde det jo vært fint å få muligheten til å oppklare det. Anonymkode: 830ee...20d 11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #14 Skrevet 18. desember 2019 Hvordan vet du egentlig at leietaker ikke hører det? Anonymkode: cdf92...ec2 10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #15 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun har et barn på 1,5- 2 år. Ser ikke noe annet til de, enn 1 sjelden gang i gårdsplassen. Hennes soverom og barnets er på hver sin side av huset, så hun hører ham ikke når han våkner og gråter. Jeg har soverom rett over barnets, og vinduet litt på gløtt, så jeg hører ham Hva bør jeg gjøre? Hva hadde du tenkt om naboen kom og ringte på og sa at jeg hører at barnet ditt gråter..? Anonymkode: 4b875...02f Jeg hadde satt pris på det Anonymkode: 13652...ad2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #16 Skrevet 18. desember 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du egentlig at leietaker ikke hører det? Anonymkode: cdf92...ec2 Fordi barnet gråter vanligvis fra 06.30- 07.00 tiden. Hadde mor hørt ham, så ville hun stått opp og gått i stuen med ham, ikke fortsatt å vært på soverommet hans. Men selvsagt, så er det de som velger å sitte på soverommet til barnet utover morgenen og trøste barnet som gråter hysterisk der Ehh, nei. Anonymkode: 4b875...02f 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi barnet gråter vanligvis fra 06.30- 07.00 tiden. Hadde mor hørt ham, så ville hun stått opp og gått i stuen med ham, ikke fortsatt å vært på soverommet hans. Men selvsagt, så er det de som velger å sitte på soverommet til barnet utover morgenen og trøste barnet som gråter hysterisk der Ehh, nei. Anonymkode: 4b875...02f Jeg har faktisk hørt om flere som bestemmer at "her i huset er det ikke morgen før kl 7", og barna må pent bli i sengen til da uansett hvor våkne de er... Anonymkode: 830ee...20d 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 Ikke pakk det inn! Spør heller hva som skjer! Jeg som mor hadde faktisk vært glad for at noen hadde brydd seg for å spørre om barnet mitt fremfor å anta at jeg hadde latt henne ligge å gråte i over en halvtime. "hei! Jeg pleier å høre at barnet ditt gråter så lenge om gangen, du skjønner jeg har soverommet mitt rett under barnets.. Hvordan går det med henne? Hva skjer?" Da får moren en sjanse til å forklare seg.. Enten ved at hun ikke hører (og du anbefaler babycall eller noe), at hun er inne hos barnet, men barnet sliter med mareritt etc... (for da får hun trøst ihvertfall og ikke et alene), eller at mor er sliten (anbefal kontakt med hs). Det verste følelsen når barnet gråter og en som mor ikke greier å trøste barnet. Her har dattera mi på 3 skikkelig meltdown en gang i blant og naboene må jo tro jeg mishandler ungen.. Sannheten er at jeg sitter hos henne,prøver så godt jeg kan å trøste (hater å bli rørt når hun er sint)..vil heller at folk skal spørre enn anta ting som ikke stemmer.. Anonymkode: 67596...4d4 10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #19 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åh Gud, jeg hører den småsure selvrettferdige tonen i svaret ditt som om du hadde stått ved siden av meg 😂 Hva er målet her? Å hjelpe barnet. Da er det best å si fra på en hyggelig måte til moren, ikke kritisere henne. Hun vet kanskje ikke at barnet gråter før hun til slutt våkner av det. Som utleier kan man jo si det hyggelig og med et smil at "jeg har tenkt på at soverommene ligger litt langt fra hverandre nede hos dere, og så så jeg denne da jeg var på julegavehandel - " noe sånt. Anonymkode: d8787...3cd Jeg hadde blitt flau hvis naboen så det nødvendig å kjøpe en gave for 1500 kr til meg... Jeg tenker at det er mer passende å si ifra at rommet ditt er rett overfor barnets, og siden vinduet ditt er rett over hennes, så hadde det vært fint om det var mulig at de stod opp en halvtime tidligere når barnet våkner. Anonymkode: 845df...d1f 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #20 Skrevet 18. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke pakk det inn! Spør heller hva som skjer! Jeg som mor hadde faktisk vært glad for at noen hadde brydd seg for å spørre om barnet mitt fremfor å anta at jeg hadde latt henne ligge å gråte i over en halvtime. "hei! Jeg pleier å høre at barnet ditt gråter så lenge om gangen, du skjønner jeg har soverommet mitt rett under barnets.. Hvordan går det med henne? Hva skjer?" Da får moren en sjanse til å forklare seg.. Enten ved at hun ikke hører (og du anbefaler babycall eller noe), at hun er inne hos barnet, men barnet sliter med mareritt etc... (for da får hun trøst ihvertfall og ikke et alene), eller at mor er sliten (anbefal kontakt med hs). Det verste følelsen når barnet gråter og en som mor ikke greier å trøste barnet. Her har dattera mi på 3 skikkelig meltdown en gang i blant og naboene må jo tro jeg mishandler ungen.. Sannheten er at jeg sitter hos henne,prøver så godt jeg kan å trøste (hater å bli rørt når hun er sint)..vil heller at folk skal spørre enn anta ting som ikke stemmer.. Anonymkode: 67596...4d4 Åh, her møtte jeg meg selv litt i døra. Selvfølgelig kan det være noe annet enn bare at ungen vil stå opp. Min får også mindre og større sammenbrudd under stell og påkledning om morgenen. «Nei, ikke bukseee wæææææææ» Anonymkode: 845df...d1f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå