Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg sånn til jul, skulle ønske jeg kunnet hoppet over hele julefeiringen. 

Har ingen julestemning, på tross av forsøk på både julemusikk og julebaking.

VI er en liten familie som har lite slekt og støtte rundt oss. Pga store utgifter har vi Desverre lite å rutte med i jula, og jeg gruer meg til barna får se hvor lite pakker det er under juletreet. Det blir 4 pakker på hver, da jeg ikke har råd til å kjøpe flere. 
Føler meg som verdens verste mor. 
Barna trenger ikke 30 pakker, men litt gaver hadde vert fint for barna.

Føler meg også fæl som føler det slik, da det er et rikt lands problem...

Vi skal Selfølgelig gjøre det beste ut av situasjonen med hygge og kos...

Anonymkode: 43d9d...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg❤️ Ikke føl det slik! Fire gaver på hver er helt greit, men dersom det jeg sier ikke «hjelper» og du aller helst ønsker fler, så lag koselige  gavekort til barna.

Skrevet

Du er ikke en dårlig mor. Husk at kjærlighet er viktigst. I min familie har mamma og pappa hatt MYE penger å rutte med i mange år, og jeg har fått mange gaver. Men jeg fikk aldri mye kjærlighet og omtanke. Fire pakker er mange nok, det er ikke om å gjøre å få mest pakker, det er ikke slik det blir folk ut av barna... Om barna stiller spørsmål med hvorfor det ikke er mange pakker under treet, så har dere en viktig samtale å ta. Og det handler ikke om at dere har lite å rutte med og ikke kan gjøre mer for barna deres, det handler om at pakker betyr ikke alt. Det vil barna skjønne når de er voksne... God jul. ❤️ 

Anonymkode: 51e00...c53

• Liker 3
Skrevet

Er ikke fire pakker på hvert barn nok? Mine får tre i år, ikke er de spesielt dyre heller. Og det går på vilje, ikke evne til å kjøpe mer. Kjøpegalskapen har tatt helt av og ødelagt hele meningen med jula. Kjærlighet, tid og samvær er det som er viktig. 

Anonymkode: e8de0...607

Skrevet

Jeg husker jeg pleide å få sikkert 7-8 gaver for 10-15 år siden og vi har stor slekt og familie og stort nettverk, men mamma forhandlet frem "ingen gavebytter" med de fleste tanter og onkler. 

Bergene og haugene med gaver på sosiale medier hører til de folka som legger middagen sin ut på snapchat hver dag, selv om det er en sloppy lasagne på rutete tallerken og rotete kjøkkenbord. Eller de som rydder alt rot til ene enden av sofaen for å ta stemningsbilde til Instagram i andre enden. 

Husker du din barndoms jul? Er det gavene du husker? Eller trepynt, mat, julebakst, klementinmagevondt til askepott? 

Jeg husker godt et par gaver, ting jeg hadde ønsket meg lenge. Og at farmor surret og gav meg et slips når jeg var 12. Ellers husker jeg hvor fint det var når vi satt pyntet og spente rundt bordet, husket å glede meg til desserten. Og romjulskveldene med kortspill og brettspill sammen med bare søsken og foreldre, hvor vi tok tid og hadde tid til å være oss.

Det var spennende og morsomt med gaver - men det er en liten del av det. 

Anonymkode: b8adc...12c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri gitt barnet mitt 4 gaver. Han får en eller to gaver. Det er innholdet som teller... 

Anonymkode: cfa87...e9c

Skrevet

4 gaver er vel mer enn godt nok? Jeg tjener godt over 1 mill i året, og mine barn får 3 gaver hver. Jeg har samlet budsjett på 1000kr på hvert barn. Det holder. Det du har er mer enn godt nok 😊

Anonymkode: 746f2...c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...