Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år.Vi bor ikke sammen. Han gikk rett fra et forhold og direkte inn i et nytt et med meg, så exdamen hans var ganske rasende, for å si det mildt.Jeg bor i Oslo men kommer fra Tromsø, derfor reiser jeg ikke hjem til foreldre og familie hver jul. Forrige jul tok jeg det for gitt at jeg skulle være med kjæresten min julaften, siden jeg ikke har familie i Oslo. Han pleier å feire hos sin bror. En stund før jul fikk jeg vite at jeg ikke var velkommen hos hans bror, fordi exdama til min kjære (som han har barn med,)ikke likte at han hadde fått seg ny kjæreste( altså meg) Broren og kona prøver å holde seg inne med eksdama, slik at de skal få ha kontakt med sine nevøer. Jeg måtte da være hos en nabo julaften istedenfor. Denne julen tok jeg det for gitt at jeg skulle feire sammen med kjæresten min, men nå skal han få lov til å ha barna sine julaften for første gang etter skilsmissen, og de skal feire hos hans bror som vanlig, og da må jeg holde meg borte igjen. Jeg kan legge til at x dama har krevd at jeg skal holde meg borte fra barna og det har jeg nå gjort i 2 år snart. Burde ikke denne eksdamen bli satt kraftig på plass? Hun har jo ikke lov til å kreve noe som helst? Og burde ikke kjæresten min og hans familie få litt ryggrad? Jeg synes også jeg burde respekteres... 

Anonymkode: 78110...1ef

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår dette føles kjipt. Men forstår også det med at det  er «første» jul etter skilsmissen alene.

det hadde kanskje vært mer naturlig at dere hadd feiret sammen om dere er samboere. Hvorfor er dere ikke det etter 2 år?

Anonymkode: 08cd8...a48

• Liker 35
Skrevet

På tide med ein ordentlig prat, kor du forteller om dine forventninger i stede for å ta ting for gitt. Skjønner at han vil feire med ungene sine, men før eller siden må du også inkluderes med ungene hans, samme kva eksen sier/ønsker.

• Liker 31
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår dette føles kjipt. Men forstår også det med at det  er «første» jul etter skilsmissen alene.

det hadde kanskje vært mer naturlig at dere hadd feiret sammen om dere er samboere. Hvorfor er dere ikke det etter 2 år?

Anonymkode: 08cd8...a48

Vi er ikke samboere fordi hans ex dame har nektet meg å være i nærheten av barna, og da kan vi ikke flytte sammen. Hun truet med at han ikke fikk samvær med barna hvis jeg var tilstede. 

Ts. 

Skrevet

Ingen jeg kjenner feiret jul med kjæresten før de hadde barn på gang. Ikke engang om de var samboere. Denne annen hver jul hos din og min familie utsatte de fleste i det lengste, og hadde derfor separat julefeiring hos sin egen familie til barn gjorde det unaturlig. 

Anonymkode: 35493...f2c

• Liker 27
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt forventningar til julaften når du ikke bor med hans resten av året. Bytt ut hele fyren.

Anonymkode: 85c13...613

• Liker 22
Skrevet
5 minutter siden, _nubbenella skrev:

På tide med ein ordentlig prat, kor du forteller om dine forventninger i stede for å ta ting for gitt. Skjønner at han vil feire med ungene sine, men før eller siden må du også inkluderes med ungene hans, samme kva eksen sier/ønsker.

Joda Den første julen sa jeg at jeg regnet med vi skulle feire sammen og det ønsket han også, men det var hans familie som ikke ønsket at jeg skulle være med. Hadde dette vært meg så hadde jeg sagt til min familie at siden de ikke ville at min kjæreste skulle bli med, så hadde ikke jeg heller kommet så hadde jeg feiret julaften alene med kjæresten. 

Ts. 

• Liker 11
Skrevet

Du har alt for store forventninger, og burde slutte å ta ting for gitt. Dere bor ikke sammen engang. Selvfølgelig blir det da tatt hensyn til barna på en tid som jula

Anonymkode: 3a65a...bcb

• Liker 29
Skrevet

Så du hadde tenkt å treffe barna hans for første gang på julaften?

Anonymkode: 68f42...131

• Liker 14
Skrevet

Det er du som virker rar her...

Anonymkode: 49e61...75d

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda Den første julen sa jeg at jeg regnet med vi skulle feire sammen og det ønsket han også, men det var hans familie som ikke ønsket at jeg skulle være med. Hadde dette vært meg så hadde jeg sagt til min familie at siden de ikke ville at min kjæreste skulle bli med, så hadde ikke jeg heller kommet så hadde jeg feiret julaften alene med kjæresten. 

Ts. 

Du gidder jo ikke engang din egen familie?

Anonymkode: 49e61...75d

• Liker 13
Skrevet

Julaften er neppe rett tidspunkt for å introdusere deg for barna. Og dere er ikke engang samboere så jeg hadde ikke forventet felles julefeiring med en kjæreste. I år feirer jeg med mine barn, far til barna, hans mor og min søster. Kjæresten min skal feire med sine foreldre og søsken. 

Anonymkode: f40ea...beb

• Liker 18
Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen din. Samtidig kan du ikke trenge deg på hos barn du ikke har møtt på julaften. Du er ikke en del av barnas familie enda, og hvis du har planer om å bli det krever det også at du går stille i dørene en stund til. Hvorfor reiser ikke du hjem til jul, og hvorfor snakker du ikke med ham om dette her i god tid? Du kan jo ikke «gå ut fra» noe som helst, du må kommunisere!! 

Du har en ting eller to å lære deg om stemorrollen, og en av de er at du alltid kommer i siste rekke. Spesielt i forhold der eksen er trøblete. Barna prioriteres alltid først, og det er du nødt til å både akseptere og skjønne. Gjør du ikke det, så må du finne deg en mann uten barn. 

Nå har dere vært sammen såpass lenge at det begynner å bli på tide å introduseres til barna. Ta det opp med kjæresten din, og spør hva han tenker. Selvsagt blir det ubehagelig mtp eksen, og er han av typen feig mann er det mye lettere å vike for hennes krav enn å please deg. Dermed tror jeg ikke han kommer til å bli strålende fornøyd og si seg enig med en gang. Han vet at hun kommer til å steile, og at han må stå i den kampen. Da er det jo mye mer behagelig for ham å la være, ikkesant. Tenk nøye igjennom hva du gjør og hva du sier før du tar det opp. Han vil nok gjøre alt for å beholde det slik det er. 

Anonymkode: af6a2...05a

• Liker 14
Skrevet (endret)

Du må snakke med han....

Endret av honicula
.
  • Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke samboere fordi hans ex dame har nektet meg å være i nærheten av barna, og da kan vi ikke flytte sammen. Hun truet med at han ikke fikk samvær med barna hvis jeg var tilstede. 

Ts. 

Det er kjæresten din som er en dårlig kjæreste! 

Her må han stå opp for deg og dere! Hun kan ikke bestemme noe som helst. 

Anonymkode: 83631...49d

• Liker 15
Gjest Blondie65
Skrevet

Din kjæreste velger barna sine på julaften.

Problemet her er ikke julaften. Problemet er at han lar sin eks diktere hvordan han skal leve. Det er helt OK at barna ikke introduseres for ny kjæreste med en gang, men nå har det gått to år og da bør historie være historie og livet gå videre.

Nå aner ikke jeg hvorfor du trodde at julaften var riktig tidspunkt for deg å tilbringe tid med hans barn for første gang. Det virker noe fantasifullt av deg. Samtidig skjønner jeg ikke han - hvordan kan han la deg være alene på julaften to år på rad uten å forvisse seg om at du har noen å gå til som ikke er en nødløsning?

Jeg tror at når julen er over må du og han ta en skikkelig prat om dine forventninger til dette forholdet og hva han tenker om det. Det er på høy tid at barna blir kjent med deg slik at dere i løpet av 2020 kan bli samboere. Hvis han ikke ser for seg dette fordi han er redd eks'en så tenker jeg at du bør revurdere forholdet for da står du på stedet hvil og vet allerede hvordan julen 2020-2029 kommer til å se ut.

Skrevet

Det er jo veldig tidlig å feire jul sammen. Og særlig når det er barn involvert. Så jeg forstår ikke at dette er hovedproblemstilling i tråden din. 

Problemet er jo at kjæresten lar eksen styre mye. Etter to stabile år sammen er det normalt å ha møtt barna, ha en relasjon til dem, og å flytte sammen. 

Anonymkode: 7837a...f0d

• Liker 10
Skrevet

Ingen jeg kjenner feiret jul med kjæresten før de hadde barn på gang. Ikke engang om de var samboere. Denne annen hver jul hos din og min familie utsatte de fleste i det lengste, og hadde derfor separat julefeiring hos sin egen familie til barn gjorde det unaturlig. 

Anonymkode: 35493...f2c

Kjenner ikke mange du heller da.

men TS, noen må jo snakke fornuft med den dama. Det har gått 2 år, så da burde han slutte å danse etter hennes pipe!

Anonymkode: 4e860...1e8

• Liker 11
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Ts. 

At du gidder! Han ønsket å feire jul med deg, men ikke hans familie? Han ønsker å være sammen med deg, men ekskona bestemmer? Dette her hadde ikke jeg ofret mer tid på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...