Gå til innhold

Ikke bra nok mat, stikker i butikken en halv time.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en som bor hos oss nå 5 ukers tid, yngre familiemedlem, vi handlet inn til taco, noen hn var klar over, vi har kuttet opp maten og gjort i stand, hn har tatt beinet så han var unskyld forhold til det å hjelp.

maten var ferdig og hn var misfornøyd fordi vi ikke hadde det eller det, og stikker til butikken som er to min gåtur unna, er borte 30 min og handla inn det enne og det andre, og så gikk det 15 min til å steke maten ol, maten var ferdig for 45 min siden, jeg valgte å spise da.

Er det bare jeg som synes dette er en uting? Hn må spise om vi skal se på noe, så vi må gjerne vente 30-45 min på at hn skal lage mat før vi kan se på TV, hn har også gitt meg beskjed når han la seg om å spare potetgull til han, som jeg fikk av samboer/broren hns, verdt 20 kr når jeg var dårlig magen, han har også sett at jeg spiste hjemmelaget syltetøy VI fikk for lenge siden av foreldrene deres, for så legge det i hans hylle i en mnd uten å spise noe av syltetøyet, er det bare jeg som synes dette er spesielt? Er det gjerrighet eller hva er greia

Anonymkode: b9200...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har en som bor hos oss nå 5 ukers tid, yngre familiemedlem, vi handlet inn til taco, noen hn var klar over, vi har kuttet opp maten og gjort i stand, hn har tatt beinet så han var unskyld forhold til det å hjelp.

maten var ferdig og hn var misfornøyd fordi vi ikke hadde det eller det, og stikker til butikken som er to min gåtur unna, er borte 30 min og handla inn det enne og det andre, og så gikk det 15 min til å steke maten ol, maten var ferdig for 45 min siden, jeg valgte å spise da.

Er det bare jeg som synes dette er en uting? Hn må spise om vi skal se på noe, så vi må gjerne vente 30-45 min på at hn skal lage mat før vi kan se på TV, hn har også gitt meg beskjed når han la seg om å spare potetgull til han, som jeg fikk av samboer/broren hns, verdt 20 kr når jeg var dårlig magen, han har også sett at jeg spiste hjemmelaget syltetøy VI fikk for lenge siden av foreldrene deres, for så legge det i hans hylle i en mnd uten å spise noe av syltetøyet, er det bare jeg som synes dette er spesielt? Er det gjerrighet eller hva er greia?

Skrevet

Ble litt ufokusert fordi du bruker han og *hn* om hverandre. 
men jeg hadde aldri ventet på at noen skulle stikke på butikken for så å lage annen mat når jeg selv er ferdig med eks taco, makan. Han får lære seg å planlegge måltider fremfor å forvente at alle skal vente på han. 

Anonymkode: 2e111...96c

• Liker 20
Skrevet

Hvem har tatt benet hans???

Anonymkode: a2f62...adc

• Liker 49
Skrevet

Kanskje hn var lei av å høre på usammenhengende historier og unødvendige detaljer i det du forteller og trengte litt tid for seg selv?

Skrevet

Hvordan klarte han å gå på butikken, men ikke å hjelpe til å lage mat?

Anonymkode: 686ad...96d

• Liker 26
Skrevet

Han kan tydeligvis også lage mat til seg selv. Rart.

Anonymkode: 2cfad...65c

• Liker 13
Skrevet

Jeg ble ekstra irritert fordi dette var en felles middag vi skulle ha i sammen, mens vi så på julekalenderen. Vi handlet og lagte maten, kuttet opp grønsaker og gjøre alt, mens han satt på sofaen , og når maten er endelig var ferdig var det ikke bra nok og han stikker av gårde i 45 min. Og vi måtte vente og se på TV, jeg valgte å spise, samboer lagte mer mat til han mens han var i butikken, og ventet med spise til han kom tilbake, ikke bare det de satt 15-20 min uten å spise fordi jeg måtte gjøre ferdig noe jeg begynte på mens han var borte, når tv-en kom på da kunne de spise, synes det er så merkverdig oppførsel..

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble litt ufokusert fordi du bruker han og *hn* om hverandre. 
men jeg hadde aldri ventet på at noen skulle stikke på butikken for så å lage annen mat når jeg selv er ferdig med eks taco, makan. Han får lære seg å planlegge måltider fremfor å forvente at alle skal vente på han. 

Anonymkode: 2e111...96c

Enig, jeg gadd ikke å vente.

Skrevet

Noen har tatt benet hans, så han ikke kan hjelpe til med maten. Men han gikk til butikken med ett ben? Må være desperat etter annen type mat da, tenker jeg.

Anonymkode: 52116...99b

• Liker 22
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Når han sa han skulle butikken tror jeg både jeg og  samboer var lei, fordi for engangskyld var det ingen av oss som tilbydde å gå butikken for han som tidligere..

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

God poeng ;)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂 det tenkte jeg ikke på engang!

Kanskje det bare er taco som er vanskelig å lage når beinet ikke virker?

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, loveli said:

Kanskje hn var lei av å høre på usammenhengende historier og unødvendige detaljer i det du forteller og trengte litt tid for seg selv?

Han har ingen problemer å trekke seg tilbake til sitt eget rom, og elsker å sitte i stua å prate og ha det gøy, men han har ett veldig spesielt fiorhold til mat og penger..

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen har tatt benet hans, så han ikke kan hjelpe til med maten. Men han gikk til butikken med ett ben? Må være desperat etter annen type mat da, tenker jeg.

Anonymkode: 52116...99b

Kylling, taco saus var bl annet det han kjøpte. Jeg kommer ikke til å hjelpe han så mye jeg har gjort til nå, for det har han tydeligvis utnyttet siden han klarer fint å hoppe ned og opp fire etasjer OG gå butikken med krykker om han virkelig vil.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem har tatt benet hans???

Anonymkode: a2f62...adc

Han selv.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

😂😂 det tenkte jeg ikke på engang!

Kanskje det bare er taco som er vanskelig å lage når beinet ikke virker?

Er viljen der så kan han visst alt ;)

Skrevet

Han selv.

Han har tatt sitt eget bein? Hvordan foregikk det?

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kylling, taco saus var bl annet det han kjøpte. Jeg kommer ikke til å hjelpe han så mye jeg har gjort til nå, for det har han tydeligvis utnyttet siden han klarer fint å hoppe ned og opp fire etasjer OG gå butikken med krykker om han virkelig vil.

For engangskyld tilbydde verken jeg og samboer å gå for han, jeg tror egentlig han forventet det..

Skrevet

Om han måtte opp og ned fire etasjer pluss gå frem og tilbake til butikken på krykker så syntes jeg ikke det er merkelig at han brukte 30 min. Om han ikke syntes at maten dere hadde laget var bra nok så hadde jeg bare spist når deres mat var ferdig og ikke ventet på han. Regner med at dere snakket sammen om hva dere ønsket til tacoen på forhånd?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...