Gå til innhold

Barn med blåmerker rare steder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et lite barn som i løpet av få dager har fått en rekke blåmerker på uvanlige steder. Dette oppdaget jeg mandag formiddag da jeg skulle stelle barnet før barnehagen. Selv har jeg ikke sett barnet mellom fredag og mandag fordi jeg har vært borte på jobb. Det er blåmerker på rygg, overarm (bak), brystet, under haken og på hoften. De er veldig blå, åpenbart ganske nye. Vedkommende som har vært med barnet har ingen forklaring på blåmerkene utover det under haken som kom ved et fall. Jeg mistenker heller ikke vedkommende for noe ettersom personen har vært sammen med flere andre barn og voksne gjennom helgen. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 470fb...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Kan det snakke? Kan du snakke med de andre som var der, kanskje de har sett noe fall eller noe?

Anonymkode: 35309...34b

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? 

Du må tenke litt over hva som er logisk her, du kjenner barnet best. Er det vanlig at hen slår seg? Er barnet aktivt! Spør barnet (og den voksne)  hva som har skjedd. 

Jobber i bv og senest denne uken fikk vi bekymringsmelding fra en bhg om et barn med mistenkelige blåmerker. 

Er du i tvil, ta barnet med til legen! 

Anonymkode: e92d5...52c

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? 

Du må tenke litt over hva som er logisk her, du kjenner barnet best. Er det vanlig at hen slår seg? Er barnet aktivt! Spør barnet (og den voksne)  hva som har skjedd. 

Jobber i bv og senest denne uken fikk vi bekymringsmelding fra en bhg om et barn med mistenkelige blåmerker. 

Jeg sier ta barnet til legen uansett i dette tilfellet. Klassiske symptomer på ITP. 

Anonymkode: a7936...5e1

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? Kan det snakke? Kan du snakke med de andre som var der, kanskje de har sett noe fall eller noe?

Anonymkode: 35309...34b

2,5. Ja, har forsøkt å snakke med barnet. Det forstår ikke sammenhengen. Får til svar "ble bitt/slått/lugget av ***** i barnehagen". Det kan ikke stemme ettersom barnet ikke var i bhg på flere dager. Merkene stemmer heller ikke overens med bitt eller annet. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? 

2,5. Ja, barnet er aktivt. Jeg vurderer å ta med barnet til legen for dette er uvanlige plasseringer og omfanget siden alt var der da jeg skulle stelle på mandag. Har forsøkt å prate med vedkommende som var med barnet, men fikk ingen svar som var forklaring på disse merkene. Jeg vurderer å ta det opp med barnehagen også. 

• Liker 1
Skrevet

I morgen tidlig ringer du legen og får time. Ta også bilder av barnet slik at du har dokumentasjon. 

Anonymkode: 6d784...60e

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

2,5. Ja, barnet er aktivt. Jeg vurderer å ta med barnet til legen for dette er uvanlige plasseringer og omfanget siden alt var der da jeg skulle stelle på mandag. Har forsøkt å prate med vedkommende som var med barnet, men fikk ingen svar som var forklaring på disse merkene. Jeg vurderer å ta det opp med barnehagen også. 

Har du lest linken jeg la ved da? Og googlet ITP? Lave bloplateverdier? Fører ofte til blåmerker på uvanlige steder. Gpr som regel over av seg selv, men krever oppfølging og en del tiltak inntil det er gått over.

• Liker 4
Skrevet

Har du lest linken jeg la ved da? Og googlet ITP? Lave bloplateverdier? Fører ofte til blåmerker på uvanlige steder. Gpr som regel over av seg selv, men krever oppfølging og en del tiltak inntil det er gått over.

Ja, jeg lar det være opptil legen å vurdere blåmerkene. 

• Liker 2
Skrevet

Det her er ikke noe å lure på. Lege asap. Og forhør av alle som har vært i nærheten av ungen.

Anonymkode: c08fc...eb5

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg lar det være opptil legen å vurdere blåmerkene. 

Ja, selvfølgelig! Derfor rådes du til å ta kontakt så snart som mulig. Jeg ville ha unngått at barnet slår holdet inntil tilstand er avklart. Datteren min hadde dette i fjor, ble oppdaget da hun plutselig fikk flere uforklarlige blåmerker. 

• Liker 4
Skrevet

Vær forsiktig hos lege. De kan jo mistenke DEG, og ringe politiet og barnevernsvakta.

Anonymkode: 8130a...bee

Skrevet

Mistenker du ikke den som har hatt ansvaret for barnet de dagene du ikke har det? Blåmerker på rygg, bryst er ikke typiske steder barn får merker etter lek. 

Anonymkode: 8eb0a...1fb

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær forsiktig hos lege. De kan jo mistenke DEG, og ringe politiet og barnevernsvakta.

Nei, jeg har ingenting å skjule. Hvis barnevernet vil undersøke må de selvfølgelig bare gjøre det. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker du ikke den som har hatt ansvaret for barnet de dagene du ikke har det? Blåmerker på rygg, bryst er ikke typiske steder barn får merker etter lek. 

Anonymkode: 8eb0a...1fb

Nei, de har vært sammen mange voksne og barn hele tiden. Det har aldri vært slike merker før. Blåmerkene ser heller ikke ut til å være påført av voksenhender eller ved vold. 

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ingenting å skjule. Hvis barnevernet vil undersøke må de selvfølgelig bare gjøre det. 

Nei, de har vært sammen mange voksne og barn hele tiden. Det har aldri vært slike merker før. Blåmerkene ser heller ikke ut til å være påført av voksenhender eller ved vold. 

Mange voksne og barn sier du? Kanskje barna har vært overlatt en del til seg selv og det er et annet barn som har gjort det? Det er jo faktisk det barnet ditt sier...

Anonymkode: dd43f...7b5

• Liker 4
Skrevet

Har barnet feber eller er pjusk? Uforklarlige blåmerker skal sjekkes. I verstefsll kan det være leukemi. 

Anonymkode: c2a0b...978

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange voksne og barn sier du? Kanskje barna har vært overlatt en del til seg selv og det er et annet barn som har gjort det? Det er jo faktisk det barnet ditt sier...

Anonymkode: dd43f...7b5

Ja, de var mange. Det tviler jeg på. Barnet har vært et sted hvor det er full oppfølging og aktiviteter med voksne hele tiden. Barnet sier det er et barn i barnehagen, men ja, det kan være et av barna på besøk. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har barnet feber eller er pjusk? Uforklarlige blåmerker skal sjekkes. I verstefsll kan det være leukemi. 

Anonymkode: c2a0b...978

Ja, barnet har vært forkjølet av og på i flere uker. Vi skal til lege i morgen. 

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei nå får dere gi dere med all denne hysteriske pass deg for politi og barnevern!! Hva faen altså! KG er jo helt manisk når det kommer til barnevern! Mest sannsynlig ville ikke en voldelig mor dratt til lege for å sjekke blåmerker hun selv har påført! Dette er en bekymret mor, som lurer på hvor alle disse blåmerkenekommer fra. Det er klart hun skal undersøke det! 

Endret av Gumman87
  • Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...