AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Episodene min sønn forteller om virker nokså uskyldige, og han kan være litt nærtagende. Har hilst på både gutten som erter og foreldrene, de virker som veldig hyggelige folk. Allikevel føler jeg jo at jeg bør gjøre noe, når gutten min sier han ikke vil på skolen på grunn av dette.. Men hva burde jeg gjøre? Han sier at læreren har sett det og snakker til den andre gutten, men at det ikke hjelper. Bør jeg ringe noen nå før jul eller vente og se det an? Anonymkode: 4b0a1...9cc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Først tar du kontakt med læreren og snakker med han, så tar du det derfra. Sånne ting må tas ved roten. Anonymkode: 4e216...082 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Ta kontakt med lærer og be de ta grep. Erting kan utvikle seg til mobbing hvis det får fortsette. Ingen barn skal måtte tåle å bli ertet på skolen Anonymkode: 0afcd...c1c 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Snakk med læreren nå, ja. Anonymkode: 4994b...5a4
Mt3 Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 Snakk med læreren, få greie på hva som blir sagt og gjort mellom de to elevene. Om det er helt uskyldige ting, så må du snakke med ditt barn om at en ikke skal tolke alt til å være vondt ment. Men at det er lov å si ifra når noen sier eller gjør noe en synes er sårende/vondt og at en må si det videre til en voksen om de ikke slutter når en gir beskjed. Om det ikke blir bedring, så får du gi skriftlig beskjed til rektor, og om de så ikke klarer å gjøre noe så er det videre til mobbeombudet. Selv om det bare er bagateller, så vil det gjøre noe med klassemiljøet evt. skolemiljøet så det er i alles interesse å få stoppet det så tidlig som mulig.
Ulrikke Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 Ring eller send en mail til læreren. Fortell hva gutten din sier, men at du ikke vet hva som er riktig siden du ikke er der men at du føler at du må ta det på alvor når det gjentas mange ganger Lærer kommer til å følge ekstra med, prate med de det gjelder osv. Kanskje er et alt som skal til. Ligger det mer bak vil du være glad for at du ikke ventet med å si fra, sånn at han måtte gå i det enda lenger! Si også fra til SFO hvis begge går der! Jobber på småskoletrinnene og det er ikke alt vi forstår at går inn på elevene. Altså, det er små konflikter mellom ulike gjennom dagen. Noen rister det av seg mens andre bærer på det lenger og tar det med hjem. Da setter vi enorm pris på beskjed! 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 Hvis foreldrene virker som hyggelige folk, så går det sikkert an å snakke med dem. En mor i klassen til sønnen min tok kontakt med meg om det samme, og jeg tok en samtale med sønnen min og fikk stoppet det med en gang. Han var veldig lei seg, for han prøvde ikke å være slem som han sa, men den andre gutten viste aldri at han ble lei seg før han kom hjem til foreldrene, så han visste det ikke. Han ba om unnskyldning dagen etter, og jeg har vært i dialog med de andre foreldrene i etterkant for å forsikre meg om at det ikke har fortsatt. Nå er guttene gode venner. Anonymkode: 75aca...2ef 1
Kvartz Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 Ta kontakt med skolen, alle skoler skal ha en mobbeplan.
Hactar Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 Er det aktuelt å inviterer gutten hjem til dere? Kanskje skal det ikke mer til enn at gutten din blir litt tryggere på den andre gutten, og tør å sette grenser selv om noe oppstår? Da tar jeg utgangspunkt i at episodene er ganske uskyldige, og at det kan være sannsynlig at den andre gutten ikke skjønner hvor plagsomt din gutt synes det er. Ville også tatt en prat med foreldrene. Vanskelig for dem å veilede sin gutt om de ikke helt vet hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå