AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 I år som alle år - florerer det innlegg på Facebook og finn om at folk åpner hjemmet sitt slik at ingen skal måtte sitte alene på julekvelden. Hva med resten av året? Alle de som er ensomme året rundt? Da bryr vi oss ikke stort nei..? Gjør vi dette kun for anerkjennelse og likes? Ser sjelden innlegg resten av året der folk faktisk gjør tiltak mot å bekjempe ensomheten i samfunnet. Jeg er forresten ikke perfekt selv, men er besøksvenn året rundt Anonymkode: e029c...de4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Fordi jul er en tid der familie og nærhet til hverandre står i fokus? Da er det lett å tenke at man vil hjelpe de som ikke har noen. Anonymkode: f975f...bde
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jul er en tid der familie og nærhet til hverandre står i fokus? Da er det lett å tenke at man vil hjelpe de som ikke har noen. Anonymkode: f975f...bde Men vi behøver da familie og venner året rundt, gjør vi ikke? Anonymkode: e029c...de4 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #4 Skrevet 17. desember 2019 For å sole seg i glansen. " Se på meg så snill jeg gjør som gjør ditt og datt for de svakerestilte! " Mens de driter i de som ikke har det bra resten av året. Anonymkode: e4147...124 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 Snill hele året, jeg...🙄 Anonymkode: e372f...726
youcancallmejune Skrevet 18. desember 2019 #7 Skrevet 18. desember 2019 Jeg synes det er fint at folk blir ekstra snille da i alle fall. I jula er det liksom lov å legge ut slike invitasjoner uten at folk synes det er rart, så de slår vel til da. Jeg tenker at folk som gjør det sikkert er ganske snille ellers også. Om sommeren og i påsken er det jo også en del som låner ut hytta si til familier med dårlig råd. Hvis for mange sår tvil om disse menneskenes motiv slik du gjør her er det nok fare for at det blir slutt på at de åpner hjemmene sine for fremmede.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #8 Skrevet 18. desember 2019 patetisk hele greiene, slutta med jul for snart 10år siden. blir helt kvalm av hele greiene, handler ikke om familie og venner. Det handler om dumme mennesker som kjøper masse ting man ikke trenger, som bidrar til forbrukersamfunnet og kapitalismen som har ødelagt samfunnet vårt. Alle tradisjoner i dag er jo ødelagt av de kommersielle, penger og press. Anonymkode: 1f15d...700 1
Ullvott Skrevet 18. desember 2019 #9 Skrevet 18. desember 2019 Man ser raushet ved andre anledninger også, ikke bare til jul. For eksempel er det flere og flere for hvert år som tilbyr å låne bort hytta si en uke på sommeren til barnefamilier som ikke har anledning til å reise på ferie. Synes det er hyggelig gjort, jeg. Om noen får litt positiv oppmerksomhet for det; hva så? Og heller én gang i året enn ingen. Jeg klarer ikke være så muggete at jeg synes det er negativt å åpne hjemmet sitt eller hytta si for andre, jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå