Gå til innhold

Kuttet kontakt med mamma og hun har kjøpt julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt kontakt med min mor på et år. Hun har heller ikke hatt kontakt med barnebarnet sitt (min datter) siden barnet var 2 år (hun blir 4).

Jeg skal feire jul hos familie som bor langt unna og reiser om noen dager. I dag fikk jeg melding fra min eks om at min mor har kontaktet ham angående julegaver hun har kjøpt til meg og barnet mitt, og jeg må hente gavene hos min mor etter jeg valgte å bryte alle bånd med henne. Min mor er manipulerende og jeg har en følelse av at hun prøver å kjøpe seg inn hos meg og barnet mitt. 

Dette er vanskelig for meg å håndtere. Jeg må vel hente gavene, men jeg vegrer meg. Dette er ikke det verste for meg. Det verste for meg er når pakkene er åpnet og man skal takke. Dilemmaet er om jeg skal være den større personen og takke for gavene selv, skal eksen min takke eller skal vi bare la det være? Jeg ville ikke ha noen gaver fra henne, hverken til meg eller datteren min. Alt dette bringer mange vonde minner som har med min mor å gjøre og jeg blir stresset. 

Min mor grenser til å være psykopat, og har null innsikt i hva hun har gjort mot meg. Da begeret mitt var fullt, ga jeg ikke noen forklaring. Jeg bare blokkerte henne overalt. Jeg orket ikke tanken på å bli utsatt for mer psykisk vold. 

Jeg måtte bare få det ut et sted, for jeg er frustrert og såret over å få vekket vonde minner igjen etter jeg har, til dels, klart å bearbeide dem... 

Anonymkode: 92713...9fe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde holdt det på avstand fram til hun eventuelt tar kontakt med deg angående gavene. Eller er hun fortsatt blokkert slik at kontakt ikke kan oppnås? 

Anonymkode: 6389a...61b

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde holdt det på avstand fram til hun eventuelt tar kontakt med deg angående gavene. Eller er hun fortsatt blokkert slik at kontakt ikke kan oppnås? 

Anonymkode: 6389a...61b

Hun er blokkert. Fikk beskjed om at hun ble å sette pakkene på trappa hos henne. 

Skrevet

Det er bare å la være å hente de pakkene. Ferdig snakka!

Anonymkode: f36c3...2d8

• Liker 40
Skrevet

Villa latt være å hente de, og evt sendt en melding om hvorfor, for så å sette på blokkering igjen. 

Anonymkode: ffddb...156

• Liker 9
Skrevet

Du må ikkje ha kontakt med mora di eller hente gåvene. Ho har valgt å kjøpe etter alt dette, og det er hennes eget problem. Kos deg videre i jula uten å tenke meir på dette.

• Liker 21
Skrevet

Ikke responder. Ikke hent pakkene, ikke fortell henne at du ikke kommer til å hente pakkene. Disse pakkene er ikke gaver, de er et forsøk på manipulasjon.
Ikke la henne erfare at hun kan bruke slike virkemidler for å tvinge til seg kontakt. Hvis det virker, kommer hun garantert ikke til å stoppe ved pakker til jul. 

• Liker 42
Skrevet

Da skal jeg holde meg sterk og ikke hente det. Takk for svar. 

• Liker 40
Skrevet

Jeg hadde ikke hentet de, men latt hun ta kontakt/komme til deg. 

Håper du har det bra og har fått/får hjelp med å bearbeide det du har opplevd. Vær stolt over at du valgte deg selv ved å kutte hun ut. 

God klem❤️

• Liker 5
Skrevet

Ikke hent pakkene! Har du kuttet henne ut og ønsker at det skal være slik må du vise henne at hun ikke kan kjøpe seg inn. Si til budbringeren at dere ikke tar imot gaver fra henne. 

Anonymkode: 12bb4...2c7

• Liker 12
Skrevet
47 minutter siden, _nubbenella said:

Du må ikkje ha kontakt med mora di eller hente gåvene. Ho har valgt å kjøpe etter alt dette, og det er hennes eget problem. Kos deg videre i jula uten å tenke meir på dette.

Dette! Søk gjerne også opp informasjon på nett om «narcissistic parents». Det finnes også noen gode støttegrupper på Reddit, hvis du ønsker å lese om hvordan andre håndterer lignende situasjoner. Du skylder ikke moren din noe som helst. Dette er trolig kun nok et forsøk på å manipulere deg. Fortsett å overse henne med god samvittighet!

Anonymkode: 6b5a5...61f

• Liker 6
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg holde meg sterk og ikke hente det. Takk for svar. 

Du er veldig tøff, det skal du vite! Har en mor som er på samme vis, så vet hvor vanskelig det kan være..

Anonymkode: 92816...528

• Liker 7
Skrevet

Vær nå voksen iallefall å forklar hvorfor du har kuttet henne ut. Forestill deg hvordan det ville føltes om din datter plutselig bare blokkerte deg. Du vil aldri få fred før du gjør det. Og å bare kutte Hu sånn uten ett ord viser bare at psykopatien er arvelig. 

Anonymkode: b300f...3d7

• Liker 7
Skrevet

Hadde ikke hentet. Jeg har ikke hatt kontakt med min Far på maaange år, hadde han prøvd å gi gaver hadde jeg sendt dem i retur. Makan til manipulerende menneske skal man lete lenge etter, men han er langt ifra alene om å være det. 

Anonymkode: 32ff5...630

• Liker 5
Skrevet

Vær nå voksen iallefall å forklar hvorfor du har kuttet henne ut. Forestill deg hvordan det ville føltes om din datter plutselig bare blokkerte deg. Du vil aldri få fred før du gjør det. Og å bare kutte Hu sånn uten ett ord viser bare at psykopatien er arvelig. 

Tipper moren veit jævlig godt hvorfor ts har kuttet kontakt. 

• Liker 24
Skrevet

Hvis hun skal sette de på trappa, så er det jo bare å hente de. Eventuelt få noen andre til å hente. Du MÅ ikke takke i ettetid🤷‍♀️

Anonymkode: a2eec...633

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun skal sette de på trappa, så er det jo bare å hente de. Eventuelt få noen andre til å hente. Du MÅ ikke takke i ettetid🤷‍♀️

Anonymkode: a2eec...633

Ts MÅ ikke hente de heller. Hadde ikke jeg gjort om min far hadde prøvd seg på det samme 

• Liker 13
Skrevet

Hadde bare latt pakkene blitt stående på trappa. Om hun virkelig ønsker at dere skal ha de, så sender hun i posten.

Anonymkode: bb2b4...e50

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke plutselig kutt i kontakten. Hun gjorde og sa ting som såret meg veldig rett i forkant som gjorde at nok var nok. Hun vet garantert hva hun har gjort, men narsissist som hun er, så klarer hun ikke se sine egne feil. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...