Gå til innhold

Jeg er såret, fortvilet og rasende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer politianmeldelse!

Jeg ble kontaktet av en kvinnelig bruker på bakgrunn av noe jeg hadde skrevet. Vi hadde en grei kommunikasjon et par uker. I starten mest om hennes problem. Etter hvert mer personlig - noe vi begge definerte som flørting. Jeg var helt tydelig. Kalte meg selv for en gammel gubbe. Ble ikke skrevet et ord av seksuell karakter eller om å treffes.

Brått skifter alt. Jeg mottar grove beskyldninger. Skjønner ingenting. Ber om en forklaring. Får ikke svar. Er det en overreaksjon å politianmelde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen skal kunne ta stilling til om det er en overreaksjon eller ikke må du oppgi litt mer info om hva hun har gjort. 🤔

Anonymkode: aee10...c1f

• Liker 5
Skrevet

PS. Tror det sier mye at jeg kun har hatt ett brukernavn siden 2008 og ikke EN eneste gang har rapportert en bruker. Nå vurderer politianmeldelse! TS

Skrevet

Hva er det du skal anmelde og hva er formålet ditt med å involvere politiet?

Anonymkode: a09a4...298

Skrevet
4 minutter siden, Mons skrev:

Er det en overreaksjon å politianmelde?

Politianmelde hva? Hva ønsker du å oppnå? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du skal anmelde og hva er formålet ditt med å involvere politiet?

Ærekrenkelse. Nettet er ikke fritatt for loven.

Skrevet

Ærekrenkelser inngår ikke i ny straffelov av 2015. 

• Liker 5
Skrevet

Hva med å kontakte moderator-teamet først? 

Skrevet
Akkurat nå, La Divan skrev:

Hva med å kontakte moderator-teamet først? 

Har gjort det. De forstår problemet mitt, men vil ikke fremlegge bevis på at jeg ikke er et troll med flere brukerprofiler.

Skrevet

Hvilke da beskyldninger? Karakter? 

Anonymkode: 17032...039

Skrevet
4 minutter siden, Mons said:

Har gjort det. De forstår problemet mitt, men vil ikke fremlegge bevis på at jeg ikke er et troll med flere brukerprofiler.

Beskylder hun deg for det?

Anonymkode: 46e34...62f

Skrevet
14 minutter siden, Mons skrev:

Jeg vurderer politianmeldelse!

Jeg ble kontaktet av en kvinnelig bruker på bakgrunn av noe jeg hadde skrevet. Vi hadde en grei kommunikasjon et par uker. I starten mest om hennes problem. Etter hvert mer personlig - noe vi begge definerte som flørting. Jeg var helt tydelig. Kalte meg selv for en gammel gubbe. Ble ikke skrevet et ord av seksuell karakter eller om å treffes.

Brått skifter alt. Jeg mottar grove beskyldninger. Skjønner ingenting. Ber om en forklaring. Får ikke svar. Er det en overreaksjon å politianmelde?

Helt umulig å svare på, siden du ikke skriver noe om hva hun beskylder deg for (og vi dessuten ikke vet hva dere har skrevet om). Men ærekrenkelser? Har hun skrevet noe på åpent forum da, eller er det bare i PM til deg - for da er det vel strengt tatt ikke ærekrenkelse, uansett hvor ubehagelig det er for deg...

• Liker 4
Skrevet

Gå videre, seriøst. 

Anonymkode: 3ffb8...b05

• Liker 2
Skrevet

Så hun har hatt en flørtende tone, for så å brått skifte over til en aggresiv og anklagende tone uten at du forstår hvorfor? Og nå tenker du å politianmelde henne for ærekrenkelse? (og denne ærekrenkelsen består da kun i anklagelser over nettet, siden dere aldri har møttes?)

Synes dette høres ut som to store dramaqueens som har møtt hverandre på KG. Dersom jeg har forstått riktig foreslår jeg at dere holder dere unna hverandre, og at vi slipper å bruke unødvendige politiressurser på dette. 

Anonymkode: 9af4b...a99

• Liker 7
Skrevet

Har du en dårlig periode, «Morten»?

Anonymkode: 9126e...9cc

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hun har hatt en flørtende tone, for så å brått skifte over til en aggresiv og anklagende tone uten at du forstår hvorfor? Og nå tenker du å politianmelde henne for ærekrenkelse? (og denne ærekrenkelsen består da kun i anklagelser over nettet, siden dere aldri har møttes?)

Synes dette høres ut som to store dramaqueens som har møtt hverandre på KG. Dersom jeg har forstått riktig foreslår jeg at dere holder dere unna hverandre, og at vi slipper å bruke unødvendige politiressurser på dette. 

Anonymkode: 9af4b...a99

Akkurat sånn oppfattet jeg det også. 

Ts: la kjepphesten gå. 

Skrevet
1 minutt siden, Teatrica skrev:

Helt umulig å svare på, siden du ikke skriver noe om hva hun beskylder deg for (og vi dessuten ikke vet hva dere har skrevet om). Men ærekrenkelser? Har hun skrevet noe på åpent forum da, eller er det bare i PM til deg - for da er det vel strengt tatt ikke ærekrenkelse, uansett hvor ubehagelig det er for deg...

Godt poeng om ærekrenkelse! Kun på PM. Følelsene tar vel over. Jeg blir beskyldt for å ha flere brukerprofiler og være en "fake" person og et troll. Jeg får ikke svar på hva hun bygger dette på. Hadde jeg bare fått en forklaring!

• Liker 1
Skrevet

Ærekrenkelser er ikke straffbare og det er derfor ingen vits i å kontakte politiet.

Anonymkode: f1cdc...618

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en dårlig periode, «Morten»?

Anonymkode: 9126e...9cc

Det er kanskje denne brukeren det gjelder.... Nå anonym. Hvorfor kunne du ikke skrive dette til meg på IM hvis det er denne syke spesialsoldaten du mistenker at jeg er. Dette er helt sykt. Du kontaktet meg.

Skrevet
11 minutter siden, Mons skrev:

Godt poeng om ærekrenkelse! Kun på PM. Følelsene tar vel over. Jeg blir beskyldt for å ha flere brukerprofiler og være en "fake" person og et troll. Jeg får ikke svar på hva hun bygger dette på. Hadde jeg bare fått en forklaring!

Jeg beklager, men dette er ikke alvorlige greier - vi snakker om et nettforum med brukere som ikke kjenner hverandre. Man kan virkelig ikke ta slikt på alvor. 

Bare blokker henne og la det være - en politianmeldelse vil uansett ikke være fornuftig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...