Gå til innhold

Hvordan være en lite slitsom person på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega jeg spesielt føler "har noe imot meg". Har aldri gjort han noe, så vidt jeg vet. Han virker avvisende og kald om det kun er oss to i rommet og jeg føler litt han behandler meg som luft. Har tidligere prøvd være normalt høflig om det er litt dødtid på jobb, spørre slik som "skal du jobbe i jula", "har du gjort noe gøy i helgen" osv men har gitt opp, prater kun derfor på hans initiativ. Om jobbrelaterte ting. Mot visse damer her er han derimot kjempehyggelig. 

Jeg slutter snart uansett, så hva nå? Skal jeg bare slutte prate i hans nærvær? 

Anonymkode: af101...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har man bare ikke kjemi med, rett og slett. Ikke bry deg noe om det. Snakk med han når det faller seg naturlig ift arbeidsoppgaver og sånn, men drit i det ellers.

Anonymkode: 434de...5d7

• Liker 3
Skrevet

Møtt typen før. Antagelig er han superhyggelig mot de pene , populære og vellykkede , for å passe inn. Mens usikkerheten hans i seg selv gjør at alle som etter hans standard ikke når opp, blir utsatt for slikt som du beskriver. 

Alle vet at Ole-vil-oppover er den farligste. Han vil så gjerne være godtatt av populære, så han tråkker over lik for å være i varmen. Det inkluderer å overse andre, ikke svare når de snakker med ham etc. Men når de han vil være sammen med kommer inn i rommet, er han plutselig verdens søteste og snilleste. Sett typen maaange ganger ila et langt arbeidsliv- både i gutte- og jenteform. De tror feilaktig at de fortsatt er på ungdomsskolen, men i virkeligheten er det deres dårlige selvbilde som gir seg utslag.

ikke kast bort en kalori på ham. Han er ikke verdt det. Se bort og snakk med andre

Anonymkode: 29fbe...d5f

• Liker 4
Skrevet

Hey! Du skal slutte snart. Ikke bruk energi på dette. Det er han som er idioten her.

Anonymkode: 8e3f5...8bd

Skrevet

Jeg har en slik kollega... Sluttet bare å snakket til han. Snakket selvfølgelig til han når jeg måtte mht jobbrelaterte ting, men intet mer. 

Nå oppsøker han meg for "å slå av en prat" .. Nå er jeg visst bra nok. 

Men som de andre sier; gi faen.. ikke gidd å snakk til han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...