Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å finne frem på Trondheim sentralstasjon? Aldri vert der (og hater å reise) Hjelp? Noen som vet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!  Hvor vanskelig er det å finne frem på Trondheim sentralstasjon? Aldri vert der (og hater å reise) Noen som vet/ er kjent der? 

Føler meg litt flau nå, men det å reise og spesielt på steder jeg ikke er kjent er noe jeg virkelig hater... Men til poenget: Jeg skal hjem til jul og kommer til å ta tog fra her jeg bor nå og til Trondheim sentralstasjon. Aldri vert i Trondheim før og har ikke klart å finne noen bilder av hvordan det ser ut eller hvor vanskelig/lett det er å finne frem på sentralstasjonen? Noen som har oversikt? Finnes det noe kart? Liker best å ha alt klart før jeg reiser slik at jeg kan føle meg i det minste litt mindre nervøs 😅

Satser på å ta toget fra Trondheim og videre hjem (må da bytte tog). 

Hvordan  er det å komme seg fra ett tog til ett annet? Er det mange togspor? Lett/vanskelig å finne frem? Har bare reist med tog en gang og det var i Oslo, aldri vert så overveldet og forvirret (vet, jeg er ganske håpløs hehe). Er usikkert på om jeg kommer til å rekke toget som  går videre fra Trondheim så tenker da såfall å ta buss, men hvordan er det å komme seg fra togene og til bussene? 

Anonymkode: 8656c...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vanskelig i det hele tatt :) Godt skiltet med perronger osv. Den er ikke så veldig stor den stasjonen. Buss-stasjonen er rett ved siden av togstasjonen. Når du går ut fra togstasjonen går du til venstre, forbi en stor trapp. Trappen er liksom i mellom bygget som er togstasjonen og bygget som er buss-stasjonen.

Hvor skal du videre da? 

Anonymkode: e78d0...b2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

Jeg bor i Trondheim 😀

Er veldig oversiktlig på togstasjonen føler jeg hvertfall. Er  tydelige skilt på skjermen og du har også mulighet for å spørre på stasjonen hvis du er usikker.  

God tur hjem til jul 😀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vanskelig i det hele tatt :) Godt skiltet med perronger osv. Den er ikke så veldig stor den stasjonen. Buss-stasjonen er rett ved siden av togstasjonen. Når du går ut fra togstasjonen går du til venstre, forbi en stor trapp. Trappen er liksom i mellom bygget som er togstasjonen og bygget som er buss-stasjonen.

Hvor skal du videre da? 

Skal ta toget videre mot Oslo :) Hvor mange togspor er der? Så tog stasjonen og buss stasjonen er egentlig rett ved siden av hverandre, bare i forskjellige bygg? Regner med det tar bare ett par minutter å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, solietta skrev:

Hei .

Jeg bor i Trondheim 😀

Er veldig oversiktlig på togstasjonen føler jeg hvertfall. Er  tydelige skilt på skjermen og du har også mulighet for å spørre på stasjonen hvis du er usikker.  

God tur hjem til jul 😀

Forhåpentligvis kommer jeg sikkert til å le av meg selv og hvor mye jeg stresser over dette når jeg kommer frem til Trondheim? Aner ikke.... Håper i alle fall det er lettere enn jeg ser for meg det er, men er virkelig ikke vandt med så "store" byer/steder/tog og stress. Er bokstavligtalt fra en øy med omtrent 10 innbyggere hehe 😂

Åja så bra, hvor kan man spørre? Er det slike skranker og slikt eller vil man sannsynlivis kunne klare å finne disse folkene man kan spørre "hvor som helst"? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nøyaktig antall spor, men ikke mange, type fire-fem. Det går en tunnel under alle sporene, så du kommer til alle spor derfra. Trondheim stasjon er sinnsykt liten, kan ikke sammenlignes med Oslo s i det hele tatt. Busstasjonen er i bygget rett ved siden av, på andre siden av den store gangbrotrappa ute (altså, gå forbi trappa, ikke opp trappa). Tar bare et par minutter å gå ja. 

Anonymkode: 54336...52d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er fire eller fem spor, men det er veldig oversiktelig, og godt skiltet til perrongene :) Ja, tar max 1 minutt å gå fra togstasjonen til bussene, men jeg er ikke så kjent med rutene der altså. Du vil sannsynligvis se bussene når du går ut fra togstasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er latterlig enkelt når du er der. Du kommer til å bruke maks 10 sekunder på å finne ut hvor du skal gå.

Det er ikke som Oslo S. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tusen takk alle sammen 😊Er jo egentlig litt til å le av at jeg er så sinnsykt nervøs for dette når det helt sikkert er mye enklere å finne frem enn det jeg tror. Er så fint når folk tar en seriøst likevel, det hjelper virkelig. Takk! 

Har gruet meg for dette helt siden jeg flyttet for studere og så er det egentlig ikke så ille likevel, hehe. 

God jul forresten 🎅🎄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fant du fram?

Anonymkode: 2fe15...6e0

Regner med at hun ikke har blitt boende der de siste 3 årene..

Anonymkode: 570a2...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...