Nie Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Samboer har byttet jobb for 4 mnd siden,å enda ikke fått ut slutt oppgjøret sitt enda vi har mast på det siden han slutta. Begynner å blir bra irritert på dette nå! En gang nå i januar var det trekt unna timer på timelistene hans, så han fikk betalt for mindre timer enn det han hadde levert. Dette sa vi i fra om, å det ble mye roing fra arbeidsgiver men pengene kom etter hvert. Dette er noe vi vet har foregått før,men ikke blitt gjordt noe med, ikke spør meg hvorfor.. Men på siste utbetalingen som kom ble det trekt i fra kost og losji på 7000 kr,han jobber på anlegg og det ble trekt for 6 mnd.. Dette er jo noe som skal trekkes hver mnd, men det jeg lurer på, er om dette er lov å trekke uten at man har skrevet under på at lønnstrekk kan gjøres?? Mener at det er kun staten som kan trekke uten underskrift.. Men nå har jeg sett meg lei på hele firmaet å lurer på om vi skal gå videre med hele saken, men er det da noen som vet hvor man kan henvende seg for å få litt hjelp til dette?? I så fall med de timene som har blitt trekt litt her og der om det er noen foreldings frist på sånt?? Glad for svar!
Veslejenta Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Dette har jeg veldig lite greie på. Men han er ikke medlem av noen fagforening? Kanskje noen kan hjelpe ham der.
Gjest Fritzz Skrevet 31. mai 2005 #3 Skrevet 31. mai 2005 Det er veldig offtopic men: Dette må være den værste særskrivingen jeg har sett!!
Nella Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Kontakt arbeidstilsynet. De vet hvordan dere skal gå frem http://www.arbeidstilsynet.no/
Nie Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2005 Er det så viktig for deg da Frizz?!?! Klar over at det jeg har skrevet,kanskje kan være litt rotete, men med litt god vilje..... Takker forresten dere andre for svar!
Gjest kaffeavtale Skrevet 1. juni 2005 #6 Skrevet 1. juni 2005 Det er i følge aml ikke lov å trekke fra lønnen uten at mottaker skriftlig har godkjent dette. Uansett kan jeg ikke skjønne hvorfor det skulle trekkes for 6 mnd når han har sluttet.
Nie Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2005 trekt i fra oktober og frem til han slutta..
Gjest Arbeidstaker Skrevet 1. juni 2005 #8 Skrevet 1. juni 2005 Dette har jeg erfaring med! Tru med å begjære bedriften konkurs dersom de ikke betaler. Vanligvis må man betale en avgift (som man får igjen) for å gjøre dette, men som arbeidstager kan man begjære arbeidsgiveren sin konkurs uten å betale dette. Jeg gjorde dette en gang, andre gangen la jeg ved kopi av brevet med begjæring om konkurs og vips så fikk jeg penga fortere enn svint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå