AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Før dere dømmer meg og sier at jeg bare er et «barn» så er jeg faktisk 18 år og trenger litt synspunkter på hva jeg skal gjøre. Dette stresser meg en del. for en uke siden avtalte meg og en venninne som er litt ensom og ikke har så mange rundt seg at til helgen skulle vi sove på hotell en hel helg, gå på byn og gjøre mye gøy. For to dager siden ble jeg invitert på julebord med en del andre venninner som jeg er bedre venn med enn hun jeg avtalte med i utgangspunktet, på fredagen. hun som jeg skal på hotell med hadde jeg lovet at jeg skulle bli med, og derfor kjøpte hun ikke «returneringsbillett» eller hva man skal kalle det. Sånn at man får tilbake pengene om det ikke skulle gå. har prøvd å snakke med hun jeg skal på hotell med at jeg har lyst der men hun blir veldig lei seg hver gang jeg tar det opp. Og jeg føler meg fæl siden jeg har lovet hun dette. skal jeg bare bite tenna sammen og være med hun, selvom jeg har veldig lyst til å dra på julebordet på fredagen? har også sagt at vi kan ta det dagen etterpå, med tanke på at vi har rom hele helgen. Men hun virker ikke så begeistret for det heller Anonymkode: e807f...d58
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Før dere dømmer meg og sier at jeg bare er et «barn» så er jeg faktisk 18 år og trenger litt synspunkter på hva jeg skal gjøre. Dette stresser meg en del. for en uke siden avtalte meg og en venninne som er litt ensom og ikke har så mange rundt seg at til helgen skulle vi sove på hotell en hel helg, gå på byn og gjøre mye gøy. For to dager siden ble jeg invitert på julebord med en del andre venninner som jeg er bedre venn med enn hun jeg avtalte med i utgangspunktet, på fredagen. hun som jeg skal på hotell med hadde jeg lovet at jeg skulle bli med, og derfor kjøpte hun ikke «returneringsbillett» eller hva man skal kalle det. Sånn at man får tilbake pengene om det ikke skulle gå. har prøvd å snakke med hun jeg skal på hotell med at jeg har lyst der men hun blir veldig lei seg hver gang jeg tar det opp. Og jeg føler meg fæl siden jeg har lovet hun dette. skal jeg bare bite tenna sammen og være med hun, selvom jeg har veldig lyst til å dra på julebordet på fredagen? har også sagt at vi kan ta det dagen etterpå, med tanke på at vi har rom hele helgen. Men hun virker ikke så begeistret for det heller Anonymkode: e807f...d58 TS her.. også må det sies at jeg har et barn. Så er ikke så ofte med noen av de for å være helt ærlig. Men når jeg først er det.. så lurer jeg egentlig på hvem jeg skal prioritere. Anonymkode: e807f...d58
this_is_she Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Du prioriterer selvsagt den ensomme venninnen din som du avtalte med først 28
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #4 Skrevet 17. desember 2019 Har man lovet seg bort så gjelder det, selv om det skulle dukke opp noe «morsommere»! Det er ikke greit å avlyse med venninnen. For øvrig helt håpløst å invitere til vennejulebord med mindre enn en ukes varsel like før jul. Da må man regne med at mange alt har andre planer. Anonymkode: 40e26...427 15
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #5 Skrevet 17. desember 2019 Dette er ikke noe å lure på en gang, du må holde avtalen med venninnen din. Anonymkode: 0dfd0...b1e 14
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #6 Skrevet 17. desember 2019 Takk for svar☺️ Anonymkode: e807f...d58
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #7 Skrevet 17. desember 2019 Har en søster som mener hun er «ensom For en grunn» og mener at om jeg velger å bruke tid på denne venninnen, så er det ikke rart om jeg mister de jeg har fra før dette syns jeg selv er bare tull. Men som en lillesøster jeg er så ser jeg jo opp til hun. Så skal selvfølgelig være med venninnen i helgen, men er ofte utfordrende når jeg er en veldig usikker person og vil helst gjøre det rette Anonymkode: e807f...d58
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Skrevet 17. desember 2019 Den avtalen som er lagt første er den som holdes. Anonymkode: e9fb5...b91 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #9 Skrevet 17. desember 2019 Wow. Jeg hadde følt meg veldig nedprioritert og lite viktig. Prøv å sett deg LITT inn i hennes situasjon, da. Bare å nevne dette for henne er råttent gjort. Anonymkode: 669ce...5bc 4
Sensi Skrevet 17. desember 2019 #10 Skrevet 17. desember 2019 (endret) Jeg ville holdt avtalen med hun første. Det er helt sikkert et kjekt julebord, men det blir flere. Hvis du velger julebordet vil du pines av dårlig samvittighet både før, under og etter. Fordi du innerst inne vet du har valgt feil. Syns ikke søsteren din virker så veldig empatisk. Vennene dine ditcher deg ikke fordi du holder en avtale. Det vil bare vise at du er til å stole på. Ville beklaget til venninnen din. Sagt at du har tenkt og selvfølgelig vil du være med henne. Det blir gøy. PS! det er lov å være litt usikker 18 åring. Endret 17. desember 2019 av Sensi 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #11 Skrevet 18. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her.. også må det sies at jeg har et barn. Så er ikke så ofte med noen av de for å være helt ærlig. Men når jeg først er det.. så lurer jeg egentlig på hvem jeg skal prioritere. Anonymkode: e807f...d58 Dårlig gjort å avlyse planer. Så du prioriterer venninna di. Anonymkode: 72ca5...ddf
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #12 Skrevet 18. desember 2019 Kan du ta henne med på det julebordet? Anonymkode: 66ef4...29c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #13 Skrevet 18. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ta henne med på det julebordet? Anonymkode: 66ef4...29c Har snakket med hun som inviterer. Hun har ikke så lyst til å ha hun der 😕 Anonymkode: e807f...d58
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #14 Skrevet 20. desember 2019 Ikke bare har du tenkt å dumpe venninna di, du gjør det kjipt for henne økonomisk og du risikerer å miste henne som venn videre. Du er utrolig kjip om du velger julebordet over venninna di. Jeg hadde aldri stolt på deg igjen. Anonymkode: 94425...bb6 1
exictence Skrevet 20. desember 2019 #15 Skrevet 20. desember 2019 Man holder alltid en avtale. Hadde min venninne bestille og betalt, hadde ingenting annet vært på tale en gang. Hadde hun ikke betalt, kunne jeg ha spurt henne om det var greit at vi gjorde det helgen etter i stedet. Samtidig sagt at jeg gledet meg til det.
tånegla Skrevet 20. desember 2019 #16 Skrevet 20. desember 2019 Prioriter denne venninnen din , detblir mer minneverdig for både henne og deg. Det er jeg overbevist om. Et venninnejulebord koker ofte bort i en vanlig fyllekveld, som du kan ha alle andre helger i året. Finn på noe gøy med venninne og kos dere en hel haug!!!!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #17 Skrevet 20. desember 2019 On 12/18/2019 at 9:40 AM, AnonymBruker said: Har snakket med hun som inviterer. Hun har ikke så lyst til å ha hun der 😕 Anonymkode: e807f...d58 For ei kjerring. Anonymkode: 777ca...26a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #18 Skrevet 20. desember 2019 Folk som ikke holder ord er i mine øyer svikere og søppel... Anonymkode: 96b6c...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå