AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Vi har prøvd å få barn siden februar, trodde det skulle gå fort, men fortsatt ingen treff.. Prøvde med eggeløsnings tester, fikk bare posetivt hver andre mnd. Men nå har det gått 3 mnd siden føre posetiv, er det normalt?? Hvor lenge bør man prøve før man kontakter lege? Jeg tok en sånn hjemme fruktbarhets test, og den visste høy fruktbarhet. Vi er i midten av 20 årene. Anonymkode: 1ee8f...8c0
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Hadde fått en henvisning av FL til gynekolog ja. Ett år prøving uten graviditet holder for å få utredning. Anonymkode: f7fef...c68
Patriotpaula Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Er syklusene dine ca like lange? Evt uregelmessige, sånn at du kan ha bommet på El-testingen fordi du kan ha testet på feil sted i syklusen? Det er ikke helt uvanlig at det kan bli en syklus en gang i blant uten eggløsning, det kan skje. Dere kan ta kontakt med lege i februar når dere har prøvd ett år, først da har dere «rett» på å få videre utredning. Hadde du vært 35-40 år hadde det vært annerledes, da er det seks mnd som er grensen for de har vesentlig dårligere tid. Vi er i midten av 20-årene selv og har prøvd i et og et halvt år - og vi er rimelig utålmodig på at det skal klaffe snart... Jeg skal ikke si til deg at «ikke stress, dere har god tid siden dere er så unge». Verste jeg hører. De aller fleste vil ha klart å bli gravide innen ett år, men så er det dessverre de som bruker lengre tid. Men alt innenfor ett år regnes som normalt. Måtte det klaffe når dere minst venter det 💫
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Etter et år er det på tide å kontakte lege. Om du har regelmessig syklus har du nok eggløsning. Men LH toppen kan være veldig kort, bare timer, har du forsøkt å teste ulike tidspunkt på døgnet? Husk å få henvisning til mannen parallelt. Det somlet de med hos oss. Et halvt år med undersøkelser og blodprøver hos meg, for å finne ut at det var der problemet var. Vi fikk også høre at vi var så unge og friske, og hadde så god tid... Var i slutten av 20-årene, godt trent, slanke og sunne. Men 8 år senere var resultatet fortsatt negativt. Så stå på ditt om de ber dere vente lengre. Anonymkode: b00f0...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå