AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Jeg pleier alltid å prøvesteke en ribbe i god tid før julaften, og i helgen gjorde jeg dette igjen. Jeg hadde samme dag kjøpt en ferdig krydret, vakuumpakket tynnribbe fra Spar som gikk i ovnen. Og svoren kunne ikke blitt verre. Bløt gummi over det hele, ikke noe antydning til sprø. Tidligere har jeg aldri hatt problem med sprø svor. Men tidligere har jeg alltid kjøpt frossen ribbe som jeg har tint og krydret selv før den har godgjort seg i kjøleskapet noen dager. Så da lurer jeg på, er det noen andre som har opplevd det samme med samme type ribbe slik at det er der problemet ligger? Jeg har forsovidt også fått ny stekovn dette året, så det kan jo også være synderen.... Kanskje jeg må prøvesteke en ribbe til før julaften. Anonymkode: 79118...64f
Habibi Skibobo Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Vi har prøvd den, og var veldig fornøyde. God på smak og svoren ble sprø. Det spørs om ikke synderen er ovnen din, ja 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, Habibi Skibobo skrev: Vi har prøvd den, og var veldig fornøyde. God på smak og svoren ble sprø. Det spørs om ikke synderen er ovnen din, ja Takk for svar Anonymkode: 79118...64f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Jeg har prøvd den. Den var veldig god og hadde sprø svor. Anonymkode: 80a56...808
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #5 Skrevet 19. desember 2019 Sikker på at det faktisk var ribbe? Mye selges som «ribbe» men i realiteten er det buklist! Og den svoren blir ikke like sprø! Det er ikke ribbe om det ikke er bein i den 😉 Anonymkode: dc326...71d
Jerry Lee Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 Har erfart at "ferdig krydret" er ubrukelig. Litt krydder på overflaten er bare tull. Den må snittes og gnis med salt og pepper på nytt. Hvile og trekke det til seg. Da kjøper man heller urutet og ukrydret for å gjøre jobben mye bedre sjøl.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Jeg prøvde på nytt. Denne gangen med varmluft. Fantastisk resultat på både ribbe og svor! Det var ovnen Anonymkode: 79118...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå