Gå til innhold

Ribbe tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg elsker ribbe. Var så heldig å finne en liten tynnribbe i dag (ca 1 kg).
Den er ferdig krydret og kommer i stekepose som kan settes rett i ovn. Det står 220g ca 2 timer på pakken.
Jeg tenkte å ha den i jula (er alene). Bør jeg følge instruksjonen på posen, eller er det andre bedre måter å gjøre dette på?

Jeg har prøvd å steke ribbe før. Fulgte da oppskrift jeg fant på nettet. Den ble helt mislykket. Er usikker på om jeg har gjort noe feil,
eller det var dårlig kvalitet på kjøttet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener ribbe tips så stjeler du tips. Hvis du mener ribbetips så spør du om tips om ribbe. Ser du forskjellen? :) 

Anonymkode: fa80c...ed9

Skrevet

Jeg ville stekt etter Hellstrøms oppskrift, ikke i stekepose. Blir veldig smakfull og god.

Anonymkode: 972d0...490

Skrevet (endret)

Anbefaler tynnribbe fersk. Du ruter selv, litt ned i spekket.  Du gnir inn med salt og pepper godt mellom svormellomrom og sider og underside.  La ligge i kjøleskap en stund. ( ikke mye tid igjen nå)...

Et tips jeg har gitt for å spare tid og snu oppnedtull...   hell en liter kokende vann over før du setter i ovn.  Det mykner og spriker svoren fortere en dampetullet.  Hva du enn ønsker putter du i langpanna med ribba. Brukes til saus, f. eks.

Full varme 250 over/under i 45 minutter... senk varmen og stek langsomt.  Jo lenger jo bedre så fettet smelter inn i kjøttet og holder det saftig.   Svoren burde nå ha blåst seg opp og blitt sprø.  Om ikke.  Sett opp varmen og bruk eventuelt grill mot slutten.   Men pass på....nesten ferdig til brent går fort.

Lykke til. Det blir bra.   😀

Endret av Jerry Lee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...