AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 leter erfaring med chin chilla, verdt å ha? må ha flere? bråker mye? Anonymkode: 1821f...107
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Må ha flere, må ha veldig god plass. Må lese deg godt opp. Les veiledningen om chinchilla fra Mattilsynet først: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/dyrevelferd/stell_av_kjaeledyr/chinchilla__veiledning_om_hold.15983 Anonymkode: f6f2d...48d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Jeg har hatt chinchilla. Det er fine kjæledyr hvis du bruker litt tid på dem. De er sosiale dyr og må ha selskap. Ikke ha en chinchilla alene. Trenger stooort bur, spesielt i høyden da de elsker å hoppe. De er ikke så veldig bråkete, etter min mening. Men de kvesser tennene sine på tre, og det kan jo produsere litt støy. Krever en del rengjøring av bur for å holde det luktfritt og fint. Avføringen deres er som små pellets, så det blir litt vask etter dem når de har vært ute av buret ettersom små bæsj bare "ryr ut" av dem mens de løper. Men de er veldig fine å holde på med når de blir litt tamme og trygge på deg. Har også hatt andre gnagere som degus, hamster og kanin, og jeg synes helt klart at chinchilla var det fineste dyret å ha som kjæledyr. Obs! De kan bli 20 år, så tenk deg godt om. Anonymkode: 2ba86...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå