Gå til innhold

Angst etter ONS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sisst uke skjedde noe jeg aldri hadde trodd ville skje meg, men jeg ble grepet av stunden og lysten, og hadde ubeskyttet sex med en kompis. Han er ikke av den meste utsvevende typen, men jeg vet at han har hatt sex med en annen bekjent også, for noen mnd, siden.

Prøvde å snakke med han i ettertid ang. kjønnsykdommer, og om han noen gang har testet seg, men han bare snakket det bort... Etter dette har jeg slitt mye med tankene og panikk for at jeg kan ha blitt smittet av noe? Det har vært litt begjær mellom oss lenge, så det  er fullt mulig at vi kan ende opp som fuck friends, men da må jeg få dempet denne angsten, for dette orker jeg ikke å gjennomgå en gang til.

Hvordan er den beste måten å få en "total skjekk" for alle sykdommer på? På apoteket har de vel bare klamydia som selvtest? Og når kan man teste?

Jeg aner jo ikke om det er noe, er bare redd for "hva hvis"

Er dette vanlige tanker å ha etter ubeskyttet sex? eller tenker man ikke over det før man evt. får symptomer?

Anonymkode: 45b59...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løsninga er enkel! :) ta deg en tur til fastlegen din, og be om sjekk. Og skulle det skje noe mer med kompisen, kan det være greit å ta samtalen om prevensjon. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Første gangen din også?

Ja, du er bare redd for "hva hvis", jeg har ikke mye spesifikk informasjon om STD men jeg vet at noen sykdommer viser symptomer etter en uke eller en mnd. Ta deg en tur til fastlegen din som Sinte-my sier, dette er den beste avgjørelsen. Lykke til!😊

Og alltid bruk kondom! 

Endret av Kjæregutt
Skrevet
På 17.12.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Sisst uke skjedde noe jeg aldri hadde trodd ville skje meg, men jeg ble grepet av stunden og lysten, og hadde ubeskyttet sex med en kompis. Han er ikke av den meste utsvevende typen, men jeg vet at han har hatt sex med en annen bekjent også, for noen mnd, siden.

Prøvde å snakke med han i ettertid ang. kjønnsykdommer, og om han noen gang har testet seg, men han bare snakket det bort... Etter dette har jeg slitt mye med tankene og panikk for at jeg kan ha blitt smittet av noe? Det har vært litt begjær mellom oss lenge, så det  er fullt mulig at vi kan ende opp som fuck friends, men da må jeg få dempet denne angsten, for dette orker jeg ikke å gjennomgå en gang til.

Hvordan er den beste måten å få en "total skjekk" for alle sykdommer på? På apoteket har de vel bare klamydia som selvtest? Og når kan man teste?

Jeg aner jo ikke om det er noe, er bare redd for "hva hvis"

Er dette vanlige tanker å ha etter ubeskyttet sex? eller tenker man ikke over det før man evt. får symptomer?

Anonymkode: 45b59...314

Hvis du drar til Olafoaklinikken, som er veldig flinke på dette, sørger de for å få tatt de nødvendige testene basert på det du forklarer.

Så kan det samtidig være lurt å gå et par runder med seg selv og egne reaksjoner. Er dette kun en rasjonell bekymring, eller kan det være at du her har gjort noe du ikke er helt komfortabel med, og at ubehaget over dette manifesterer seg i frykt for sykdommer og konsekvenser? Jeg tror denne typen bekymringer er veldig vanlig, men det virker også på meg som veldig mange (særlig kvinner) ikke er helt komfortable med rollen som "lettvint morro" uten forpliktelser.

Skrevet

Legetime  og slutt med tilfeldig sex.

Anonymkode: 13786...91f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...