Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i fast jobb, men for tiden sykemeldt. Har vært i dialogmøte med Nav og arbeidsgiver, og har etter det fått vedtak om arbeidsrettet rehab for at jeg skal komme tilbake i arbeid, enten jobben min eller annen jobb. 

Jeg skal visst delta på tiltak, og vedtaket varer i 8 mnd. Betyr det at jeg er sykemeldt fra jobben min i den perioden? 

Noen som vet hva disse tiltakene går ut på? 

Anonymkode: a2834...501

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at tiltaket varer i 8 mnd eller til du er rehabilitert og tilbake i jobb. Mest sannsynelig gruppesamtaler/treninger og personlig behandling

Anonymkode: 15d24...32e

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at tiltaket varer i 8 mnd eller til du er rehabilitert og tilbake i jobb. Mest sannsynelig gruppesamtaler/treninger og personlig behandling

Anonymkode: 15d24...32e

Ok, takk for svar ☺️

Skrevet

Å jeg får vanlig lønn i denne perioden? 

Skrevet

Du må sannsynligvis fortsatt følges opp av lege på vanlig måte under oppholdet. Enten av en lege på stedet eller den vanlige fastlegen din. Da får du ordinær sykemelding og mottar sykepenger ut det sykepengeåret du har krav på. 

Anonymkode: 1aa17...fa1

Skrevet
På 17.12.2019 den 20.30, AnonymBruker skrev:

Å jeg får vanlig lønn i denne perioden? 

Du får sykepenger i ett år, etter det er det evt AAP. 
Det er legen din som vurderer behovet for sykmelding på vanlig måte, du får ikke automatisk åtte mnd sykmelding pga et NAV-vedtak på et tiltak på åtte mnd. 

Anonymkode: 76422...31e

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må sannsynligvis fortsatt følges opp av lege på vanlig måte under oppholdet. Enten av en lege på stedet eller den vanlige fastlegen din. Da får du ordinær sykemelding og mottar sykepenger ut det sykepengeåret du har krav på. 

Anonymkode: 1aa17...fa1

Oppholdet? Jeg skal da ikke på noe opphold. Skal delta på tiltak.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får sykepenger i ett år, etter det er det evt AAP. 
Det er legen din som vurderer behovet for sykmelding på vanlig måte, du får ikke automatisk åtte mnd sykmelding pga et NAV-vedtak på et tiltak på åtte mnd. 

Anonymkode: 76422...31e

Jeg vet ikke hvordan dette fungerer. Har aldri vært på Nav før. Derfor jeg spør her. 

ts

Skrevet

Dette vedtak betyr ikke at du er sykemeldt i 8 mnd. Det er legen din som sykemelder deg og ikke nav. På din siste sykemelding fra legen står det oppgitt perioden du er sykemeldt og i hvilken grad (100%). Når den perioden er forbi må enten legen forlenge den eller du må tilbake i jobb.

Anonymkode: b1f3a...5a3

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vedtak betyr ikke at du er sykemeldt i 8 mnd. Det er legen din som sykemelder deg og ikke nav. På din siste sykemelding fra legen står det oppgitt perioden du er sykemeldt og i hvilken grad (100%). Når den perioden er forbi må enten legen forlenge den eller du må tilbake i jobb.

Anonymkode: b1f3a...5a3

Joda, det med sykemeldingen skjønner jeg og kjenner jeg til. Det er Nav og vedtaket derfra jeg ikke skjønner. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det med sykemeldingen skjønner jeg og kjenner jeg til. Det er Nav og vedtaket derfra jeg ikke skjønner. 

Har du vurdert å ringe NAV?

Anonymkode: 8b179...243

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert å ringe NAV?

Nei, for de gangene jeg har ringt Nav tar det en evighet å komme gjennom, og når jeg endelig gjør det så kan de ikke svare på spørsmålene mine. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for de gangene jeg har ringt Nav tar det en evighet å komme gjennom, og når jeg endelig gjør det så kan de ikke svare på spørsmålene mine. 

Hvis du ringer kl 8 er det lite kø. Send evt en melding via innboks og be om at sykefraværsoppfølger ringer deg. Les generelt om tiltaket:

https://www.nav.no/no/person/arbeid/oppfolging-og-tiltak-for-a-komme-i-jobb/tiltak-for-a-komme-i-jobb/arbeidsrettet-rehabilitering

Vedtakets varighet har nok ikke noe med varigheten på selve tiltaket å gjøre. 

Skrevet

Du kan gå inn på ditt nav og skrive til veilederen din som følger deg opp. Da får du svar fra rett person.

Anonymkode: a66c3...c9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...