lucky Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Jeg sitter med en hjemme eksamensoppgave om globalisering og identitet, og har (naturlig nok ) funnet ut at jeg vil fokusere på hvordan bryllupsdagen, vielsen, festen o.l har endret seg fra f.eks for 30 år siden. Har dere noen tips å gi meg? Det var mer vanlig tidligere å gifte seg etter tradisjonene, mens i dag bestemmer vi mer selv hva som skal skje på dagen. Noen eksempler? Jeg har noen eksempler selv, men jo mer - jo bedre Håper dere kan hjelpe
tommeline Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Kommer ikke på noe i farten, men kan "anbefale" skikk og bruk. Alle fulgte sikkert ikke det som står det slavisk, men det var vel vanligere å følge denne mer da enn nå. Kom på at det var vel vanligere å flytte sammen først etter man var gift enn det er nå.
Søta Skrevet 31. mai 2005 #3 Skrevet 31. mai 2005 Nå gifter folk seg vel oftere uten at kirken er involvert. fLERE HAR BARN, HAR BODD SAMMEN OG ER ELDRE NÅR DE GIFTER SEG. Det var det jeg kom på sånn i farta iallefall...
Gjest SSB Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Kontakt SSB, kanskje de har noen tall å komme med? Evt gå inn på siden deres.
lucky Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2005 Kontakt SSB' date=' kanskje de har noen tall å komme med? Evt gå inn på siden deres.[/quote'] Jaaa SSB var et bra tips. Skal og sjekke med biblioteket ang skikk og bruk
~umulia~ Skrevet 31. mai 2005 #6 Skrevet 31. mai 2005 Hmm, morsomt. Jeg har nettopp skrevet ferdig en mappeoppgave i kost med fokus på Bryllup. Det kan være litt vanskelig å finne så nytt stoff som du er på jakt etter, men det finnes en del litteratur over temaet. Lykke til med eksamensoppgaven.
~umulia~ Skrevet 31. mai 2005 #7 Skrevet 31. mai 2005 Har sendt deg en PM med litt stoff. Si i fra om du trenger litteratur om temaet så kan jeg gi deg noen anbefalninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå