AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Jeg har nettopp flyttet til et helt nytt sted og ønsker å jobbe som tilkallingsvikar i skoler i nærheten. Jeg er lærerstudent og vil jobbe som lærervikar til jeg er ferdigutdannet. Spørsmålet mitt er: hvordan går jeg frem? Møte opp personlig med en gang på skolen og spørre om å snakke med rektor eller sende en mail til rektor først og presentere meg litt og tilby å snakke mer under en samtale? Jeg kjenner ingen på skolen i nærheteb som kan nevne meg først, så jeg er litt på egenhånd. Jeg har også mye erfaring som tilkallingsvikar på en skole der jeg bodde før og har minst to referanser. Anonymkode: 5893a...596
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Er det en større by du bor i, har de mest sannsynlig bemanningsbyrå som driver med dette og kan ansette deg. Fins det ikke bemanningsbyrå, må du bare ringe rundt til skolene og tilby deg å sette deg opp på "vikarlista" deres. Du får garantert noen positive svar, vil jeg tro. Anonymkode: 9ae50...e6a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Takk for svar! Det er nok en stor by her, ja. Benanningsbyråer vil ha en som har lappen, tror jeg, noe jeg ikke har. Jeg bor ikke langt unna skolene jeg vil gå til, noen minutters gange tror jeg. Er det kanskje best å ringe på forhånd? Ikke møte opp personlig? Sende mail på forhånd tror jeg kanskje ikke er så positivt likevel, da jeg ikke får muligheten il å vise meg. -ta Anonymkode: 5893a...596
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå