AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Hei dere Jeg har langt blått hår, har farget det med Live Color Urban Metallics fra Schwarzkopf, men fargen går fort ut til tross for at det skal være permanent, Skyller fortsatt blått ut i dusjen nå over to uker siden jeg farget det.. Så på to mnd har jeg farget det to ganger. Nå er det veldig pastell/kald brun og "grått" i lengdene... Har opprinnelig mørkblond hår som jeg bleket før jeg tok i fargen. Det måtte jeg gjøre fordi jeg farget fra rødt. Så da har jeg to alternativer: glemme prosjektet og farge det tilbake til brunt Eller spørre om noen her har god erfaring med en permanent knæsj blåfarge som holder litt? (følger alle tips om fargebevarende) Anonymkode: d2400...9db
Gjest Keikolina Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Sånne farger holder aldri og blir blasse ganske fort dessverre.
AwkwardAlice Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Er du sikker fargen er permanent? Står på nettet at fargen skal vare 6-8 vask. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #4 Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, AwkwardAlice skrev: Er du sikker fargen er permanent? Står på nettet at fargen skal vare 6-8 vask. Serr? Det stod på permanenthylla😭 jaja. Får bare se om jeg finner permanent Anonymkode: d2400...9db
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #5 Skrevet 17. desember 2019 Det er denne, står at det er permanent.. Anonymkode: d2400...9db
AwkwardAlice Skrevet 17. desember 2019 #6 Skrevet 17. desember 2019 Merkelig! Legger ved for jeg fant 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #7 Skrevet 17. desember 2019 Da er jo beskrivelsen "feil" (selvom det stemmer i praksis), for på pakken står det permanent..men da er det nok pakka som er feil. Anonymkode: d2400...9db
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #8 Skrevet 23. desember 2019 Pakken er riktig. Fargen er permanent. Men blå falmer kjempefort. Du må vaske håret så sjeldent som mulig og i kaldt vann om du skal ha en sånn type farge vare så lenge som mulig før den falmer. Permanent betyr bare at fargen ikke vaskes ut fullstendig, ikke at håret permanent får akkurat den fargen. Anonymkode: 4dcd8...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #9 Skrevet 23. desember 2019 Nå har ikke jeg akkurat blått hår, men uansett farge er min erfaring at fargekur mellom farginger er lurt. Utvalget i blå er nok noe begrenset, men ville f.eks. testet Joico Color Butter blue eller lignende. Anonymkode: c21d6...0ac
_nubbenella Skrevet 23. desember 2019 #10 Skrevet 23. desember 2019 Det beste er å gå til frisøren å gjøre det. Floke har eg best erfaring med. Eg har farga mitt i mange kule farger eit par ganger no (blå bl.a), og fargen er fortsatt fine (naturligvis falma litt) sjølv om eg fekk det gjort i begynnelsen av juni. Ellers må du berre fortsette med å farge det.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 Kan anbefale å bruke farger fra Directions når man farger håret i kule farger. Har prøvd mange forskjellige merker og å farge hos flere frisører, men Directions holder desidert lengst og best. Frisøren jeg bruker fast nå er helt enig, og anbefaler kunder å kjøpe med seg noen bokser som hun kan bruke på dem i salongen. Directions er heller ikke tilsatt ting og tang som skader håret, og kan brukes hemningsløst uten at man må ta hensyn til at håret slites. Det må man med disse triste sakene fra Loreal. Jeg liker å ta en plastikkpose/dusjhette over håret og sove med hårfargen. Da får den sitte lenge og setter seg bedre. På boksen står det at 15 min holder, men fargen holder seg fin lengre om man har den i lenge. Har aldri betalt mer enn 79kr per boks. Med skulderlangt, normal-tjukt hår bruker jeg et sted mellom to og to og en halv boks. Det lengste Directions har sittet i håret mitt er fem måneder. Fargen fadet mye, men holdt seg til en jevn og ren farge - bare at den ble lysere og lysere. Normalt har jeg farget det opp igjen etter 2 måneder. Manic Panic er også ganske ålreit, men grønnfargene har en tendens til å fade til spygrønt før de holder seg stabilt der litt for lenge til at det er morsomt. Anonymkode: 7d7cb...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå