AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Samboeren min har fått tilbud om en jobb og skal si opp den han har, sier han opp før jul er jo oppsigelsestiden en mnd kortere. Men han venter på et annet jobbtilbud også som kommer denne uka, derfor vil han ikke signere kontrakt før han ser hvilken han vil ha. Er det gambling å si opp nå? Eller er en e-post (uten kontrakt) som sier "Hei, vi vil gjerne ha deg med, lønn er blabla, arbeidstid blabla" godt nok/safe? Anonymkode: 00384...995
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Vil tro det er godt nok når det er skriftlig 🤷🏼♀️ Anonymkode: 92210...5f1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Da forhører han seg med den arbeidsgiveren han venter på kontrakt fra og forteller at han ikke ønsker å si opp nåværende stilling før ny kontrakt er signert av begge parter. Og at han har oppsigelsestid som påvirker når han kan begynne. Så kan ny arbeidsgiver velge hvor mye det haster for dem å ha han i jobben. Hvis de ikke klarer å lage kontrakt før månedsskifte/nyttår, men likevel krever at han skal si opp sin nåværende jobb synes jeg ikke arbeidsgiver høres så seriøs ut. Kort sagt; ikke si opp før ny kontrakt er signert. Anonymkode: f6016...e41 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #4 Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da forhører han seg med den arbeidsgiveren han venter på kontrakt fra og forteller at han ikke ønsker å si opp nåværende stilling før ny kontrakt er signert av begge parter. Og at han har oppsigelsestid som påvirker når han kan begynne. Så kan ny arbeidsgiver velge hvor mye det haster for dem å ha han i jobben. Hvis de ikke klarer å lage kontrakt før månedsskifte/nyttår, men likevel krever at han skal si opp sin nåværende jobb synes jeg ikke arbeidsgiver høres så seriøs ut. Kort sagt; ikke si opp før ny kontrakt er signert. Anonymkode: f6016...e41 Det siterte innlegget er et veldig viktig innlegg. Og når kontrakten er mottatt (i signert utgave av ny arbeidsgiver), og din samboer har signert, så putt kontrakten i scanneren og send den på e-post til den nye arbeidsgiveren med beskjed om at originalen er sendt per post. Huk gjerne av på bekreftelse på at e-posten er mottatt og lest. En arbeidsgiver forstår hvorfor Da har din samboer bekreftet overfor sin nye arbeidsgiver, og det er ingen større katastrofe om posten skulle rote bort brevet med kontrakten. Lagre PDF-filen av den signerte kontrakten Anonymkode: 5081e...385
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #5 Skrevet 17. desember 2019 Jeg ville sagt opp dersom jeg hadde en e-post som bekreftet det viktigste. Dersom jeg også hadde mottatt kontrakt, er man enda sikrere. Det er ikke så farlig om den er signert eller ikke, de kan uansett ikke trekke seg på dette stadiet. Og han må ikke si opp før 31.12., selv om det er juleferie. Anonymkode: 66775...b60
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #6 Skrevet 18. desember 2019 Han bør avklare hva tidsfristen for å si ja til jobben er. Selv om han har fått et tilbud de ikke uten videre kan gå bort fra så kan han ikke sitte på det i ubegrenset tid. Sier han nei må bedriften se etter noen andre, og venter han for lenge vil bedriften måtte vente en ekstra måned fordi den neste som får tilbud ikke får sagt opp før i januar. Anonymkode: db8dc...491
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå