AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 https://www.aftenposten.no/kultur/i/jdxVPb/norsk-ungdom-moeter-en-stressende-hverdag-med-tarotkort-og-astrologi Norsk ungdom møter en stressende hverdag med tarotkort og astrologi. Horoskop, krystaller og tarotkort sprer seg på sosiale medier. Færre og færre stoler på vitenskapen. Er dette en utvikling som skremmer deg? Anonymkode: 3a106...693
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #2 Skrevet 17. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: https://www.aftenposten.no/kultur/i/jdxVPb/norsk-ungdom-moeter-en-stressende-hverdag-med-tarotkort-og-astrologi Norsk ungdom møter en stressende hverdag med tarotkort og astrologi. Horoskop, krystaller og tarotkort sprer seg på sosiale medier. Færre og færre stoler på vitenskapen. Er dette en utvikling som skremmer deg? Anonymkode: 3a106...693 Ja, det er en utvikling som skremmer meg, men som er en villet utvikling fra den norske venstresiden og kultureliten. Postmodernismen er kommet for å bli, og forpester universitetene helt inn til kjernen. Anonymkode: c3419...6f6
Jdz Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Til en viss grad skremmer dette meg ja. Man kan av og til lure på om vi er på vei inn i en ny intellektuell mørketid. Når det er sagt synes jeg ikke det behøver å være noe motsetningsforhold her. Man kan da fint være åpne for det "åndelige" uten å fornekte vitenskapen. 1
Kågebruker Skrevet 17. desember 2019 #4 Skrevet 17. desember 2019 Det er håpløst og det går på tvers av høyre og venstreaksen. Jeg blir oppgitt. Folk bør lese romaner istedenfor selvhjelpsbøker.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #5 Skrevet 17. desember 2019 7 hours ago, Jdz said: Man kan da fint være åpne for det "åndelige" uten å fornekte vitenskapen. Man blir nødt til å ignorere vitenskaplige metoder og kunnskap på de områdene man stoler på de "åndelige" svarene, så man kan egentlig ikke det. De fleste bruker imidlertid "åndelige" metoder (føler seg fram til et svar) for å avgjøre om de kan bruke åndelige metoder, så det blir umulig for dem å merke. Anonymkode: 117e0...eff
Gjeste mann Skrevet 17. desember 2019 #6 Skrevet 17. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er en utvikling som skremmer meg, men som er en villet utvikling fra den norske venstresiden og kultureliten. Postmodernismen er kommet for å bli, og forpester universitetene helt inn til kjernen. Anonymkode: c3419...6f6 Vitnenskapsfornekting er da like mye høyresidens verk. F.eks. klimafornektere 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå