Gå til innhold

Trenger man egentlig moderatorer på et forum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjør debatt!

Anonymkode: 101a7...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 33f2e...153

• Liker 6
Skrevet

Ja.

Veldig glad vi har det her.

Anonymkode: 52201...e5e

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er helt vanlig på alle forum.

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 4b4f9...3da

Skrevet

Selvsagt gjør vi det. Jeg hadde likt bedre at modder var ansatt som i en jobb og at de selv ikke var brukere. 

Anonymkode: fcc29...9ae

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, abc123detvardet skrev:

Ja, det er helt vanlig på alle forum.

Det burde ikke være nødvendig. Det er ingen moderator i RL.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det burde ikke være nødvendig. Det er ingen moderator i RL.

Ikke?

Hvilken rolle fyller statsforvaltning, byråkrati, diplomati, politi, vektere, fengselsvesen, forsvar etc.? Hvorfor har vi en stortingspresident? Hvorfor har man møteledere? Hvorfor har man tillitsvalgte, verneombud, sikkerhetsansvarlige etc.?

Anonymkode: b473a...07b

• Liker 15
Skrevet (endret)

Uten moderatorer hadde KG blitt dominert av usakligheter. 

Endret av Kågebruker
  • Liker 5
Skrevet

Nei, moderatorer sensurerer når man kritiserer dem som har makten.

"For å finne ut hvem som styrer deg, se hvem du ikke har lov til å kritisere" - Voltaire

Skrevet

Det er vell visse ting som et offentlig forum er lovpålagt å holde styr på, der de må ha mods for å slette bilder/tråder/osv. Viss ikke kan forummet risikere å bli nedlagt, eiere bøtlagt osv. Så ved mindre forumet er i "the dark web" så er vell man tvunget til å ha moderatorer for å unngå bøter og nedleggelse av forumet ved brudd på lover.

Anonymkode: 24882...4b8

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Brannslangen skrev:

"For å finne ut hvem som styrer deg, se hvem du ikke har lov til å kritisere" - Voltaire

2097598886_whorulesoveryou.thumb.jpg.f9544f339cc9fb887368e374d35c554a.jpg

https://checkyourfact.com/2019/10/02/fact-check-voltaire-learn-rule-allowed-criticize/

Grunnen til at høyreekstreme bruker det sitatet er jo for å kunne si, "de minoriteter vi ikke får slenge dritt om sitter med makten".

Anonymkode: 5020a...b7c

• Liker 6
Skrevet

Ja, en trenger moderatorer. Det som jeg reagerer på med KG er at moderatorer kan delta under andre brukernavn og også som anonyme. Det er ikke ok. Her kan regler tolkes en del, og når en moderator under annet navn eller som anonym blir provosert, tar det en skriver ille opp, så kan vedkommende fort "holke ting" annerledes enn ellers. Det er veldig profft her inne. Vet ikke om denne praksisen på andre nettsteder. 

Men ja. En trenger dem. Akkurat det er det ingen tvil om. Sånn generellt

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjerringa mot strømmen her tydeligvis: 

Men nei, jeg synes egentlig ikke det. Fører jo bare til at alt mulig blir slettet over en lav sko...     

Anonymkode: fa53c...125

Med tanke på alt som foregår i rampelys-trådene der folk sitter og kritiserer og uttrykker hatet sitt mot bloggere i flere år, så svarer det vel for seg selv? De hater bloggerne, men vet hver minste detalj alt om dem og skaper debatt, noe som gir dem klikk og penger i kassa. Ja, nåe voksne folk sitter slik på nettet, så trenger man barnevakt! 

Anonymkode: 54b62...2b6

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele Kvinneguiden-forumet er jo selvfølgelig full av usakligheter og tåpeligheter uansett! :tongue: 

Anonymkode: fa53c...125

Ja, men ønsker du at det skal bli enda verre?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis vi skal være ydmykt ærlige, så hadde ikke ting blitt stort verre enn det det er her nå, uten mods.
KG er så godt som ødelagt uansett. Drama deluxe og merkelige tråder som faen XD

Generelt sett vil jeg si at mods er tilstrekkelig nødvendig, men jeg respekterer dem ikke automatisk.
Spesielt ikke hvis de er helt sensur-manisk og totalitær. Jeg har aldri likt autoritære skikkelser.
Det skal dog sies at kvinnelige moderatorer har fortsatt til gode å irritere meg slik som mannlige har gjort.
Jeg har så langt ikke hatt noe problemo med dem her

Endret av Inverto
Gjest theTitanic
Skrevet

Ja, moderatorer trengs. Ikke alltid vi er enige med dem, men noen rammer må det være for at ikke noen ukritisk skal hive ut alt hva de har av edder og galle på en uheldig stakkar. 

Skrevet

Ja, takk og lov. 

Skrevet

Helt uten moderator? Er du gal, folk ville lagt ut navn og telefon nummer med trusler og hets.

Men litt mindre moderering, ja absolutt. Folk bør kunne si sin mening og hensynsløse politiske meninger kan bare ties ved å kontre dem. Ved å gjemme dem, blir du ikke kvitt dem.

Skrevet
7 hours ago, Brannslangen said:

Legg ut en lenke til Resett og se hva som skjer. 

Anonymkode: bb698...4f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...