Gå til innhold

Sølvbryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Foreldrene mine feirer sølvbryllup til høsten, men har ikke tenkt å feire det noe særlig. Tror min mor innerst inne kunne tenke seg en skikkelig fest (de giftet seg i tinghuset med bare familie til festen, noe pappa fikk "trumfet" igjennom, og vet hun helst skulle hatt en skikkelig fest da også).

Det jeg da lurer på om det er greit av meg og broren min å lage en skikkelig overraskelsesfest, invitere familie, venner av de osv.

Er det noe dere kunne tenkt dere?

Eller er det litt for "risky" å gjøre med tanke på at de ikke har planlagt å feire selv?

Er jo ikke særlig gøy hvis de kommer dit og ikke liker det.. :-?

Noen kommentarer/forslag?

Skrevet

Hvis det var mine foreldre hadde jeg laget fest for dem tror jeg. Det er jo også litt gøy å gjøre stas på foreldrene sine. Vi (jeg og min bror) organiserte til våre foreldres 30 års bryllupsdag, en kjempe spleisegave fra alle deres venner og familie, samlet inn ca 30.000 kroner og kjøpte et kjempestort og flott maleri til dem. Jeg vet godt at det er noe annet, men de feiret heller ikke sin 25års bryllupsdag, og ble litt tatt på sengen da de fikk gaven overrakt :o . De ble utrolig glade, og rørt over at vi hadde fått det til, og at så mange var med å sponse på gaven.

Tror at en ordentlig fest ville gjort underverker. Spesielt når de ikke hadde stort bryllup den gangen for lenge siden.

Der er selvfølgelig noe der både positivt og negativt, og du kjenner dine foreldre og vet om de ville bli glade for det. Jeg syns det er en kjempe god ide, og jeg ville aldri bli lei eller sur dersom noen laget et kjempe suprise party for meg, bare utrolig overrasket og glad :-)

Skrevet

Hvis foreldrene dine er sosiale mennesker som liker som liker en fest, så blir de sikkert kjempeglade :) . Du vet jo hva foreldrene dine liker...

Skrevet
Hvis foreldrene dine er sosiale mennesker som liker som liker en fest' date=' så blir de sikkert kjempeglade :) . Du vet jo hva foreldrene dine liker...[/quote']

:Nikke:

Mine foreldre hadde forøvrig sølvbryllup for to år siden, også de giftet seg i det litt stille i rådhuset, og da inviterte de til middag og bad alle de nærmeste, som også var gjester den gangen de giftet seg. Ble ikke mer enn 15 stykker, for naturlig nok har mange falt fra siden den gang, dessverre...men det ble en veldig fin markering!

Dere trenger jo ikke gjøre det så stort heller for å vise at dere vil feire dem...

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis faren din overhodet ikke er hypp på det så vill jeg kanskje hørt med han og da heller innlemmet han i planene. Fortelle at dette vil glede mamma og sånn...

foreldrene mine skal også feire sølvbryllup i år, de er enig om å feire det, men krangler om gjestelisten :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Besteforeldrene til mannen min har gull-bryllup til neste år, nokon som har tips til korleis ein kan "gjere stas" på dei?

Skrevet

Vi feiret akkurat mammas og pappas sølvbryllup, var delvis surprise det også. De hadde fått beskjed om å holde av dagen bare.

Stor suksess! Ble over 30 stykker og hadde leid inn karaokeannlegg. :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet
Vi feiret akkurat mammas og pappas sølvbryllup, var delvis surprise det også. De hadde fått beskjed om å holde av dagen bare.

Stor suksess! Ble over 30 stykker og hadde leid inn karaokeannlegg. :sjarmor:

Noe sånt jeg hadde i tankene ja!

Ble det dyrt? hvor feiret dere osv?

Skrevet

Noe sånt jeg hadde i tankene ja!

Ble det dyrt? hvor feiret dere osv?

Vi spleiset jeg og søsteren min + at mormor og bestefar spyttet i litt. Tror vi brukte ca 6000 til sammen med leie av lokaler, mat og karaokeanlegg.

Duker hadde vi etter bryllupet, trengte bare litt bordpynt.

Vi leide Lofthusbadstua. Kjempefine lokaler og suveren beliggenhet, men kjøkkenet var bare overflaterent. Smuler i skuffene og fett overalt når man tittet litt nøyere etter, det var ikke så hyggelig :-? Dessuten tok han som har ansvaret der strømmen en halv time før leietiden utgikk - slik at alle skulle være ute tidsnok :o Litt irriterendes.

Festen ble vellykket og mamma og pappa var utrolig glade. Vi inviterte hele familien og alle vennene dems. Glemte en av kompisene til pappa (egentlig pga en misforståelse - to stykker med samme navn)

De fikk masse pakker (vi hadde ikke tenkt på at folk kom til å ha med seg noe, så gavebordet ble satt opp i siste liten) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...