AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #1 Skrevet 17. desember 2019 Barn (4 år) ødelegger en ting som er far sin. Han reagerer med sinne, og sparker til lekekassen til barnet slik at den blir ødelagt (lekekasse i plast). Far mener at barnet fikk som fortjent, ved at lekekassen ble ødelagt.. Hva tenker dere om denne oppførselen? Anonymkode: ff76f...07f
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 17. desember 2019 At far trenger sinnemestring. Han lærer barna at det er greit å ta igjen, det kommer man ikke langt med. Anonymkode: 5a553...299 84
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #3 Skrevet 17. desember 2019 Barnet må lære at det ikke skal ødelegge andres ting. En måte å lære det på er å ødelegge barnets ting hvis det selv ødelegger andres ting. Anonymkode: fcfa2...363 4
Populært innlegg pautina Skrevet 17. desember 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 17. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet må lære at det ikke skal ødelegge andres ting. En måte å lære det på er å ødelegge barnets ting hvis det selv ødelegger andres ting. Anonymkode: fcfa2...363 Selvfølgelig.....🙄 og for å lære dem å ikke slå så kan man slå dem🙄 pappaen trenger seriøst sinnemestring....materiell vold kalles det her. 50
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #5 Skrevet 17. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet må lære at det ikke skal ødelegge andres ting. En måte å lære det på er å ødelegge barnets ting hvis det selv ødelegger andres ting. Anonymkode: fcfa2...363 Et øye for et øye mener du? Så da er det greit å slå tilbake når barnet slår? Eller Gjelder det kun når barnet ødelegger ting? Anonymkode: 5a553...299 12
minister-mio Skrevet 17. desember 2019 #6 Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet må lære at det ikke skal ødelegge andres ting. En måte å lære det på er å ødelegge barnets ting hvis det selv ødelegger andres ting. Anonymkode: fcfa2...363 4
hjärterdam Skrevet 17. desember 2019 #7 Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet må lære at det ikke skal ødelegge andres ting. En måte å lære det på er å ødelegge barnets ting hvis det selv ødelegger andres ting. Anonymkode: fcfa2...363 Det er elendig måte å lære det på. I tillegg går det som noen nevnte innunder materiell vold, noe som er ulovlig. 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Skrevet 17. desember 2019 Jeg tenker at selv den beste forelderen kan gjøre feil i affekt. Men at jeg hadde forventet anger og at far ba skikkelig om unnskyldning! Hvis han fortsatt mener det var riktig å gjengjelde og skremme barnet. Nei da...ville jeg nok vurdert skilsmisse Anonymkode: d7216...a6d 18
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #9 Skrevet 17. desember 2019 2 hours ago, pautina said: Selvfølgelig.....🙄 og for å lære dem å ikke slå så kan man slå dem🙄 pappaen trenger seriøst sinnemestring....materiell vold kalles det her. haha, "materiell vold" Nei, det er stor forskjell på å slå og det å ødelegge ting. Det skjønner du sikkert selv, hvis du tenker deg om. Anonymkode: fcfa2...363 3
pautina Skrevet 17. desember 2019 #10 Skrevet 17. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: haha, "materiell vold" Nei, det er stor forskjell på å slå og det å ødelegge ting. Det skjønner du sikkert selv, hvis du tenker deg om. Anonymkode: fcfa2...363 Det er stor forskjell på å knuse en ting som tilhører noen foran dem, det ligger en rimelig tydelig trussel der...eller om du går alene og slår på trær i skogen for å få utløp...det tror jeg du også skjønner, hvis du tenker deg om 😊 21
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #11 Skrevet 17. desember 2019 Jøss, hva var det barnet ødela? Uansett hva det var, er jo dette ekstremt, hvis det var et hendelig uhell. Men vi kjenner ikke hele bildet. Har barnet for vane å ødelegge ting, så kanskje det til slutt tippet over for far? Uten helhetsbildet, er det vanskelig å tenke noe som helst om oppførselen. Anonymkode: ac2e4...555 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #12 Skrevet 17. desember 2019 Når du har Småbarn så må du akseptere at ting kan bli ødelagt, er du redd for tingen så drar du den ikke frem foran ungen. Det han gjorde i den situasjonen er helt på trynet. Hadde det vært min mann så hadde han fått høre det så snart ungen la seg! Før også egentlig! Anonymkode: 091b5...9e4 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #13 Skrevet 17. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: haha, "materiell vold" Nei, det er stor forskjell på å slå og det å ødelegge ting. Det skjønner du sikkert selv, hvis du tenker deg om. Anonymkode: fcfa2...363 Hvordan skal et lite barn forstå det mener du? Mor/far er aggressive så da kan jo barnet også være det Anonymkode: 5a553...299 8
Guidet Kvinne Skrevet 17. desember 2019 #14 Skrevet 17. desember 2019 Herregud. Da min eldste var 4 tok hun og venninna og tømte baderomsskapet og lagde «maling» av alle mine dyre kremer og sminke. Bare dagkremen og to x foundation tilsvarte 2000 kr+. Malingen brukte de til å dekorere den nye, kremhvite sofaen i loftsstuen. Ja, jeg ble sur, sint og fortvilet. Men, jeg sa fra og forklarte på en ordentlig måte uten overdreven bruk av affekt. Det skjedde da heller ikke igjen, og jentene ble veldig forskrekket og lei seg, «de skulle gjøre det fint». Hvis jeg hadde gått inn på barnerommet og ødelagt leker e.l. som en slags infantil hevntokt hadde jeg meldt meg selv til barnevernet umiddelbart. 19
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #15 Skrevet 17. desember 2019 Materiell vold faktisk! Good one. Den var ny. Og skilsmisse og barnevernet har også blitt nevnt i tråden! KG never fails you ❤️ Men hva tenker jeg om oppførselen? Jeg tenker at det var ikke særlig lurt gjort av far, men han hadde da sikkert ikke planlagt nøye å gjøre det. Det skjedde sikkert på impuls. Ikke lurt men ingenting forferdelig heller. Jeg tror at alle kan komme over dette som har skjedd. Anonymkode: 25c92...cbe 2
hjärterdam Skrevet 18. desember 2019 #16 Skrevet 18. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: haha, "materiell vold" Nei, det er stor forskjell på å slå og det å ødelegge ting. Det skjønner du sikkert selv, hvis du tenker deg om. Anonymkode: fcfa2...363 Haha? Sett deg litt inn i begrepet og hva det betyr. "Materiell vold er alle handlinger rettet inn mot ting eller gjenstander, som gjennom at de virker skremmende eller krenkende, påvirker andre til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe de vil. Eksempler på materiell vold kan være å slå i dører eller vegger, knuse eller ødelegge gjenstander, rive i stykker klær, kaste og rasere inventar. Særlig hvis vedkommende tidligere har utøvd fysisk vold, vil den materielle volden virke skremmende og lammende. For barn vil det å vokse opp i en familie der de stadig er vitne til materiell vold være omtrent som å vokse opp i et minefelt der det stadig kan smelle." http://tromsokrisesenter.no/om-vold/materiell-vold/ 19
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #17 Skrevet 18. desember 2019 3 timer siden, FrkSvår skrev: Haha? Sett deg litt inn i begrepet og hva det betyr. "Materiell vold er alle handlinger rettet inn mot ting eller gjenstander, som gjennom at de virker skremmende eller krenkende, påvirker andre til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe de vil. Eksempler på materiell vold kan være å slå i dører eller vegger, knuse eller ødelegge gjenstander, rive i stykker klær, kaste og rasere inventar. Særlig hvis vedkommende tidligere har utøvd fysisk vold, vil den materielle volden virke skremmende og lammende. For barn vil det å vokse opp i en familie der de stadig er vitne til materiell vold være omtrent som å vokse opp i et minefelt der det stadig kan smelle." http://tromsokrisesenter.no/om-vold/materiell-vold/ 😄 Anonymkode: 25c92...cbe
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Skrevet 18. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Materiell vold faktisk! Good one. Den var ny. Og skilsmisse og barnevernet har også blitt nevnt i tråden! KG never fails you ❤️ Men hva tenker jeg om oppførselen? Jeg tenker at det var ikke særlig lurt gjort av far, men han hadde da sikkert ikke planlagt nøye å gjøre det. Det skjedde sikkert på impuls. Ikke lurt men ingenting forferdelig heller. Jeg tror at alle kan komme over dette som har skjedd. Anonymkode: 25c92...cbe Materiell vold ny? Da får du utvide kunnskapen din litt Anonymkode: 5a553...299 19
Arkana Skrevet 18. desember 2019 #19 Skrevet 18. desember 2019 Jeg tenker at også voksne har følelser og reagerer i affekt. Det viktigste her er å sette seg ned og forklare dette for barnet, at det er lov å bli sint, men at det ikke er greit å sparke ting selv om man er sint, Så ber man om unnskyldning og går videre i livet. Å snakke om sinnemestring og vold uten å vite om dette er gjentagende atferd hos far blir bare merkelig. 3
abc123detvardet Skrevet 18. desember 2019 #20 Skrevet 18. desember 2019 På 17.12.2019 den 10.03, AnonymBruker skrev: Barnet må lære at det ikke skal ødelegge andres ting. En måte å lære det på er å ødelegge barnets ting hvis det selv ødelegger andres ting. Det er hva du gjør hvis du er inkompetent som forelder. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå