Gå til innhold

Bøker/filmer som kan gjøre meg glad igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en tung periode, mye som har skjedd som har vært vanskelig, og jeg har vært så alene om det. Men nå kjenner jeg at jeg ser lyset igjen - såvidt - og at jeg har lært noe viktig - om livet og om meg selv, for å bruke en klisje. Men selv om jeg ser lyset, kjenner jeg meg ikke glad. Det er som en skrue har fallt ut av maskineriet og nå kan jeg ikke le lenger. 

Hensikten med dette innlegget er å få råd om bøker, filmer, teater, opplevelser, alt mulig som kan "vekke" meg slik at jeg får til å le igjen. Tidligere har jeg brukt litteratur og film for å finne tyngde i mitt enkle og egentlig privilgerte liv. Nå er det motsatt, skyggene har fanget meg og jeg trenger noe som kan løfte meg . 

Jeg ser litt på gamle NRK opptak av Fleksnes, og litt mr Bean, og det gjør meg godt, men jeg kunne tenkt meg noe som er morsomt på en litt mer intellektuell måte også, vanskelig å forklare. Jeg leter etter - ikke bare den overflatiske latteren, men den som sitter litt dypere i kroppen..

Takknemlig for tips. 

Anonymkode: f22b3...6d1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna.

Ikke la deg skremme av tittelen. Boka er full av humor og livsglede. Jeg hørte den som lydbok kort tid etter at kjæresten min døde, og opplevde at den ga en kjærkommen pause i sorgen. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...