Gå til innhold

Ost under juletreet

Gumman87

Anbefalte innlegg

Jeg skal pakke inn ost sammen med vin (Brie) tåler den å ligge under juletreet eller blir den dårlig?? Blir veldig glad for svar🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To-tre timer går fint. Men er ikke optimalt for holdbarheten. Og kan være mottakeren synes det er litt ekkelt. 

Hva med å kjøpe en hard ost i stedet? De tåler noen timer i romtemperatur mye bedre.

Anonymkode: e89a2...f39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den ikkje skal ligge der i timesvis, så går det mest sannsynlig bra (eg veit ikkje bombesikkert altså, eg eter ikkje den typen ost, men den blir vel ikkje svett slik som hardare ostar?). Det beste er om du har eit kjølig rom å sette pakken på, fram til gåvene skal åpnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal feire jul der pakken skal åpnes, kan du jo oppbevare osten i kjøleskap/kaldt rom før gaveutdeling. Men noen timer i romtemperatur går greit.

Anonymkode: 29a7b...2ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare latt pakken med ost stå på kjølerom/i kjøleskap helt til pakkene skulle deles ut, den trenger ikke å ligge under juletreet i timevis.

Anonymkode: 4736d...414

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mykost bør ikke ligge mer en et par timer i romtemperatur, kortere hvis det blir varmt der treet står.
Hadde det vært fastost hadde det ikke vært noe problem overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hva med å pakke inn en lapp i en eske og be mottaker lese den opp - da er cluet for giveren eller giverens medsammensvorne til å tusle til kjøleskap og hente gaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...