Gå til innhold

Ørebetennelse og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ørebarn som omtrent har ørebetennelse oftere enn hun ikke har det. Hun begynner i barnehagen i januar og jeg lurer på hvordan det er med ørebetennelse og om barnet da skal holdes hjemme? Snakker selvfølgelig bare om når allmenntilstanden er god. Som oftest  plages hun ikke om dagen, det er om kvelden og natten hun kan ha smerter. Er det da greit at barnet går i barnehagen? Og hvordan er det når hun skal ha antibiotika, kan dette sendes med henne eller vil barnehagen reagere på at hun sendes i barnehagen samtidig som hun trenger antibiotikakur? Barnehagen har nevnt at de gir medisiner om det trengs, men jeg vet ikke om det gjelder for allergimedisiner, astma osv og ikke antibiotika.

Anonymkode: 8c3da...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis allmenntilstanden et god kan hun gå i barnehagen. De fleste barnehager kan gi antibiotika. Ett medisinskjema må fylles ut av foresatte + ansatte, det har de i barnehagen. Viktig å huske på at en barnehagefaglig er mer krevende å være hjemme, barnet skal kunne følge en normal dag i Bhg, mulig du får en Tlf fra de dersom hun ikke er i form til det, selv om du synes hun virker Ok hjemme. Mye høyere støy-og aktivitetsnivå der. 

Anonymkode: 7f0b3...34d

Skrevet

Ser jeg skrev litt fort! Ble noen feil og autocorrect. Skal stå: en barnehageDAG 

Anonymkode: 7f0b3...34d

Skrevet

sett inn dren. Det er det smarteste jeg har gjort på frøkna mi. omtrent ikke syk, så lenge drenene er på plass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...