Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2005 #1 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei, jeg prøver å gjøre noe med spisevanene mine, men jeg er så glad i småspising. Finner alltid noe å tygge på når jeg er innom kjøkkenet. Det er som regel snops, kjeks, sjokolade, potitgull og lignende. Fikk for øvrig vite at baguetter og brød er usunt.. Må bestandig ha noe å tigge på når jeg er hjemme. Hva kan jeg erstatte all den usunne maten med?? Forslag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 31. mai 2005 #2 Del Skrevet 31. mai 2005 Småspisingen burde du helst kutte ut, da det ofte er grunnen til at mange legger på seg, i såfall heller erstatte snop, kjeks o.l med frukt og grønnsaker. Faste, sunne måltider bør du holde deg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. mai 2005 #3 Del Skrevet 31. mai 2005 grovbrød og andre bakevarer som er grove og har fiber og slikt i seg er ikke usunt. bortsett fra det, nå begynner det jo å komme masse god frukt!! kjøp en fersk ananas, rens den og kutt den i biter og ha alltid i kjøleskapet, det er skikkelig godt. kjøp jordbær. jeg har begynt å kjøpe poser med frosne bær (liker best bringebæra sjøl) og småflasker med biola med ferskensmak. en liten skål med halvfrosne bær med biola på er også godt å ta med seg å kose seg med forran tvn ellers prøver jeg å ha sukkererter, knaskegulerøtter eller slikt tilgjengelig. og om jeg MÅ ha noe søtt, så kjøper jeg en bocca. lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 31. mai 2005 #4 Del Skrevet 31. mai 2005 HVa med tyggis og sukkerfrie pastiller som lakerol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 1. juni 2005 #5 Del Skrevet 1. juni 2005 kjøp babygulerøtter, cherrytomater, stangselleri sånne ting som er lettvint å hente seg å knaske på. Sånn er ihvertfall jeg hvs jeg er i en sånn små-spise periode, jeg tar det som er enkelt, ikke nødvendigvis det som er usunt, og da passer jeg på å ha sånne ting i kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ssh Skrevet 1. juni 2005 #6 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg er også en småspiser!! Jeg har prøvd det meste som foreslås her, men etter en liten stund er jeg tilbake til sjokolade, kjeks, chips osv. T.o.m. akkurat nå tok jeg en håndfull chips på kjøkkenet.. :oops: Trenger gode råd jeg også!! Jeg er tynn, så det hjelper ikke å tenke på at jeg legger på meg heller. Dette er et problem jeg har hatt i mange år, og det største problemet er jo tennene. Får fryktelig mye hull av denne småspisinga. Er hjemmeværende og langt over 30, finnes det håp...? :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå